turbodrukmeter

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
bram
Geregistreerd lid

turbodrukmeter

Bericht door bram » do 02 nov, 2006 16:23

De volgende vraag alweer... en natuurlijk weer een nieuw topic. 8)

ik heb in mijn 9000 een turbodrukmeter van Speedparts gemonteerd. het metertje blijft niet zoals de orginele keurig stil staan, maar hij resoneert (trilt). Bij vol gas (1,6/1,7 bar) trilt hij zo erg dat je hem hoort heen en weer slaan. Ook bij een vacuum hoort je hem ook af en toe.

Mijn vraag, hoe kan ik dit oplossen. Hij zit via een vacuumslang op de inlaat.

Gtr,
Bram

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » vr 03 nov, 2006 5:07

Ik heb eens gelezen dat iemand een klemmetje (wasknijper?) op de vacuumleiding had gezet om deze een beetje dicht te knijpen. Dat scheen te helpen.

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » vr 03 nov, 2006 9:28

maarten,

Dan gaan we dat eens proberen. Kijken of dat helpt. Weet alleen niet of een wasknijper kracht genoeg heeft om de vacuumslang in te knijpen. Het is een best stevige slang. Maar wie weet.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » vr 03 nov, 2006 9:46

bram schreef:maarten,

Dan gaan we dat eens proberen. Kijken of dat helpt. Weet alleen niet of een wasknijper kracht genoeg heeft om de vacuumslang in te knijpen. Het is een best stevige slang. Maar wie weet.
Er bestaat ook een T-stuk met een reducering erin, dit is misschien een oplossing?

Afbeelding

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » vr 03 nov, 2006 10:25

slaat de meter dan wel hetzelfde uit... ik bedoel net zoveel bar. Of blijft die dan op een lagere waarde hangen?

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » vr 03 nov, 2006 10:36

bram schreef:slaat de meter dan wel hetzelfde uit... ik bedoel net zoveel bar. Of blijft die dan op een lagere waarde hangen?
Slaat net zover uit hoor!

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 03 nov, 2006 14:58

speektuning schreef:
bram schreef:slaat de meter dan wel hetzelfde uit... ik bedoel net zoveel bar. Of blijft die dan op een lagere waarde hangen?
Slaat net zover uit hoor!
Bij mij zit er ook een reducering in, was standaard bij geleverd.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » vr 03 nov, 2006 15:00

Als ik het zo hoor, moet er zeker een restrictor in.

Ik weet niet hoe zacht die slang is, maar trek er eens een trekstrip strak omheen. Mocht de slang wat stugger zijn kan je dit om de paar cm herhalen.
Op deze manier creeer je heel makkelijk een restrictie, waardoor de meter stabieler wordt, terwijl toch de goede druk wordt aangegeven.

SimonA50

Bericht door SimonA50 » za 04 nov, 2006 0:06

speektuning schreef:

Er bestaat ook een T-stuk met een reducering erin, dit is misschien een oplossing?

Afbeelding
Dat hoort er in te zitten volgens mij. Bij mijn Greddy turbodruk meter zat het er ook bij. Je wastgate... is die goed?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 04 nov, 2006 23:26

SimonA50 schreef:
speektuning schreef:

Afbeelding
Dat hoort er in te zitten volgens mij. Bij mijn Greddy turbodruk meter zat het er ook bij. Je wastgate... is die goed?
Waar kan je zo'n T (of Y) stuk met reducering los kopen?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » zo 05 nov, 2006 2:16

Bij Speektuning bijvoorbeeld.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » zo 05 nov, 2006 10:29

erik schreef:Ik weet niet hoe zacht die slang is, maar trek er eens een trekstrip strak omheen. Mocht de slang wat stugger zijn kan je dit om de paar cm herhalen.
Op deze manier creeer je heel makkelijk een restrictie, waardoor de meter stabieler wordt, terwijl toch de goede druk wordt aangegeven.
@bram..............al geprobeerd?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 05 nov, 2006 23:05

brinky schreef:Bij Speektuning bijvoorbeeld.
OK Ik zal eens bellen.

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » ma 06 nov, 2006 14:12

erik schreef:@bram..............al geprobeerd?
Gistern het geprobeerd met een trekstrip ( Ty rippy... of hoe schrijf je dat?) Maar de vacuumslang is vrij stug. Misschien dat ik vanmiddag er nog een paar omhoog doe.

Heb het T-stukje bestelt bij Speek.

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » vr 10 nov, 2006 9:53

Reduceerventiel erin en klaar! hij doet het helemaal geweldig.
Had eerst een paar ti-ripjes gemonteerd alleen dat werkte niet.
Even zoeken naar het doosje waar de turbodrukmeter in zat. Ventiel gemonteerd en hij doet het.

Hij trilt niet meer, en blijft deze waarden aangeven. 8)

Plaats reactie