Ik heb net een 93 2.0 Turbo SE (186pk) uit 2001 gekocht.
Mijn vraag is:
Mijn vrouw gaat er iedere dag zodadelijk mee werken, een ritje van +/- 15 km (enkel) dat voornamelijk door de bebouwde kom gaat.
Is het dan ook nodig om de auto bij aankomst nog een tijdje te laten nadraaien? En als je dit niet wil doen moet je dan bijvoorbeeld niet boven de 2500 toeren uitkomen. Ik heb namelijk geen zin om elke ?? km de turbo te laten vervangen.
93 2.0 Turbo SE (2001)
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Turbo of geen turbo, het is zowiezo niet verstandig een motor koud zwaar te belasten (en dus de turbo flink te laten loeien).
Ik kom zelf met mijn c900 haast nooit boven de 2500 toeren in de bebouwde kom, en kan meer dan uitsteken meekomen met het verkeer.
Aanwennen om eerst alle electriek uit te doen en de gordel los en zo, en dan pas de motor uit te zetten, dan heb je volgens mij geen centje pijn.
Hoewel ik geloof dat je bij normaal bebouwdekom werk je nergens zorgen over hoeft te maken, wat de turbo betreft.
We geregeld even een flinke afstand rijden om de boel even flink warm te laten worden. Da's best heel gezond.
Ik kom zelf met mijn c900 haast nooit boven de 2500 toeren in de bebouwde kom, en kan meer dan uitsteken meekomen met het verkeer.
Aanwennen om eerst alle electriek uit te doen en de gordel los en zo, en dan pas de motor uit te zetten, dan heb je volgens mij geen centje pijn.
Hoewel ik geloof dat je bij normaal bebouwdekom werk je nergens zorgen over hoeft te maken, wat de turbo betreft.
We geregeld even een flinke afstand rijden om de boel even flink warm te laten worden. Da's best heel gezond.