BDM tool T8 Failed to stop MCU

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Paulusss
Geregistreerd lid
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 27 dec, 2017 10:42
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

BDM tool T8 Failed to stop MCU

Bericht door Paulusss » wo 24 aug, 2022 12:06

Goedemiddag allemaal,

Een tijd terug lekker bezig geweest met t7suite en van mijn oude Saab 9-5 een heerlijk rap apparaat gemaakt :O: maar nu bezig met mijn 9-3 1.8t (B207) maar ik loop vast met het uitlezen van de ECU: Failed to stop MCU, command failed.

De setup op het bureau:
-12v voeding van pc
-Combiadapter

Stekkertjes op de betreffende pins:
Afbeelding

CAN L en CAN H via betreffende DB9 connector op de combiadapter:
Afbeelding

Al een paar keer opnieuw de verbindingen gesoldeerd maar zonder resultaat. Connectie met de combiadapter vanaf pc is werkend.

Ground op de combiadapter zou niet nodig zijn lees ik hier en daar?
Maakt de ECU iets van geluid als er stroom op gezet wordt? kan zo lastig controleren of deze reserve ECU uberhaubt werkt. Kan ik testen of de ECU functioneert door hem even uit te wisselen op de auto en kijken of er een teken van leven komt? Of krijg ik dat gezeik met de originele ECU weer terug plaatsen?

Iemand enig idee waar ik dit in moet gaan zoeken? :D

Dank en groet Paul

Gebruikersavatar
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 5550
Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Contacteer:

Re: BDM tool T8 Failed to stop MCU

Bericht door evo » do 25 aug, 2022 11:37

Het flashen van een T7 ecu werkt dus wel? Zoja, dan zou je ook die T8 ecu binnen moeten komen.

Echter afgezien van de hardwarematige problemen bij de T8 ecus ( door warmte en trillingen), kun je deze ook softwarematig verprutsen. Ze zijn dan overigens wel altijd te recupereren met een kopie van de software die erop staat.

Komt de ecu die je binnen probeert te komen van een lopende auto?
SAAB 9-3 Aero Cabrio MY01 AUT Black (B204/B205X Hybrid, STGX, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-5 Aero Estate MY03 AUT Black (B235X, STG5, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-3 SE - he is no more
SAAB 9000 CDE - she is no more

Uw SAAB professioneel getuned? Informeer via PB of email!

Paulusss
Geregistreerd lid
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 27 dec, 2017 10:42
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: BDM tool T8 Failed to stop MCU

Bericht door Paulusss » za 27 aug, 2022 11:36

Met de T7 ging het prima dat deed ik dan wel via bdm rechstreek in de auto.

Deze t8 ecu komt van een lopende auto af, verkoper is van mede saab (tuning) enthausiast en goede beoordelingen op marktplaats dus wel aannemelijk is dat hij werkt, maar begin hier dus over te twijfelen.

Als ik die reserve ecu op mijn auto monteer, kan ik dan op zijn minst checken of er nog leven in die ecu zit?

Overigens kan ik de ecu natuurlijk demonteren en binnen aansluiten op mijn pc, maar wil hier eigenlijk gewoon niet aan komen :)

Plaats reactie