Het grote nIoff topic
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Het grote nIoff topic
het is knkd, maar waar jouw tuner het heeft verstopt is natuurlijk wel de vraag ;-P
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het grote nIoff topic
Die zit er volgens mij dus niet tussen, maar zal de menu's nog eens doorlopen.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Het grote nIoff topic
Ik kan m ook niet vinden…
Wat wellicht nog helpt is om te kijken wat de waarde ECMS parameter aangeeft ingeval de ecu terugregelt. Die leidt ons wellicht naar het element (en de verbinding met dat onderdeel) die een afwijkende waarde aangeeft.
Wat wellicht nog helpt is om te kijken wat de waarde ECMS parameter aangeeft ingeval de ecu terugregelt. Die leidt ons wellicht naar het element (en de verbinding met dat onderdeel) die een afwijkende waarde aangeeft.
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- daniel 9-3
- Donateur
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 08 nov, 2011 22:00
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Het grote nIoff topic
Als het te maken heeft met warmte onder de kap.
Kan je dan niet meten hoe warm het is daar wanneer het probleem optreedt. Misschien met een bbq temperatuur meter die op Bluetooth of WiFi werkt?
Ik kan me voorstellen dat wanneer je stil staat de temp altijd oploopt dus ook met kouder weer en dat je dan ook dit probleem zou moeten hebben.
Nog iets wat een idee zou kunnen zijn om de warmte te beïnvloeden, kan je met tech2 niet de koelventilatoren standaard mee laten draaien?
Of wat ik ken van andere mensen met te veel hitte onder de kap, de kap ergens omhoog laten komen bij het schutbord/parafan.
Dit alles om misschien uit te kunnen sluiten of het de kabelboom is.
Turbo inpakken om warmte te reduceren onder de kap zou ook een idee zijn.
Is dit alles al geprobeerd?
Ookal zijn het geen oplossingen, ik denk dat je zo nog wel wat kan testen.
Kan je dan niet meten hoe warm het is daar wanneer het probleem optreedt. Misschien met een bbq temperatuur meter die op Bluetooth of WiFi werkt?
Ik kan me voorstellen dat wanneer je stil staat de temp altijd oploopt dus ook met kouder weer en dat je dan ook dit probleem zou moeten hebben.
Nog iets wat een idee zou kunnen zijn om de warmte te beïnvloeden, kan je met tech2 niet de koelventilatoren standaard mee laten draaien?
Of wat ik ken van andere mensen met te veel hitte onder de kap, de kap ergens omhoog laten komen bij het schutbord/parafan.
Dit alles om misschien uit te kunnen sluiten of het de kabelboom is.
Turbo inpakken om warmte te reduceren onder de kap zou ook een idee zijn.
Is dit alles al geprobeerd?
Ookal zijn het geen oplossingen, ik denk dat je zo nog wel wat kan testen.
saab 9-3 se fsp - sold
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do 07 apr, 2016 16:24
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Het grote nIoff topic
Heel interessant onderwerp dit; ik heb er gelukkig geen last van met mijn '02 9-5, maar ik ben graag problemen vóór... niks beter dan potentieel zwakke plekjes in je auto te kunnen verbeteren.
Als ik in de WIS zoek, kom ik er op uit dat aardpunt G7 een heel belangrijke aarding is en dat in de kabelboom via crimp connector J15 zelfs de ECU geaard is (en via de ECU weer een aantal belangrijke sensoren)?
Op internet even lopen zoeken op "J15" en toen stuitte ik op een topic op het UKSaabs forum:
https://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic ... 2&start=60
Lijkt erop dat hier een probleem in de "wiring loom" aangepakt... alleen jammer dat de plaatjes verdwenen zijn ivm hosting...
Misschien een hint in de goede richting?
groet,
Sebastiaan
Als ik in de WIS zoek, kom ik er op uit dat aardpunt G7 een heel belangrijke aarding is en dat in de kabelboom via crimp connector J15 zelfs de ECU geaard is (en via de ECU weer een aantal belangrijke sensoren)?
Op internet even lopen zoeken op "J15" en toen stuitte ik op een topic op het UKSaabs forum:
https://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic ... 2&start=60
Lijkt erop dat hier een probleem in de "wiring loom" aangepakt... alleen jammer dat de plaatjes verdwenen zijn ivm hosting...
Misschien een hint in de goede richting?
groet,
Sebastiaan
Saab 9-5 2.3t Vector Estate 2002 (LPG)
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Het grote nIoff topic
@daniel: bbq thermometer is een goede, het kan best warm worden daar. Dus goede suggesties ook qua koeling en wrap!
@sebastiaan: inderdaad is dat een van de meest verdacht omdat die J15 direct de DI aard en de verbinding met de ECU vormt. Een slecht aangedraaide aarde op
G7 (dubbele connectie: op thermostaathuis en deel op het inlaatspruitstuk) geeft soms bij oudere versies al
Gedoe. Mijn verdenking icm de temp gaat inderdaad naar bijv deze j15. Maar weet het liever zeker
Ik ben gewoon te onhandig om mijn ideeen hierover op de juiste manier in praktijk te brengen.
