18" of 19" velgen
-
s95ae
- Geregistreerd lid
18" of 19" velgen
Ben ik weer. Zeg, ik heb gehoord dat 19" velgen ook betekent dat je meer dwarrelt over de weg.
Ik heb nu 17" velgen, maar zou weleens wat grotere en mooiere velgen onder mijn Saab willen hebben.
Als jullie leuke/mooie voorbeelden hebben, dan graag! En natuurlijk jullie ervaring met 18" en 19" velgen...
Groet, Boaz
Ik heb nu 17" velgen, maar zou weleens wat grotere en mooiere velgen onder mijn Saab willen hebben.
Als jullie leuke/mooie voorbeelden hebben, dan graag! En natuurlijk jullie ervaring met 18" en 19" velgen...
Groet, Boaz
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
Maarten C
- Geregistreerd lid
Ik heb er 18" onderliggen, met 225-45-18. Dit geeft nog voldoende confort. Ikzelf vindt die 19" velgen schitterend, maar volgens mij rammelen de vullingen uit je tanden. Ik ken iemand met 19" en banden 235-35-19, en die zegt dat zijn auto net zo comfortabel is als die van mij.
Ik moet er wel bij zeggen dat er nij mij Eibach verlagingsveren onder zitten.
Anders een keertje proefrijden(Meeting), dan weet je het.
Maarten
Maarten
-
s95ae
- Geregistreerd lid
Maarten,Maarten C schreef:Ik heb er 18" onderliggen, met 225-45-18. Dit geeft nog voldoende confort. Ikzelf vindt die 19" velgen schitterend, maar volgens mij rammelen de vullingen uit je tanden. Ik ken iemand met 19" en banden 235-35-19, en die zegt dat zijn auto net zo comfortabel is als die van mij.
Maarten
Heb je gekozen om beide tegelijkertijd te doen (velgen en vering)? Is dit ook aan te raden om naast grotere velgen andere vering te kiezen? Ik zal eens zoeken om Saabforum naar berichten over vering voor de 9-5. Zelf lijkt me de vering van Hirsch wel wat. Ik heb zelf al gereden met afstelbare vering van Abbott, maar de instelling destijds was nixxx (zeg maar 3x niks...)
Groet, Boaz
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
Marc
- Lid van verdienste
-
s95ae
- Geregistreerd lid
@DJ: Kun je niet wat voorbeelden voor mij fotoshoppen om te zien hoe diverse velgen onder mijn Saab staan?davidjoost schreef:De nieuwste Hirsch velgen voor de 9-5:
Die zijn wat gewaagder! Over het comfort van 18 inch zou je Bram kunnen vragen, hoe 19 inch rijdt durf ik niet te zeggen...
Groeten,
David Joost
De Hirsch velgen vind ik toch wel schreeuwerig, terwijl ik ze eerder wel erg mooi vond. Dus toch niet zo'n goeie keuze meer. ben ik bang...
-
B235R
- Lid van verdienste
-
s95ae
- Geregistreerd lid
-
Maarten C
- Geregistreerd lid
Ik heb hem zo gekocht, en volgens mij is het standaard. Ik zie net dat je eerder ook nog een vraag gesteld hebt, die ik om de een of andere reden niet voorbij heb zien komen. Bij mij zijn alleen de Eibach veren eroder gekomen en geen ander schokbrekers. Als ze gaan lekken (9-5 kwaal) dan denk ik dat het Koni's worden.
Groet
Maarten
Groet
Maarten
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
B235R
- Lid van verdienste
-
Maarten C