Abbott Racing werkt aan een 400pk tuningset!

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
s95ae
Geregistreerd lid

Abbott Racing werkt aan een 400pk tuningset!

Bericht door s95ae » do 19 okt, 2006 13:06

Ik heb wat foto's via Jaap Hoogeveen bemachtigd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder nog geen technische details bekend bij mij. Ik zal vanmiddag nog eens informeren...

400 pk! :shock:

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » do 19 okt, 2006 13:11

pfff,

Daar zou ik niet graag mijn hand op willen leggen. Maar erg indrukwekkend.

400PK, zal wel wat centjes kosten en heel wat aanpassingen op het origineel.

s95SE. Ik zie dat jij nu met 300PK rijdt. Wat heb je hiervoor allemaal gedaan?

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » do 19 okt, 2006 13:13

bram schreef:pfff,

Daar zou ik niet graag mijn hand op willen leggen. Maar erg indrukwekkend.

400PK, zal wel wat centjes kosten en heel wat aanpassingen op het origineel.

s95SE. Ik zie dat jij nu met 300PK rijdt. Wat heb je hiervoor allemaal gedaan?
Mijn volgende stap is ook weer gezet....

- dikke alu intercooler is binnen ( al een poosje)
- gister een nieuwe turbo besteld, eentje van de GT series van Garrett.

moet straks ook boven de 400 pk gaan leveren

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 19 okt, 2006 13:21

speektuning schreef:Mijn volgende stap is ook weer gezet....

Woei, vet hoor! Dan vervang je elke 3000 km je voorbanden? :D

Mooie foto's zeg van het uitlaatspruitstuk. Altijd indrukwekkend om te zien.

s95ae
Geregistreerd lid

Bericht door s95ae » do 19 okt, 2006 13:35

bram schreef:s95AE. Ik zie dat jij nu met 300PK rijdt. Wat heb je hiervoor allemaal gedaan?
He Bram,

De aanpassingen naar 280 pk kun je terugvinden in mijn fotoalbum. Daarnaast is mijn Saab nu ook voorzien van een 'High flow turbo delivery pipe' van Abbott Racing, een 'upgraded Mitsubishi TD04HL Turbocharger (zo staat het op de site) en een gepolijste recirculating dump valve.
Dit laatste leek me gewoon leuk... :P

Ik weet eigenlijk niet of het nu 300 pk is en of het koppel klopt, maar binnenkort maar eens tijdens een vermogensbankmeeting erachter komen, toch? :twisted:

Vandaag krijg ik mijn nieuwe voorremmen erop van AP Racing met 4 zuigers. 330 mm (gegroevde) remschijven met zwarte remklauwen. De rode vind ik persoonlijk een beetje te opzichtig... Liever een wolf in Schaapskleren!

Maar het rijdt super! Boven de 4500 toeren extra power, althans het vermogen lijkt dan niet op te houden. Heerlijk.

s95ae
Geregistreerd lid

Bericht door s95ae » do 19 okt, 2006 13:37

Zeg, had je al niet eens een nieuwe turbo besteld? Ik herinner me een foto van een supergrote turbo met een mobieltje op de voorgrond.
Wat is hiermee gebeurd dan?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 19 okt, 2006 13:55

s95ae schreef:
Vandaag krijg ik mijn nieuwe voorremmen erop van AP Racing met 4 zuigers. 330 mm (gegroevde) remschijven met zwarte remklauwen. De rode vind ik persoonlijk een beetje te opzichtig... Liever een wolf in Schaapskleren!
AP is errug fijn spul. De oprichter van Brembo heeft heel lang geprobeerd AP in te lijven vanwege de racy/ambachtelijke uitstraling van AP. Het is zijn zoon na 20 jaar eindelijk gelukt terwijl ze AP niet nodig hebben en er ook niet voor onderdoen. Het was een ere zaak voor de zoon geworden.

AP gaat overigens ook zwarte schijven uitbrengen. Zal wel lekker bruut staan.

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » do 19 okt, 2006 13:55

we moeten maar een vermogenstestbank meeting organiseren. Want volgens mij zijn er verschillende leden hier die hun vermogen nu wel eens willen weten.

Mijn voorkeur gaat uit naar Kronenburg, hier zijn we een aantal jaren geleden ook al eens geweest.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 19 okt, 2006 14:30

bram schreef:we moeten maar een vermogenstestbank meeting organiseren. Want volgens mij zijn er verschillende leden hier die hun vermogen nu wel eens willen weten.

Mijn voorkeur gaat uit naar Kronenburg, hier zijn we een aantal jaren geleden ook al eens geweest.
Ben ik vorig jaar ook geweest met nog wat mensen van het forum. Goeie zaak daar.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » do 19 okt, 2006 21:39

s95ae schreef:

Zeg, had je al niet eens een nieuwe turbo besteld? Ik herinner me een foto van een supergrote turbo met een mobieltje op de voorgrond.
Wat is hiermee gebeurd dan?

Die turbo ligt er ook nog, maar gaat niet voor mijn NG900 gebruikt worden. Plannen zijn gewijzigd! De dikke turbo gaat misschien op de Saab 99.

Uradius
Geregistreerd lid

Bericht door Uradius » ma 23 okt, 2006 7:44

bram schreef:we moeten maar een vermogenstestbank meeting organiseren. Want volgens mij zijn er verschillende leden hier die hun vermogen nu wel eens willen weten.

Ik wens jullie veel succes dan.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 23 okt, 2006 9:28

Uradius schreef:

:?: :?: :?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » ma 23 okt, 2006 9:40

marq101 schreef:
Uradius schreef:

:?: :?: :?

Heeft vooral te maken met afmeldingen...

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » ma 23 okt, 2006 13:00

:lol: Succes kan me niet zo veel schelen laat ze anders vooruit betalen :wink: Ik doe wel mee als dat mag :lol:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 23 okt, 2006 14:08

Inderdaad, duidelijke afspraken maken en vooruit betalen. Als datum werd ergens in het voorjaar voorgesteld, dat lijkt mij prima.

Volgens mij stelde Speektuning zich al beschikbaar voor de organisatie! Brinky wil ook wel helpen! :D

Ow, Uradius, zou leuk zijn als je ook mee gaat. Met een volledig gereviseerde motor moet toch meer dan 165pk mogelijk zijn! ;)

Plaats reactie