Sinds een paar maanden rijd ik met heel veel plezier rond met mijn 900 turbo S. De auto is omgebouwd naar trionic, en bevalt erg goed. De ecu staat nu qua turbodruk op 0,8/0,9 bar. De auto is snel, zeker vanaf de derde versnelling, maar voelt toch ook een beetje tam op het gas tussen onder de 60 km/h. De turbodruk meter raakt rood aan, maar gaat er niet overheen. In de eerste en tweede versnelling is de boost gelimiteerd, dit ter bescherming van de bak. Deze heeft overigens een primair 8, en doet nog geen / net 2000 toeren bij 100 km/h in de 5.
Mijn vraag is nu, tot hoeveel bar kan ik veilig gaan? Is 0,95 tot 1,0 bar nog goed te doen met de originele setup ( dus koppelingsplaat / drukgroep en normale Intercooler)? De auto heeft wel een 3.0 bar fpr. Turbo (mitsu) is nieuw. Motor is ook nieuw - gesmede zuigers.
Aantal vragen na Saab 900 classic trionic conversie
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7472
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Aantal vragen na Saab 900 classic trionic conversie
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
Re: Aantal vragen na Saab 900 classic trionic conversie
Ik ga zonder problemen tot 1.1 a 1.2 , maar zonder trionic.
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- evo
- Donateur (2x)
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: Aantal vragen na Saab 900 classic trionic conversie
Voor de 1 is het wellicht wat veel. Niet constructief, maar gewoon qua grip, maar voor de 2 zou dat prima moeten kunnen.
Maare, 0.8 a 0.9 bar is zo spannend allemaal niet. Daar zal het niet om stuk gaan. Als, dan is er wel wat anders aan de hand...
Maare, 0.8 a 0.9 bar is zo spannend allemaal niet. Daar zal het niet om stuk gaan. Als, dan is er wel wat anders aan de hand...
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12486
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: Aantal vragen na Saab 900 classic trionic conversie
Ik heb 0.6 in de 1, 0.8 in de 2 en 1.25 in de rest met de standaard te05.
Wel een fmic 3" inlaat/uitlaat traject..
100kmh bij 2000 toeren? Heb je die p8 in een oudere bak met lang diff gezet?
Mijn p8.5 zit op 90kmh bij 2000 toeren geloof ik.
Wel een fmic 3" inlaat/uitlaat traject..
100kmh bij 2000 toeren? Heb je die p8 in een oudere bak met lang diff gezet?
Mijn p8.5 zit op 90kmh bij 2000 toeren geloof ik.
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7472
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Aantal vragen na Saab 900 classic trionic conversie
Ik heb idd een oude lange bak - is een revisiebak. Maar mijn toerenteller is ook niet helemaal zoals ie hoort. Als je de toeren afleest via OBD dan doet ie bij 100 km/h rond de 2200. Bij 140 zit ik iets boven 3000 rpm
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12486
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: Aantal vragen na Saab 900 classic trionic conversie
Dat is meer in lijn met mijn ratios inderdaad. 130 teller is net geen 3000 toeren.
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Aantal vragen na Saab 900 classic trionic conversie
Ik doe ook 1 bar luchtjes erin pompen en dat is dan goed voor 200 wielpk (gemeten op de bank), voelt allemaal nog sneller aan met 6 primair. In alle versnellingen meer dan voldoende versnelling om het neusje te liften. Wielspin in 2e en 3e versnelling.
Maar het draait niet allemaal om hoeveel lucht je erin pompt, als je vonkjes niet optijd staan dan heb je er nog niks aan. Net als een doedelzak, je kan 'm wel heel hard vol lucht duwen maar dan wordt het liedje niet mooier gespeeld. Dat zijn toch de vingertjes die het spel spelen. Zo ook bij Trionic...
Maar het draait niet allemaal om hoeveel lucht je erin pompt, als je vonkjes niet optijd staan dan heb je er nog niks aan. Net als een doedelzak, je kan 'm wel heel hard vol lucht duwen maar dan wordt het liedje niet mooier gespeeld. Dat zijn toch de vingertjes die het spel spelen. Zo ook bij Trionic...
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7472
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Aantal vragen na Saab 900 classic trionic conversie
Dion heeft de auto afgelopen vrijdag helemaal nagelopen. Hij was zeer te spreken over de motor en hoe de auto reed. Alle waarden waren keurig. Turbodruk is iets verhoogd, maar veel hoger dan 1 bar was onverstandig; de auto heeft vrij snel last van heat soak. De oude intercooler is letterlijk de bottleneck. Ik ga een Do88 front IC overwegen.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.