Hebben jullie echt verstand van tuning????????

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
breedenburg
Geregistreerd lid

Hebben jullie echt verstand van tuning????????

Bericht door breedenburg » vr 13 okt, 2006 23:34

beste lezer, ik weet niet meer wat ik moet geloven, ik rij zelf in een saab 9-3 tid 125 pk, op deze site heb ik een oproep gedaan over tunen van mijn diesel, bedankt voor de tips. maar eigenwijs als ik ben ga ik naar 2 saab garages om te informeren over tuning van een diesel, het concrete antwoord wat ik kreeg was; een saab met een tid 125 pk motor kan je niet tunen!!! huh???? ook niet via hirsch tuining. natuurlijk gerefereerd naar het saab forum, tot 2 keer werd ik naar huis gestuurd met de mededeling, "en zij hebben er verstand van??" mmmmmmm en nu? :(

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 14 okt, 2006 0:30

ja en een 9-5 aero kan ook niet op LPG.... :roll:

huh?! hoe rijden wij dan al 30.000km lang op lpg met onze 9-5 aero?! :twisted:

moraal van dit verhaal: "De Saab-dealer is niet alles-wetend."

dingen waar ze geen ervaring mee hebben raden ze gewoon af of zeggen dat niet mogelijk is..... vaak ook ingefluisterd door de importeur

maar N.B. Opel die die motor in de Vectra heeft geleverd levert volgens mij via hun huistuner Irmscher chiptuning voor die motor, en ook Abbott Racing (een Saab tuner uit Engeland) levert tuning voor de 2.2 TiD

je zult alleen wel evt. garantie verliezen met tuning aangezien het niet van Saab of Hirsch komt....

davidjoost

Maarten
Lid van verdienste

Re: Hebben jullie echt verstand van tuning????????

Bericht door Maarten » za 14 okt, 2006 5:25

Hebben jullie echt verstand van tuning?
We hebben er uiteraard niet zoveel verstand van als de vaklieden in een Saabgarage, we bestoken elkaar hier op het Saabforum enkel met goedbedoelde adviezen.
We worden echter minder gehinderd door de beperking van de "We verkopen het niet, dus het bestaat niet" oogkleppen die de adviezen van commerciële partijen wel eens kenmerkt.

De TiD upgrade van Abbott, in Nederland geleverd door J&D van den Bosch.

Afbeelding
Saab Diesel Power Upgrade voor Saab 9-3
Extra 30 tot 35 PK.
Beschikbaar voor de 115 en 125 PK Tid motor.
Prijs inclusief installatie.
Prijs: € 790,- ex BTW

J&D van den Bosch
Wilgenlaan 47A
3645 EM Vinkeveen
+31 (0)297-212222

http://www.jendvandenbosch.nl/

dunnerudy
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door dunnerudy » za 14 okt, 2006 18:39

Bij mij in de buurt zit deze chiptuner www.dmtuning.be
Hier staan voorbeelden van saab
http://www.dmtuning.be/chiptuning/autom ... gaz=diesel

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » za 14 okt, 2006 20:47

breedenburg schreef:beste lezer, ik weet niet meer wat ik moet geloven, ik rij zelf in een saab 9-3 tid 125 pk, op deze site heb ik een oproep gedaan over tunen van mijn diesel, bedankt voor de tips. maar eigenwijs als ik ben ga ik naar 2 saab garages om te informeren over tuning van een diesel, het concrete antwoord wat ik kreeg was; een saab met een tid 125 pk motor kan je niet tunen!!! huh???? ook niet via hirsch tuining. natuurlijk gerefereerd naar het saab forum, tot 2 keer werd ik naar huis gestuurd met de mededeling, "en zij hebben er verstand van??" mmmmmmm en nu? :(
er is WEL hirschtuning voor de 125 pk diesel..
bel maar naar autosaab roosendaal. 0165-595990 en vraag naar Jan.
kost wel veel (>1000 euro) daarom doet niemand dat op oude dit 'tussenmodel'.. ik heb het zelf ook daarom niet laten doen..

