Vandaag was ik dan toevallig in de buurt en het lag op de route naar huis dus ik stelde aan hem voor of hij even een stukje met de 9-5 wilde rijden. Na een goedkeurende blik onder de motorkap te hebben geworpen overhandigde ik hem de sleutels. Hij vond onze auto erg goed rijden en hij merkte dat hij lekker aan het gas hing. Er zit immers ook nog een sportluchtfilter en een hi-flow intercooler van Abbott op. Ook zei hij dat ie geen vermogensverschil merkte en dat de turbo snel op druk was. Maar nu komt het:
Hij had zelf ook twee aero's staan van de 1e facelift (ons type dus) en hij zei dat die toch wat comfortabeler afgeveerd waren. Hij dacht dat onze 9-5 toch wat strakker op de weg lag en dat er vermoedelijk (gele?) koni schokdempers onder gemonteerd zijn!
Nu is ook duidelijk waarom we bij de proefrit deze auto een ontzettende stuiterbak vonden, zeker als je een oud type 9-5 met standaard onderstel gewend bent en de schokdempers er al meer dan 2 ton op hebben zitten.
Nouja zeker wist hij het niet maar hij had al meerdere 9-5 aero's gereden en merkte toch duidelijk verschil... Ik zal eens vragen aan de dealer of ze als de wielen er weer af moeten er eens een keer naar kunnen kijken...
davidjoost