sneller?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Hannes
Forum Admin

sneller?

Bericht door Hannes » za 06 sep, 2003 15:15

Op zoek naar leuke dingen voor de saab kijk ik nog wel eens op ebay.com (usa). Nou staan daar vaak chips te koop die je minstens 25 pk extra beloven, geschikt voor iedere injectie auto?
Heeft een van jullie ervaring met zoiets?

groeten
Hannes

900T-R
Geregistreerd lid

Re: sneller?

Bericht door 900T-R » ma 08 sep, 2003 15:03

Broodje aap. Trap je er in, dan krijg je een weerstand van een paar eurocent die je ergens tussen moet prikken.

Meer dan een paar procent vermogenswinst zit er met 'chiptuning' bij atmosferische motoren toch niet in, en bij een 900i met achtklepsmotor, waar geeneens een chip inzit (behalve de lambdaregeling bij kat. modellen) al helemaal niet...

Sneller bij een atmosferische 99/900:

- cilinderkop poorten, vlakken voor hogere compressie (voortaan 98 octaan tanken)
- ander uitlaatspruitstuk (te koop in de VS bij Motor Sport Service, NY en in Zweden)
- scherpere nokkenas
- cylinderblok opboren, nieuwe zuigers (www.tsmotor.se ->engines-> price list Saab: tot 94 mm (2,2 liter) voor een heel schappelijke prijs.

Of gewoon een turbo kopen... ;)

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 09 sep, 2003 19:11

de reclame beloofde meer snelheid voor alle injectie motoren. Maar een turbo heb ik gelukkig al. :)
Maar zelfs dan is 25 pk extra leuk. Maar als het een broodje aap is mogen ze het spul houden.

groeten
Hannes
900 TURBO Intercooler. 1986

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » do 18 sep, 2003 16:55

Blijft het feit dat je een achtklepper hebt met mechanische injectie. Aangezien die van jou van '86 is (dus pre-kat) zit er NIETS aan elektronica in het brandstofsysteem. Mag de verkoper van die wonderchiptuning je gaan vertellen waar je die 'chip' van hem tussenprikt...

Oh, en 25 pk extra voor alle injectiemotoren (zelfs als de verkoper 'alle motoren met ELEKTRONISCHE injectie' zou bedoelen) kun je maar op één manier bereiken en dat is met een lachgasinstallatie (al lijkt het me sterk dat er één installatie is die in precies dezelfde vorm overal op past en naar behoren werkt)... In alle andere gevallen: broodje aap! Er zijn tientallen verschillende brandstofinjectiesystemen op de markt die op hun beurt weer op honderden totaal verschillende motoren worden toegepast en die vereisen allemaal een andere aanpak...

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 23 sep, 2003 12:35

ik was er al bang voor, maar ja klinkt zo mooi he.
Gelukkig nog een beetje naar mijn verstand geluisterd en niet besteld.

groeten
Hannes

Plaats reactie