toedeloe..

f

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » za 14 okt, 2006 21:03

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 15 okt, 2006 1:06

Volgens mij heeft Sweedspeed ook iets in het assortiment.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » zo 15 okt, 2006 9:08

Maarten schreef: We hebben er uiteraard niet zoveel verstand van als de vaklieden in een Saabgarage, we bestoken elkaar hier op het Saabforum enkel met goedbedoelde adviezen.
Soms twijfel je daarover, toen ik mijn upgrade deed van 150 naar 185pk, toe had ik een ecu gekocht op e-bay voor de 900. Bij de dealer wilde ze de ecu niet aanmelden omdat de 900 ecu en de 9-3 ecu niet compatible waren met elkaar. Na aandringen van mij en de melding dat het toch echt op mijn eigen risico was hebben ze het toch geprobeerd. De verbazing op het gezicht van de chef werkplaats toen de auto na het aanmelden meteen aansloeg was erg leuk om te zien. En het werkt perfect.

Ik denk dat je wel kan stellen dat er hier veel meer verstand en kennis zit, dit gewoon vanwege het simpele feit dat er hier veel verder gegaan wordt dan bij de gemiddelde garage.

breedenburg
Geregistreerd lid

Bericht door breedenburg » zo 15 okt, 2006 23:23

bedankt voor de reacties, ik ga er nog even over nadenken

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » ma 16 okt, 2006 12:05

dunnerudy schreef:Bij mij in de buurt zit deze chiptuner www.dmtuning.be
Hier staan voorbeelden van saab
http://www.dmtuning.be/chiptuning/autom ... gaz=diesel
die doen niet het model wat bedoeld wordt ...dat kan volgens mij geen enkele 'chiptuner'...

ben zelf weleens voor nop naar digitune gereden omdat die ook 'zeker wist' dat hij dat kon. Dit model is echter een tussenmodel met de ecu op de brandstofpomp....en dat kende hij dus toch ff niet...

abbott heeft iets (soort rookproducerende box..;-)) en verder is alleen hirsch bekend met hun 1200 euro kostende software 'uit de muur' ..

succes!

gr,\f

SimonA50

Bericht door SimonA50 » ma 16 okt, 2006 12:40

Speedparts heeft ook een tuning voor de 125pk TiD http://www.speedparts.se/prod/newupgrad ... diesel.htm

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » ma 16 okt, 2006 12:52

SimonA50 schreef:Speedparts heeft ook een tuning voor de 125pk TiD http://www.speedparts.se/prod/newupgrad ... diesel.htm
NEE....dat is de nieuwe versie en volgens hebben we het hier over de 'oude' versie..toch?

en dit gaat van 270NM uit en ik heb standaard 280NM..is dat een andere standaard per land ofzo?

maaar euh...speektining zou het dan moeten weten want hij is dealer van speedparts zeggen ze op de site van speedparts..

heee speekie...hoe zit dat?? :lol:

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » ma 16 okt, 2006 12:55

turboflix schreef:
SimonA50 schreef:Speedparts heeft ook een tuning voor de 125pk TiD http://www.speedparts.se/prod/newupgrad ... diesel.htm
NEE....dat is de nieuwe versie en volgens hebben we het hier over de 'oude' versie..toch?
Speedparts heeft voor zowel de 115pk als 125pk Tid zo'n box.

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » ma 16 okt, 2006 13:06

speektuning schreef:
turboflix schreef:
is dat net zoiets als de abott box? (verhoging van inspuitsignaal dieselpomp?)

en wat kost dat bij jou?

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » ma 16 okt, 2006 13:17

turboflix schreef:
speektuning schreef:
turboflix schreef: NEE....dat is de nieuwe versie en volgens hebben we het hier over de 'oude' versie..toch?
is dat net zoiets als de abott box? (verhoging van inspuitsignaal dieselpomp?)

en wat kost dat bij jou?
Is net zoiets ja!

Prijs mag ik toch zo niet noemen he? prijs dus via PM!

Plaats reactie