@sebastiaan: inderdaad is dat een van de meest verdacht omdat die J15 direct de DI aard en de verbinding met de ECU vormt. Een slecht aangedraaide aarde op
G7 (dubbele connectie: op thermostaathuis en deel op het inlaatspruitstuk) geeft soms bij oudere versies al
Gedoe. Mijn verdenking icm de temp gaat inderdaad naar bijv deze j15. Maar weet het liever zeker
Ik ben gewoon te onhandig om mijn ideeen hierover op de juiste manier in praktijk te brengen.
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het grote nIoff topic
Ik zou me geen zorgen maken als je een 9-5 uit 2002 hebt (zolang die niet getuned is). Problemen zijn voorbehouden (lijkt een privilege maar is het niet) aan de DE en fors getunede 9-5's.
Eergister kreeg ik in de OpenSid opeens een 1-tje te zien bij Err, maar geen CE lampje in het dashboard. OBD-lezer er aan gehangen en was P0101. Gereset en hij kwam niet terug, maar gisteren weer een 1-tje zonder CE lampje en nu P1105. Daarom gisteravond alle vacuumslangen getest, 3-wegklep slangen losgehaald van de klep en getest voor zover dat kan en toch maar de oude (gereinigde) LMM teruggezet. LMM die in de auto zat tijdens P0101 is nog geen 6 maanden oud en heeft amper 4000km achter de kiezen. Maar ritje vanochtend was er opvallend veel meer vermogen en wat ook opvalt is dat de iOff hoger is dan bij de andere LMM (bij de "nieuwe" was die meestal 1 tot de motor echt warm was en nu 7, minimaal verschil natuurlijk). Wellicht heb ik een slecht exemplaar te pakken van de LMM, al denk ik niet dat ik een vervangend exemplaar krijg met deze symptomen en zonder een CE-lampje. Maar die LMM blijf een gevoelig onderdeel, dat is wel weer duidelijk. En geen ERR codes dit keer, maar houd het uiteraard in de gaten.
Zag overigens dat de witte draad van de 3 wegklep een heel klein randje in de mantel heeft, geen draad zichtbaar gelukkig. Ook de hoes maar weer goed over de afdekkap geschoven zodat de draden niet bloot liggen.
Eergister kreeg ik in de OpenSid opeens een 1-tje te zien bij Err, maar geen CE lampje in het dashboard. OBD-lezer er aan gehangen en was P0101. Gereset en hij kwam niet terug, maar gisteren weer een 1-tje zonder CE lampje en nu P1105. Daarom gisteravond alle vacuumslangen getest, 3-wegklep slangen losgehaald van de klep en getest voor zover dat kan en toch maar de oude (gereinigde) LMM teruggezet. LMM die in de auto zat tijdens P0101 is nog geen 6 maanden oud en heeft amper 4000km achter de kiezen. Maar ritje vanochtend was er opvallend veel meer vermogen en wat ook opvalt is dat de iOff hoger is dan bij de andere LMM (bij de "nieuwe" was die meestal 1 tot de motor echt warm was en nu 7, minimaal verschil natuurlijk). Wellicht heb ik een slecht exemplaar te pakken van de LMM, al denk ik niet dat ik een vervangend exemplaar krijg met deze symptomen en zonder een CE-lampje. Maar die LMM blijf een gevoelig onderdeel, dat is wel weer duidelijk. En geen ERR codes dit keer, maar houd het uiteraard in de gaten.
Zag overigens dat de witte draad van de 3 wegklep een heel klein randje in de mantel heeft, geen draad zichtbaar gelukkig. Ook de hoes maar weer goed over de afdekkap geschoven zodat de draden niet bloot liggen.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Het grote nIoff topic
Ook die kan ik in mijn menu niet vinden. Anyone?
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het grote nIoff topic
Dank voor het aanbod Frank, maar heb er zelf 3 liggen thuis dus voldoende test materiaal.
Vandaag is de kabelboom binnengekomen, snel even bekeken en ziet er redelijk overzichtelijk uit, dus hopelijk valt montage een beetje mee.
Vandaag is de kabelboom binnengekomen, snel even bekeken en ziet er redelijk overzichtelijk uit, dus hopelijk valt montage een beetje mee.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het grote nIoff topic
Dit weekend de kabelboom verwijderd en nieuwe gemonteerd, redelijk straight forward klus. Gisteren al eerste langere rit gehad, maar nog te vroeg (en nog niet warm genoeg) voor echt goed beeld. Zodra ik uitgebreid getest heb, zal ik ook een uitgebreid verslag doen van mijn bevindingen. Eerste bevindingen:
1. De reguliere nIoff's die ik al had, zijn er nog steeds, schommelt zo tussen -20 en -70. Maar er is duidelijk meer vermogen aan boord. Op constante snelheid is de Ioff positief en net wat hoger dan bij de oude kabelboom (+7 ipv -2/+2)
2. De temperatuur lijkt veel langzamer op te lopen dan voorheen en ook wat lager te blijven. Die zag ik niet aankomen.
3. De extreme nIoff's die dus tot het verlies van vermogen leiden en waardoor de turbodruk teruggeschroefd worden, heb ik nog niet gezien, maar zoals gezegd was het gisteren daarvoor eigenlijk nog net niet warm genoeg.
