18" of 19" velgen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
s95ae
Geregistreerd lid

18" of 19" velgen

Bericht door s95ae » ma 19 feb, 2007 22:25

Ben ik weer. Zeg, ik heb gehoord dat 19" velgen ook betekent dat je meer dwarrelt over de weg.
Ik heb nu 17" velgen, maar zou weleens wat grotere en mooiere velgen onder mijn Saab willen hebben.
Als jullie leuke/mooie voorbeelden hebben, dan graag! En natuurlijk jullie ervaring met 18" en 19" velgen...

Groet, Boaz

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 19 feb, 2007 22:45

De nieuwste Hirsch velgen voor de 9-5:

Afbeelding

Afbeelding

Die brute 3-spaaks Hirsch velgen die je vooral onder de 9-3 ziet:

Afbeelding

Afbeelding

Die zijn wat gewaagder! Over het comfort van 18 inch zou je Bram kunnen vragen, hoe 19 inch rijdt durf ik niet te zeggen...

Groeten,

David Joost

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » ma 19 feb, 2007 22:56

Ik heb er 18" onderliggen, met 225-45-18. Dit geeft nog voldoende confort. Ikzelf vindt die 19" velgen schitterend, maar volgens mij rammelen de vullingen uit je tanden. Ik ken iemand met 19" en banden 235-35-19, en die zegt dat zijn auto net zo comfortabel is als die van mij.
Ik moet er wel bij zeggen dat er nij mij Eibach verlagingsveren onder zitten.
Anders een keertje proefrijden(Meeting), dan weet je het.

Maarten

s95ae
Geregistreerd lid

Bericht door s95ae » za 24 feb, 2007 17:32

Maarten C schreef:Ik heb er 18" onderliggen, met 225-45-18. Dit geeft nog voldoende confort. Ikzelf vindt die 19" velgen schitterend, maar volgens mij rammelen de vullingen uit je tanden. Ik ken iemand met 19" en banden 235-35-19, en die zegt dat zijn auto net zo comfortabel is als die van mij.
Ik moet er wel bij zeggen dat er nij mij Eibach verlagingsveren onder zitten.
Anders een keertje proefrijden(Meeting), dan weet je het.

Maarten
Maarten,

Heb je gekozen om beide tegelijkertijd te doen (velgen en vering)? Is dit ook aan te raden om naast grotere velgen andere vering te kiezen? Ik zal eens zoeken om Saabforum naar berichten over vering voor de 9-5. Zelf lijkt me de vering van Hirsch wel wat. Ik heb zelf al gereden met afstelbare vering van Abbott, maar de instelling destijds was nixxx (zeg maar 3x niks...)

Groet, Boaz

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 24 feb, 2007 18:18

Hoe groter de velg zal het probleem niet worden, hoe breed zijn de sloffen die erop zitten, dat maakt alles uit.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » za 24 feb, 2007 20:46

De Hirsch ophanging is een hele stap vooruit en werkt de tekortkomingen van het standaard aero chassis mooi weg. Zelfs met de 18" wielen is er nu meer comfort dan de originele setup.

s95ae
Geregistreerd lid

Bericht door s95ae » ma 26 feb, 2007 17:33

davidjoost schreef:De nieuwste Hirsch velgen voor de 9-5:

Die zijn wat gewaagder! Over het comfort van 18 inch zou je Bram kunnen vragen, hoe 19 inch rijdt durf ik niet te zeggen...

Groeten,

David Joost
@DJ: Kun je niet wat voorbeelden voor mij fotoshoppen om te zien hoe diverse velgen onder mijn Saab staan? :lol:

De Hirsch velgen vind ik toch wel schreeuwerig, terwijl ik ze eerder wel erg mooi vond. Dus toch niet zo'n goeie keuze meer. ben ik bang... :(

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 26 feb, 2007 22:11

s95ae schreef:De Hirsch velgen vind ik toch wel schreeuwerig, terwijl ik ze eerder wel erg mooi vond. Dus toch niet zo'n goeie keuze meer. ben ik bang... :(
het eerdere type is nog gewoon leverbaar in 18", de 17" variant word niet meer geleverd.

s95ae
Geregistreerd lid

Bericht door s95ae » za 03 mar, 2007 12:00

Maarten C schreef:Ik heb er 18" onderliggen, met 225-45-18. Dit geeft nog voldoende confort.
@Maarten: Je Saab ziet er prachtig uit. Velgen staan er goed onder. Het lijkt alsof je ramen ook een tint donkerder zijn, klopt dat? Zo ja, bevalt het?

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » zo 04 mar, 2007 13:01

Ik heb hem zo gekocht, en volgens mij is het standaard. Ik zie net dat je eerder ook nog een vraag gesteld hebt, die ik om de een of andere reden niet voorbij heb zien komen. Bij mij zijn alleen de Eibach veren eroder gekomen en geen ander schokbrekers. Als ze gaan lekken (9-5 kwaal) dan denk ik dat het Koni's worden.

Groet

Maarten

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 04 mar, 2007 13:08

Maarten C schreef: Als ze gaan lekken (9-5 kwaal) dan denk ik dat het Koni's worden.

Groet

Maarten
toch had ik met Koni's binnen een paar maanden al eentje lek bij de 9000 aan de voorkant, alhoewel dat dus wel garantie was.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » zo 04 mar, 2007 16:28

edwardkommeren schreef:toch had ik met Koni's binnen een paar maanden al eentje lek bij de 9000 aan de voorkant, alhoewel dat dus wel garantie was.
ik kan je verzekeren, dat is niets vreemds bij koni.

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » zo 04 mar, 2007 16:33

Dat is dus iets dat ik niet kan begrijpen. In de racerij willen ze allemaal Koni's, en die dingen lekken snel !!!!

Maarten

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 04 mar, 2007 16:48

wat is dan nog het verschil tussen de originele die gaan lekken en die van Koni die toch ook regelmatig lekken :roll:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » zo 04 mar, 2007 17:30

Maarten C schreef:Dat is dus iets dat ik niet kan begrijpen. In de racerij willen ze allemaal Koni's, en die dingen lekken snel !!!!
Maarten
Bij Abbott zweren ze er ook nog steeds bij...

Plaats reactie