Hallo,
ff een vraagje, ik heb een cabrio 900 ng uit "96, een saab monteur vertelde mij, dat hij met een kleine aanpassing, ik geloof door iets te demonteren, hij ipv 185 er 210 pk vermogen aan de motor kan geven, ooit zoiets gehoord? en wat is dan het verschil of voordeel van chiptuning als zijn verhaal tenminste klopt, maar hij klonk zeer ervaren en overtuigend.
Ben benieuwd, en alvast bedankt.
Groetjes
Handmatig tunen/chiptunen
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
-
MXL
- Geregistreerd lid
Re: Handmatig tunen/chiptunen
Door een MBC wordt handmatig de turbodruk afgeregeld, leuk en goedkoop zolang alles werkt, nadeel is dat je alle veiligheidsfeatures uit het trionic systeem bypassed. Hij zal dus niet meer terugregelen bij pingelen als het gevolg van slechte brandstof, hoge temperaturen etc.rolfil schreef:Hallo,
ff een vraagje, ik heb een cabrio 900 ng uit "96, een saab monteur vertelde mij, dat hij met een kleine aanpassing, ik geloof door iets te demonteren, hij ipv 185 er 210 pk vermogen aan de motor kan geven, ooit zoiets gehoord? en wat is dan het verschil of voordeel van chiptuning als zijn verhaal tenminste klopt, maar hij klonk zeer ervaren en overtuigend.
Ben benieuwd, en alvast bedankt.
Groetjes
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Helemaal eens... beter opteren voor een andere ECU... da's in ieder geval veiliger.Door een MBC wordt handmatig de turbodruk afgeregeld, leuk en goedkoop zolang alles werkt, nadeel is dat je alle veiligheidsfeatures uit het trionic systeem bypassed. Hij zal dus niet meer terugregelen bij pingelen als het gevolg van slechte brandstof, hoge temperaturen etc.
Kijk hier eens voor de evt. gevolgen van hobby tuning:
viewtopic.php?t=18697
Guido