So far so good, maar de tijd zal het leren.
Overigens lijken er een paar minimale verschillen in de kabelbomen te zitten. Zijn kleine dingen (oogje met een hoek of oogje zonder hoek en omwikkeling van draden waar die bij de oude soms ontbreekt op een kort stukje), maar toch opvallend.
Keep u posted als ik meer info heb.
1. De reguliere nIoff's die ik al had, zijn er nog steeds, schommelt zo tussen -20 en -70. Maar er is duidelijk meer vermogen aan boord. Op constante snelheid is de Ioff positief en net wat hoger dan bij de oude kabelboom (+7 ipv -2/+2)
2. De temperatuur lijkt veel langzamer op te lopen dan voorheen en ook wat lager te blijven. Die zag ik niet aankomen.
3. De extreme nIoff's die dus tot het verlies van vermogen leiden en waardoor de turbodruk teruggeschroefd worden, heb ik nog niet gezien, maar zoals gezegd was het gisteren daarvoor eigenlijk nog net niet warm genoeg.
So far so good, maar de tijd zal het leren.
Overigens lijken er een paar minimale verschillen in de kabelbomen te zitten. Zijn kleine dingen (oogje met een hoek of oogje zonder hoek en omwikkeling van draden waar die bij de oude soms ontbreekt op een kort stukje), maar toch opvallend.
Keep u posted als ik meer info heb.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het grote nIoff topic
Tweede update, nog altijd niet echt ritten gehad die lang genoeg waren om echt uitsluitsel te geven, maar het vermogensverlies is tot op heden weg. nIoff's zijn er wel, maar dus niet die extreem hoge waardes. En valt vooral opvalt is dat ondanks de nIoff's, er voelbaar meer vermogen is.Vooralsnog lijkt de nieuwe kabelboom dus zijn positieve effect te hebben.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote nIoff topic
Mijn MK1 heeft dit ook al zo lang ik de auto heb. Ook met de nieuwe motor. Het is duidelijk temperatuur gerelateerd. Tot een iat van 35 gaat het goed, daarboven beginnen de negatieve ioffs. Heb geen last van vermogensverlies.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Het grote nIoff topic
Negatieve IOff is sinds open sid een veelbesproken onderwerp. Vaak helemaal niet problematisch maar gewoon een bandbreedte van de motorsturing. Hier is het probleem onverwacht vermogensverlies waarbij enkele indicatoren op de aard van de problemen wijzen (maar daarover opgeteld geen uitsluitsel geven waar het probleem ontstaat). Zwaar negatieve IOff, hoge buitentemperatuur en IAT zijn de omstandgheden waarbij dit plaatsvind. Wellicht zijn we dichter bijna de oplossing. Ik heb contact met een kabelboomexpert en gevraagd of hij een falende boom kan onderzoeken. I’ll keep you posted
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- daniel 9-3
- Donateur
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 08 nov, 2011 22:00
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Het grote nIoff topic
Ioff is inderdaad een waarde die net als iat, lambda en vele anderen iets zegt over de aansturing van je motor. En iedere waarde zal een min en Max hebben en in samenhang met de rest ervoor zorgen dat je motor optimaal presteert.
Ik denk ook dat je eerst je hardware op orde moet hebben. Of de waardes zoals ioff, lambda, iat, teng etc etc kunnen je helpen het hardware probleem te lokaliseren.
En ja mensen met open sid zullen hier op kijken ( ik gok iets met interesse en hobby)en daar vaak ook iets mee willen. Anders laat je het wel dicht zetten.
Goed bezig heten ik volg dit topic met plezier.
Lekker bezig en kennis delen is prachtig.
Ik denk ook dat je eerst je hardware op orde moet hebben. Of de waardes zoals ioff, lambda, iat, teng etc etc kunnen je helpen het hardware probleem te lokaliseren.
En ja mensen met open sid zullen hier op kijken ( ik gok iets met interesse en hobby)en daar vaak ook iets mee willen. Anders laat je het wel dicht zetten.
Goed bezig heten ik volg dit topic met plezier.
Lekker bezig en kennis delen is prachtig.
saab 9-3 se fsp - sold
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het grote nIoff topic
Goed, vandaag eindelijk echt warm dus wat beter kunnen testen. Met een hoge IAT (+45 tot 56 graden) blijven de nIoff’s enorm hoog, dus richting -90 tot -110 bij goed gas geven in de vijf in lagere toeren. Maar… vermogen is wel veel sterker aanwezig dan voorheen, dus niet het extreme gebrek aan vermogen al merk je dat hij zeker onderin de toeren wel iets vermogen terug regelt. Dus alhoewel de hoogte van de nIoff mij nog wel zorg baart, regelt hij niet zo heftig meer terug dat is pure winst! Morgen weer lange rit met lang op de cruise control dus ook eens kijken wat er dan gebeurt.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.