Hoi ,inmiddels heb ik in de loop van de jaren mijn 1.8t uit 2007 voorzien van wat meer vermogen. Setup tot nu toe is een Dion tuning in samenwerking met een 3 inch downpipe , maptun versterkte koppeling tbv de 5 bak (Tot 450Nm) en zeer binnenkort een complete remmenupgrade naar aero maatstaven. Vraag is nu wat de volgende logische stap is om het geheel nog wat te door te kietelen ?
Ik hoor graag de suggesties, groet Peter !
Volgende stap tuning 9-3 1.8T
- Rico1303
- Donateur (2x)
- Berichten: 365
- Lid geworden op: ma 14 nov, 2011 0:06
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Volgende stap tuning 9-3 1.8T
Hoe ver wil je gaan? en hoeveel pk wil je.
Ik rij met ongeveer 315pk rond maar daarvoor moeten er nog enkele dingen gedaan worden
-TD04-16t of TD04-19t turbo. (bij een B207E/L moeten dan ook de turbo olie en waterleidingen aangepast worden)
-Grotere injectoren (Bv. Bosch 550cc)
-Betere intercooler (Bv. Do88)
-Aero intake of BV BSR/Do88 intake (open luchtfilter, nogal hoorbaar in auto)
-Misschien nieuwe catback uitlaat. (dit geeft meestal ook meer geluid/lawaai)
-Nieuwe tune
Wil je beter wegligging kun je hem nog verlagen icm. nieuwe dempers/ of schroefset.
Er zijn vast nog meer dingen die je kan doen, maar alles komt er op neer hoe ver wil je gaan en wat is het doel van de auto.
Mvg,
Rico
Ik rij met ongeveer 315pk rond maar daarvoor moeten er nog enkele dingen gedaan worden
-TD04-16t of TD04-19t turbo. (bij een B207E/L moeten dan ook de turbo olie en waterleidingen aangepast worden)
-Grotere injectoren (Bv. Bosch 550cc)
-Betere intercooler (Bv. Do88)
-Aero intake of BV BSR/Do88 intake (open luchtfilter, nogal hoorbaar in auto)
-Misschien nieuwe catback uitlaat. (dit geeft meestal ook meer geluid/lawaai)
-Nieuwe tune
Wil je beter wegligging kun je hem nog verlagen icm. nieuwe dempers/ of schroefset.
Er zijn vast nog meer dingen die je kan doen, maar alles komt er op neer hoe ver wil je gaan en wat is het doel van de auto.
Mvg,
Rico
- Rico1303
- Donateur (2x)
- Berichten: 365
- Lid geworden op: ma 14 nov, 2011 0:06
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Volgende stap tuning 9-3 1.8T
Sorry!! (ik heb een 2003 )
Dan word het wel makkelijker om de turbo aan te pakken.
de 16T versie is kant-en-klaar te kopen voor zoon 670 euro als je goed zoekt, dus aanpassen en reviseren van de turbo is goedkoper maar het prijs verschil wordt steeds kleiner.
- lauxus
- Geregistreerd lid
- Berichten: 188
- Lid geworden op: di 18 jan, 2011 13:34
- Regio: - kies een regio
Re: Volgende stap tuning 9-3 1.8T
- Rico1303
- Donateur (2x)
- Berichten: 365
- Lid geworden op: ma 14 nov, 2011 0:06
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Volgende stap tuning 9-3 1.8T
Het "vervangen" van het compressrowiel houd ook in dat het compressorhuis uitgedraaid moet worden. Ook moet de turbo gebalanceerd worden (kan zonder, maar niet aan te raden).
Die prijzen bij elkaar is ongeveer de prijs van een nieuwe 14t Aero turbo bij de bekende leveranciers.
- lauxus
- Geregistreerd lid
- Berichten: 188
- Lid geworden op: di 18 jan, 2011 13:34
- Regio: - kies een regio
Re: Volgende stap tuning 9-3 1.8T
Duidelijk,dan doen we er gewoon een nieuwe in.Kan ik dan gewoon het best voor origineel gaan of zijn er andere goede alternatieven?Rico1303 schreef: ↑di 19 mei, 2020 11:20
Het "vervangen" van het compressrowiel houd ook in dat het compressorhuis uitgedraaid moet worden. Ook moet de turbo gebalanceerd worden (kan zonder, maar niet aan te raden).
Die prijzen bij elkaar is ongeveer de prijs van een nieuwe 14t Aero turbo bij de bekende leveranciers.