Hi Daan,
Foto's volgen komende week, dit omdat ik heb me voorgenomen ze pas te plaatsen als de hele handel naar wens functioneerd.
Dit vanwege de problematiek die 1.2bar per cm3 met zich mee brengt. Ik had hem al geinstaleerd met met (gewone) 2.5'' siliconen koppelstukken tbv luchtinlaat. Dit bleek niet echt goed bestand tegen de behoorlijk heftige combinatie van temperatuur en druk die de turbo voort brengt
Zolang de motor nog niet flink heet werd ging het prima en kon ik het potentieel van de intercooler goed merken, alsof het altijd goed turbo weer is. Tevens spoolt de turbo soepeler en sneller op en heb je bij minder druk meer power als voorheen. En als de druk boven de 0.8Bar komt word het pas echt feest dan voel je zo,n extra acceleratie dat je begint te vrezen dat je opstijgt, zeker in vergelijk met de standaard i.c situatie.
Nu was het in deze hoge druk zone dat het de koppelstukken een beetje teveel werd en met een luide psoef schoot een verbinding los oliedruk weg en motor uit en dat midden in de polder tijdens een sprintje vs. een opel

Ter plaatse heb ik toen maar besloten om de oude i.c tijdelijk terug te hangen en eerst maar eens te investeren in fatsoenlijke koppel stukken die niet 2x hun normale omvang aan kunnen nemen en deze samco koppel stukken ga ik morgen instaleren.
Wat ook essensieel blijkt is een verdikte rand aan de uiteinden van de toegepaste allu pijpen, dit zodat de slangen klem hierachter blijft hangen, klemmen op een buis zonder verdikking zorgt ervoor dat het siliconen koppelstuk er gemakkelijker afgeperst word bij hogere turbo drukken is mijn ervaring
Op 900aero.com staat geschreven testdrive to see if the tubing holds the pressure, niets is minder waar en plan deze test rit altijd op een route waar je aan de kant kan want +/- 1.1kg per cm3 in een 2.5'' pijp brengt meer te weeg als je zou verwachten
De i.c die ik heb gebruikt heb ik in duitsland via ebay gekocht en zal ongetwijfeld z,n oorsprong in china vinden maar al met al een solide apparaat wat gemakkelijk te bevestigen is en goed afgewerkt de afm lxbxh 62x8x30cm. Deze past gemakkelijk achter de bumper en voor/onder de radiateur van m,n RA en vult het gat in de bumper precies op.
De slangen boel was even duur als de i.c zelf en is eeh heel pas en meet werk om op z,n plek te krijgen. zeker bij 2.5" buizen.
De koppelstukken en buizen waar ik na trail en error op uitgekomen ben, samco: 2x 90gr bocht 63mm, 2x90gr verloop 63-76mm, 2x koppelstuk 63mm, 1x 90gr verloop 51-63mm.
Allu buizen: 1x T-stuk tbv b.o.v 1x 90gr bocht 63mm, 2x 45gr gebogen pijp 30cmx63mm en een recht stuk van 12cm x 63mm.
En natuurlijk niet te vergeten een stuk of 20 slangenklemmen.
NB: dit alles natuurlijk wel uitgaande van een getweakte Apc.
Groeten Jelmer