Koni & Eibach

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Pelendur
Geregistreerd lid

Koni & Eibach

Bericht door Pelendur » za 02 dec, 2006 18:12

Na vele topics gelezen te hebben over koni en Eibach, zou ik graag een antwoord willen hebben op de volgende vraag, wat kost momenteel een set koni (geel) & eibach inclusief montage/uitlijnen?

DaanS
Geregistreerd lid

Bericht door DaanS » za 02 dec, 2006 20:11

Las net dat Tholen hier in 2004 € 798,- voor rekende.

Heb hierover o.a. contact met Speektuning. Zij adviseren Bilstein i.v.m. de langere levensduur dan de koni's welke niet lang mee schijnen te gaan.

Zit zelf nog een beetje in dubio of ik er ook eibach veren onder laat zetten. Wil mijn auto er vooral niet getuned uit laten zien en geen moeite krijgen met drempels etc. Aan de andere kant schijnen die veren de wegligging weer wat te verbeteren.

Een ding is zeker en dat is dat ik in de zeer nabije toekomst aan de andere dempers ga. Ik hoop het nog voor het eind van dit jaar te laten doen.

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » za 02 dec, 2006 22:06

Ik heb alleen een setje verlagingsveren eronder laten zetten.. ( via Speektuning uiteraard )en ik ben zeer tevreden over het resultaat.... ook het nemen van drempels valt me 100 % mee.. het schijnt dat als je er ook de originele verlagingsschokdempers onder zet, het geheel veel stugger is....

ik geloof dat ik een setje van Kilen heb.. koste € 175,- en echt een verbluffend resultaat.

Ik wou eerst testen hoe het beviel 2,5 cm lager..... mocht dit niet goed gaan was ik niet zoveel geld kwijt....

misschien een idee om alleen de verlagingsveren eronder te zetten om te testen??

Pelendur
Geregistreerd lid

Bericht door Pelendur » zo 03 dec, 2006 1:34

Ik heb inmiddels een prijs van €1300 gekregen voor Koni/eibach inclusief montage en uitlijnen. Erg grove prijs....dus.

patser
Geregistreerd lid

Bericht door patser » zo 03 dec, 2006 9:32

hoi,

Ik vind de prijs nog wel meevallen, maar het blijft veel geld.

Koni schokdempers achter 340.-
Koni schokdempers voor 423,50

subtotaal 763.50

veren ongeveer 250.-

totaal ongeveer 1000.-
montage 4 uur 240.-

totaal incl. montage 1250.-

Setjes H&R veren/Bilstein schokbrekers bij Speek 800,- zonder montage

Veel plezier met de upgrade. :D

Jan Hein

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » zo 03 dec, 2006 11:47

Volgens mij hebben koni's voor de eerste eigenaar een miljoen km garantie (o.a op lekkage), daar hoef je je geen zorgen om te maken. Wat ik erg lekker vind is dat de koni's instelbaar zijn, en dit gebruik ik regelmatig. Zomers staan ze lekker hard, nu in de winter met de soepele winterbanden hebben ik ze helemaal terug gedraait, lekker comfortabel en als ik zware spullen achterin heb liggen geef ik gewoon de dempers even een halve slag.

DaanS
Geregistreerd lid

Bericht door DaanS » zo 03 dec, 2006 14:14

Welk bedrijf heeft je deze prijs geoffreerd?

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » zo 03 dec, 2006 14:23

MXL schreef:Volgens mij hebben koni's voor de eerste eigenaar een miljoen km garantie (o.a op lekkage), daar hoef je je geen zorgen om te maken. Wat ik erg lekker vind is dat de koni's instelbaar zijn, en dit gebruik ik regelmatig. Zomers staan ze lekker hard, nu in de winter met de soepele winterbanden hebben ik ze helemaal terug gedraait, lekker comfortabel en als ik zware spullen achterin heb liggen geef ik gewoon de dempers even een halve slag.
Hoe gemakkelijk is dat verstellen?

Sander

Pelendur
Geregistreerd lid

Bericht door Pelendur » zo 03 dec, 2006 14:42

Tholen, In Bergen op Zoom uiteraard,

DaanS
Geregistreerd lid

Bericht door DaanS » zo 03 dec, 2006 15:03

Ok dank.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » zo 03 dec, 2006 22:35

Sander schreef:Hoe gemakkelijk is dat verstellen?
Bij de NG900/9-3 kan je met een versteldop onder de motorkap en in de kofferruimte de dempers binnen enkele ogenblikken instellen. Dit gaat niet op voor alle SAAB modellen.

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » ma 04 dec, 2006 0:23

MXL schreef:Volgens mij hebben koni's voor de eerste eigenaar een miljoen km garantie (o.a op lekkage), daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Ookal krijg je van Koni zo een nieuwe (of zou je er dan 2 krijgen om links en rechts gelijk dempend te houden?), je kunt ze wel weer opnieuw (laten) monteren.

Mijn eerst volgende set schokdempers wordt in ieder geval niet van Koni, ook ik heb ervaring met een lekkende gele Koni..

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » ma 04 dec, 2006 9:06

MXL schreef: Wat ik erg lekker vind is dat de koni's instelbaar zijn, en dit gebruik ik regelmatig.
Dit gebruik ik alleen als ik mijn oma ophaal...........

"Sander...je auto voelt aan als een dweil, draai die Koni's eens wat strakker"

Plaats reactie