Ahja, ook al eens mee geexperimenteerd. Alwel zo'n 10+ jaar terug ofzo
Conclusie van mij toen was dat het niet de moeite waard was. Het standaard spruitstuk is op zich prima, en nauwelijks beperkend. Getuige vele setups die ik getuned heb en wellicht als mooiste ook nog een recente dyno run waarbij een aangepaste TD04 op een stock spruit net niet de 400pk neerlegde... Pieter kon het niet geloven, en moest wel 2x kijken
(auto was niet eens in top staat, had lek in inlaatspruit, maar dat kregen we daar zo snel niet gefixed... dus dan maar zo de bank op)
Wat betreft spaghetties... daar kan ik ook wel heea over melden. lengtes, diameters, volumes, etc... allen zijn van invloed. en zelfs een "mindere" spagheti kan al een positief effect hebben op spoelup Voor max power moet je al wel extreem gaan, zie ook bovenstaande... Uitgaande van equal length kun je zeggen dat een kleinere diameter voor beter spool-up zorgt en een grotere meer high-end power. Ik heb bij de setup van mijn caab bijv zitten denken aan of 38 of 42mm diameter pijp... je kunt waarschijnlijk wel raden waarvoor ik ben gegaan...
Maar laat ik met klem benadrukken dat ik vind dat het een ieder natuurlijk volledig vrij staat zijn SAAB te pimpen hoe ie ook maar wil! En dat hoe meer een ieder ermee bezig is en die zijn ervaring deelt deste leuker en interessanter het voor ons allen wordt!
SAAB
9-3 Aero Cabrio MY01 AUT Black (B204/B205
X Hybrid, STGX, BioPower -
Blacktop-Tuning)
SAAB
9-5 Aero Estate MY03 AUT Black (B235
X, STG5, BioPower -
Blacktop-Tuning)
SAAB
9-3 SE - he is no more
SAAB 9000 CDE - she is no more
Uw SAAB professioneel getuned? Informeer via PB of email!