Spuiten Dashboard

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
bram
Geregistreerd lid

Spuiten Dashboard

Bericht door bram » ma 16 okt, 2006 14:02

Ik weet niet of dit onderwerp hier helemaal thuis hoort, maar vind het toch een beetje tuning.

Ik wil graag mijn dashboard zilver spuiten. De alu look die de 9-5 Vector had een aantal jaren geleden. Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?
Misschien heeft iemand hier zijn dashboard al gespoten.

Any suggestion is welcome.

Gtr,
Bram

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 16 okt, 2006 14:32

www.novanet.nl doet dat ook

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 16 okt, 2006 14:33

toevallig heb ik net mijn broer (die professioneel schilder is) hierover gebeld, was hetzelfde van plan met mijn oude dashboard (en dan doorverkopen :P )!

hij zegt dat je een goede grondverf moet hebben als onderlaag welke geschikt is voor kunststof, en daarna kun je er naar hartelust verf overheen spuiten...... ik ga het niet zelf doen want hij stelde voor dat hij het wel zou doen voor mij 8)

maargoed het chique hout blijft in mijn auto :wink:

davidjoost

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » ma 16 okt, 2006 14:34

Ik heb ook zitten twijfelen over hout, alleen vind ik dat niet zo passen bij een Aero. Ik heb ook witte klokjes bestelt en die vind ik mooier staan bij een Alu dashboard.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » ma 16 okt, 2006 14:38

bram schreef:Ik heb ook zitten twijfelen over hout, alleen vind ik dat niet zo passen bij een Aero. Ik heb ook witte klokjes bestelt en die vind ik mooier staan bij een Alu dashboard.
Marky heeft dit toch ook al eerder gedaan?

Volgens mij eerst een laagje kunststofprimer spuiten, daarna gewone lak en dan als laatste blanke lak voor een mooi resultaat (?)

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 16 okt, 2006 14:38

witte klokjes en hout staat niet echt bij elkaar nee... zwart leer en hout opzich wel! en zwart leer met alluminium is lekker high tech/sportief, past ook wel bij een aero! 8)

maargoed bij mijn auto met de zeldzame beige leder/suède deurpanelen met houtstrips eroverheen hoort uiteraard een houten dashboard! :D

ik heb overigens ook al hout stripje voor rond de versnellingspook en een houten asbakje op de kop weten te tikken :)

davidjoost

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 16 okt, 2006 14:43

op het stuur na is dit toch prachtig!?

Afbeelding

alleen hoe zou hij nou zijn verlichting aan doen?

davidjoost

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » ma 16 okt, 2006 14:54

speektuning schreef:Marky heeft dit toch ook al eerder gedaan?
Het dashboard van Marc was erop geplakt door woodcompany. Ik heb al een spuitbus zilver, blanke lak en een soort van kunststof primer.

Dus het spuiten kan beginnen. Nu eerst het hele dashboard uit elkaar schroeven.

Vind het erg mooi staan een zilver dashboard bij een 9000. Zie je niet zoveel.

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » ma 16 okt, 2006 15:37

ik ben een paar maanden bij garage Tholen geweest in bergen op zoom.daar was een demo van een of andere club die een soort microlaagje van een 'folie' ergens op kunnen 'plakken'..ziet er super uit..
kan op alles zolang het maar in de bak met water past waar de folie in drijft. daar gaat het object dan opgelegd worden, zinkt , en en de folie hecht zich volledig op de oopervlakte die je wilt...zag er super uit.

heb demo gezien van een helm, buitenkant van een spiegel, een onderdeeltje van een motorfiets en nog wat..

ik kan het niet zo goed uitleggen , anders moet je ze even bellen..

gr,
felix

johanbentinck
Geregistreerd lid

Bericht door johanbentinck » ma 16 okt, 2006 18:51

Dubbelpost, dus leeggehaald.

johanbentinck
Geregistreerd lid

Bericht door johanbentinck » ma 16 okt, 2006 18:51

turboflix schreef:ik ben een paar maanden bij garage Tholen geweest in bergen op zoom.daar was een demo van een of andere club die een soort microlaagje van een 'folie' ergens op kunnen 'plakken'..ziet er super uit..
kan op alles zolang het maar in de bak met water past waar de folie in drijft. daar gaat het object dan opgelegd worden, zinkt , en en de folie hecht zich volledig op de oopervlakte die je wilt...zag er super uit.

heb demo gezien van een helm, buitenkant van een spiegel, een onderdeeltje van een motorfiets en nog wat..

gr,
felix
Dat was waarschijnlijk tijdens de "Maptun dagen". Op http://www.maptun.nl/ staan wat foto's van die dag en ook van de bak waarin dit gedaan werd (helaas niet van de resultaten, maar zag er netjes uit). Belletje met Tholen zal idd wel meer informatie verschaffen.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 16 okt, 2006 19:17

heb in zweden eens auto's gezien (9-5 bordeaux rood) waarvan het dashboard in de kleur van de auto was gespoten :D ff wennen, niet lelijk, en..... erg apart.En gemakkelijk bij beschadigingen :wink: , lakstiftje van de auto.

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » ma 16 okt, 2006 19:27

johanbentinck schreef:
turboflix schreef:ik ben een paar maanden bij garage Tholen geweest in bergen op zoom.daar was een demo van een of andere club die een soort microlaagje van een 'folie' ergens op kunnen 'plakken'..ziet er super uit..

gr,
felix
Dat was waarschijnlijk tijdens de "Maptun dagen". Op http://www.maptun.nl/ staan wat foto's van die dag en ook van de bak waarin dit gedaan werd (helaas niet van de resultaten, maar zag er netjes uit). Belletje met Tholen zal idd wel meer informatie verschaffen.
klopt als een bus, dat was tijdens de "Maptun dagen".

Estatic
Geregistreerd lid

Bericht door Estatic » di 17 okt, 2006 12:26

turboflix schreef:ik ben een paar maanden bij garage Tholen geweest in
bergen op zoom.daar was een demo van een of andere club die een soort
microlaagje van een 'folie' ergens op kunnen 'plakken'..ziet er super uit..
De heren bij Tholen waren van Verfindustrie Spectrum om een "non-paint"-product (Transferfolie) te promoten.

Volgens mij een van de enige sites in het Nederlands is DEZE
Bovenin staat een producthandleiding in pdf-formaat.
O.a. te verkrijgen bij Rieger
Enige oefening vereist lijkt mij zo.
Je kunt allicht eens bellen.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » di 17 okt, 2006 21:21

turboflix schreef:daar was een demo van een of andere club die een soort microlaagje van een 'folie' ergens op kunnen 'plakken'..ziet er super uit..
Deze techniek heet hydro immersion . Op SaabCentral.com is daar al wat over geschreven om de pookomlijsting, strip van het dashboardkastje, deursierstrips mee te behandelen. 't schijnt duurzaam, slijtvast en redelijk betaalbaar te zijn. Zie ook deze site http://www.vcfinishes.com/ . Geen idee waar je dit in NL kunt laten doen.

Plaats reactie