3" jt onder een 9000 2.3 lpt

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
9000rijder
Geregistreerd lid

3" jt onder een 9000 2.3 lpt

Bericht door 9000rijder » wo 01 nov, 2006 16:45

hallo

iemand ervaring met deze uitlaat vanaf de kat,mijn uitlaat is bijna aan vervanging toe,dus wil ik eens een 3" jt proberen en waar kan ik deze kopen in ned.

grv wilco

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » wo 01 nov, 2006 17:17

Beste Wilco,

Ik rij zelf een 9000 Aero met een volledig 3" JT uitlaatsysteem. ALs ik jou was zou ik de hele uitlaat vervangen, dus ook de downpipe. Door de grotere downpipe heb je ook iets meer koppel.

Het geluid van een JT is echt fantastisch, mooi diep geluid en brult pas bij hoge toeren. Ik was eerst niet zo gecharmeerd over het uiterlijk omdat het best wel een groot eindstuk betreft. Maar omdat de 9000 ook een best dikke kont heeft, staat dit eigenlijk heel erg goed.

Een goed adres is Speektuning. Daar heb ik ook mijn auto laten tunen.
kijk op www.speektuning.nl voor alle "leuke" tunings producten.

Gtr,
Bram

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 01 nov, 2006 17:54

Op mijn 900 classic komt vanaf zaterdag ook een 3"JT te zitten, ook bij Speektuning vandaan.

Moet je bij een 9000 nog vernaderingen aanbrengen om de downpipe te kunnen monteren, of niet?

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » wo 01 nov, 2006 18:15

nee dat hoeft niet. Alleen je moet wel oppassen dat de olieleiding van de turbo niet tegen de downpipe (eerste deel uitlaat)aan komt (kan dan mogelijk lostrillen). Als dit wel het geval is dan moet deze even iets verbogen worden.

Voor de rest wijst alles voor zich.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 01 nov, 2006 19:16

Vanaf de kat past de JT ook goed. Wel even opletten dat je de klem bij de einddemper goed monteerd anders kan deze bij drempels tegen de Achteras komen. :oops:

Ik heb hem onder mijn I-tje zitten. En dat gaat ook prima. Alleen heb ik gister mijn katalysator teruggeplaats. De buren waren niet zo happy. 8)

9000rijder
Geregistreerd lid

Bericht door 9000rijder » wo 01 nov, 2006 20:00

bedankt voor jullie snelle reacties.

ik had begrepen dat de downpipe niet past (ivm de ruimte in het vooronder)of word hij al geleverd met een kleinere diameter.

grv wilco

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » do 02 nov, 2006 5:22

Het eerste scherpe bochtje van de dikke JT downpipe is bij een 9000 nog geen 3 inch, de diameter is iets kleiner. Na de 180 graden bocht begint het 3 inch gedeelte.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 02 nov, 2006 8:57

Maarten schreef:Het eerste scherpe bochtje van de dikke JT downpipe is bij een 9000 nog geen 3 inch, de diameter is iets kleiner. Na de 180 graden bocht begint het 3 inch gedeelte.
Wat ook weer prima is vanwege het venturi effect

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » do 02 nov, 2006 14:37

Wakostda?

SimonA50

Bericht door SimonA50 » di 07 nov, 2006 20:49

Heb afgelopen Zaterdag een roestvrij stalen uitlaat gemonteerd, vanaf de katalysator, het is een 2,5" met een 4" eindstuk. Het is eentje van Ferrita en produceerd een mooi donker warm geluid. In de auto is het mooi stil gebleven. Downpipe en sportkat volgt nog.
http://www.ferrita.se/default.asp?c=sho ... cat=66&id=

Nog ff een fototje, alleen je ziet niet zoveel van de uitlaat
Afbeelding

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » di 07 nov, 2006 20:52

Dat spul van Ferrita ziet er ook wel netjes uit zeg! 8)

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » di 07 nov, 2006 21:00

Otto schreef:Dat spul van Ferrita ziet er ook wel netjes uit zeg! 8)
En perfecte pasvorm...

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » di 07 nov, 2006 23:28

ik vind hem persoonlijk wat ver uitsteken. en 4" zei je? heb je dan geen last van drempels?

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » wo 08 nov, 2006 0:35

Ferrita is 2,5". Alleen het eindstuk is 4".

SimonA50

Bericht door SimonA50 » wo 08 nov, 2006 6:59

bram schreef:ik vind hem persoonlijk wat ver uitsteken. en 4" zei je? heb je dan geen last van drempels?
Aan het wat ver uitsteken van einstuk moet het ik ook wennen. Misschien laat ik dat nog wel eens veranderen. Drempels? Komen hier weinig voor.

Plaats reactie