voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
bram
- Geregistreerd lid
Bericht
door bram » zo 05 nov, 2006 12:52
Was toch wel benieuwd welke nu sneller was de 9-5 Hirsch of de 9000 Aero. Helaas brak het noodlot toe na een aantal keren tussen sprintjes te hebben gedaan was het zo ver... de benzinepomp van de 9-5 begaf het
De 9000 is sneller dan de 9-5. 9000 heeft meer koppel is zet bij hogere toeren meer aan.
9-5 heeft daarentegen echt een fantastisch onderstel!!!!!! ongelooflijk. Dat rijdt toch wel stukken betere dan een 9000.
Gtr,
Bram
-
DaanS
- Geregistreerd lid
Bericht
door DaanS » zo 05 nov, 2006 13:33
Wat er allemaal al niet kapot kan aan een auto. Je durft haast geen gas meer te geven.
Dus met jouw nieuwe onderstel onder je 9000 blijkt de 9-5 nog steeds beter te sturen? Wat heb jij allemaal laten doen aan je 9000 v.w.b. het onderstel (lees: stuurgedrag/wegligging)?
-
Erik
- Lid van verdienste
Bericht
door Erik » zo 05 nov, 2006 13:44
Vergeet niet dat die 9-5 ook aardig aangepast is.
Toch heb ik wel eens gehoord dat je de 9000 ook superstrak kan krijgen.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » zo 05 nov, 2006 15:21
is de vergelijking wel helemaal eerlijk?
de 9000 is een handbak en weegt minder, terwijl de 9-5 een station is die sowieso stukken meer weegt en voorzien is van een (inmiddels nieuwe?)automaat...
maar dat Hirsch onderstel van jullie 9-5...! ik ben nogsteeds onder de indruk als ik terugdenk aan die rit die we toen gemaakt hebben
moest erg lachen om de tekst achterop de 9-5!
davidjoost
-
bram
- Geregistreerd lid
Bericht
door bram » zo 05 nov, 2006 15:43
mijn 9000 heeft alleen H&R verlagingsveren meer niet. Zit nog een standaard sportonderstel van Saab onder.
Dit is echter niet te vergelijken met een onderstel van Hirsch. Voor degene die het wel eens willen voelen nodig ik graag een keertje uit voor een proefrit. Het is echt een goed onderstel.... het beste wat ik tot nu toe heb gereden.
Davidjoost, de Hirsch kun je ook op flipper stand zetten. We hebben niet geschakeld tijdens het acceleren.
80 km/h in zijn 3
80 km/h in zijn 4
120 km/h in zijn 5, en toen plankgas gegeven.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » zo 05 nov, 2006 18:49
We hebben niet geschakeld tijdens het acceleren.
oke dat verandert de zaak!

wellicht dan toch een eerlijke vergelijking...
maag ik vragen waar je het hebt getest? een verlaten snelweg of industrieterrein? en wie reed in welke auto?
davidjoost
-
Hanm
- Lid van verdienste
Bericht
door Hanm » zo 05 nov, 2006 19:13
davidjoost schreef:wellicht dan toch een eerlijke vergelijking...
Het gewicht blijft nog over, en da's wel een significant verschil.
-
bram
- Geregistreerd lid
Bericht
door bram » zo 05 nov, 2006 19:18
de 9-5 heeft ook meer pk's dan de 9000. Dus wellicht toch nog een beetje eerlijk. Ik reed in de 9000 en mijn broertje in de 9-5, contact via de mob foon.
De het ging een heel stuk samen op. De 9000 kwam maar moeilijk los, maar hoe hoger de toeren hoe groter voorsprong.
-
Erik
- Lid van verdienste
Bericht
door Erik » zo 05 nov, 2006 19:25
Is het inlaattraject van de 9000 nog orgineel? Dat scheelt natuurlijk ook behoorlijk mbt het op gang komen.
Bij de Hirsch is dit in ieder geval ook aangepast.
-
bram
- Geregistreerd lid
Bericht
door bram » zo 05 nov, 2006 19:33
Je bedoelt de delivery buis? Die is mijn bij "nog" origineel.
-
Erik
- Lid van verdienste
Bericht
door Erik » zo 05 nov, 2006 22:38
bram schreef:Je bedoelt de delivery buis? Die is mijn bij "nog" origineel.
En luchtfilter(huis) icm aansluiting op de turbo en de intercooler.
-
SimonA50
Bericht
door SimonA50 » zo 05 nov, 2006 22:50
erik schreef:bram schreef:Je bedoelt de delivery buis? Die is mijn bij "nog" origineel.
En luchtfilter(huis) icm aansluiting op de turbo en de intercooler.
bram schreef:Aanpassingen:
Stage 3 ECU
JT 3" uitlaat
EBC Schijven EBC Green Stuff blokken
openluchtfilter systeem
H&R verlagingsveren
Powerflex
Front strut Brace (veerpootbrug)
Alu dashboard plus 3 extra meters (olietemp, turbodruk, oliedruk)
Forge atmosf. dumpvalve
Gtr,
Bram
-
Erik
- Lid van verdienste
Bericht
door Erik » ma 06 nov, 2006 0:36
Ok, blijft de aansluiting op de turbo en de IC over.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » ma 06 nov, 2006 0:51
de delivery pipe (naar het gaskleppenhuis, loopt rechtsbovenop het motorblok) van hun 9-5 Hirsch is in ieder geval nog standaard (met eigen ogen gezien).... ik geloof dat de intake pipe naar de turbo wel anders is
davidjoost
-
bram
- Geregistreerd lid
Bericht
door bram » ma 06 nov, 2006 9:32
Ik heb alleen een openlucht filter systeem gemonteerd. De aanzuigbuis is nog hetzelfde. Weet niet of dit bij de Hirsch is aangepast.
De Hirsch blijft natuurlijk de ultieme Saab omdat hierbij alles aangepast is op goede performance. Bij mij was het ook geld wat mee speelde.
De Hirsch, blijft een beter onderstel en remmen hebben. Hier kan ik nog lang niet aantippen met mijn 9000.