Ontluchting cilinderkop B2*4
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 30 okt, 2012 22:48
- Regio: Deutschland - Duitsland
Ontluchting cilinderkop B2*4
Nu ik bezig ben met een ander inlaatspruitstuk voor op mijn B2*4 cilinderkop vraag ik me eigenlijk af hoe deze cilinderkoppen goed ontlucht worden (?). Hoe wordt dit zeker gesteld in bijv een 900NG? Ik heb tot nu toe een kleine retouraansluiting vanaf het inlaatspruitstuk naar de koelvloeistof tank, maar echt het hoogste punt in de kop is deze aansluiting niet zie ik iets over het hoofd? Wordt hiervoor misschien de aansluiting achterop de kop, daar waar thermostaat zit, voor gebruikt bij een originele Saab?
- tanisha
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Ontluchting cilinderkop B2*4
Zit in principe geen ontluchting op de kop de thermostaat moet open gaan dan drukt de waterpomp het naar de radiator waar wel een ontluchting slang op zit richt het tankje.
De aansluiting op de kop gaat richting het gasklephuis en dan door naar de leiding die van de waterpomp naar de kachel gaat.
De aansluiting op de kop gaat richting het gasklephuis en dan door naar de leiding die van de waterpomp naar de kachel gaat.
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Ontluchting cilinderkop B2*4
Ontluchten gaat idd uitsluitend via het expansievat bij deze Saabs.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 30 okt, 2012 22:48
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: Ontluchting cilinderkop B2*4
Soort van verdringen dan door flow, want puur statisch gaat het niet goed komen
- tanisha
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Ontluchting cilinderkop B2*4
Die flow klopt want als de thermostaat open is ontlucht het systeem.
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 30 okt, 2012 22:48
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: Ontluchting cilinderkop B2*4
De flow moet dan wel zo groot zijn dat de hele doorsnede van de koelkanalen vol gedrukt wordt, want de thermostaat aansluiting is zeker niet het hoogste punt van de koelkanalen in de kop en het slangpilaartje in de flens van het inlaatspruitstuk is dat ook niet. Statisch gaat de kop nooit ontluchten of je moet het blok (de auto) kantelen zodat het inlaatspruitstuk ongeveer onder 45 graden omhoog komt te staan
- evo
- Donateur (2x)
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: Ontluchting cilinderkop B2*4
Bij het ontluchten heb ik gelukkig nog nooit mijn SAAB's hoeven te kantelen... ff warm laten draaien en weer bijvullen, desnoods paar keer herhalen... Is nog altijd goed gekomen