meters doen het niet meer...

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Joshua
Geregistreerd lid

meters doen het niet meer...

Bericht door Joshua » ma 16 aug, 2004 12:10

Mijn turbodrukmeter doet het niet meer, evenals mijn toerenteller, is dit een fout in het dashboard apparatuur, of ergens anders. Ik heb wel een reserve volldeige tachograaf met meters erin etc., maar voordat ik em ga vervangen(als die het maar wel doet...) graag advies...

Hannes
Forum Admin

Re: meters doen het niet meer...

Bericht door Hannes » ma 16 aug, 2004 13:19

Hmm, vreemd dat dat zich tegelijkertijd zich voor doet.

De turbo drukmeter "gaat" op het vacuum en de toerenteller is zeg maar electrisch. Twee totaal verschillende systemen dus eigenlijk.
Misschien wat los getrokken bij de inbouw van luidsprekers of radio?

groeten
Hannes

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 16 aug, 2004 20:14

Werkt de APC meter rechtstreeks op het vacuum? Meen een keer gehoord te hebben dat deze meter zelf elektronisch aangestuurd werd door het apc systeem. Als dit zo is en je toerenteller werkt ook niet meer, dan zal het nog wel eens willen helpen om je zekeringen eens na te kijken, anders sluit ik me aan bij Hannes....

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » wo 18 aug, 2004 17:39

Meen mij te herinneren dat de turbodruk meter het begaf tijden het terugrijden na de aankoop, de toerenteller deed het vanaf het begin niet meer...

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » za 21 aug, 2004 23:34

Turbo druk is idd gewoon op vacuum en overdruk toeren teller is electrisch.

Bart-01
Geregistreerd lid

Bericht door Bart-01 » vr 27 aug, 2004 17:51

Red Arrow schreef:Turbo druk is idd gewoon op vacuum en overdruk toeren teller is electrisch.
Gemeten wordt inderdaad de luchtdruk, maar is de meter op het dashboard niet gewoon electrisch, of loopt er een luchtslang naar je dashboard ?.
In mijn 9-3 is het in ieder geval electrisch; als ik de night (en nog wat) knop indruk op de sid dan gaan alle meters op nul (behalve de snelheidsmeter).

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » vr 27 aug, 2004 18:18

Bij de classic loopt er idd een slang het dashboard in en de 900ng en 9-3
weet ik niet.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 27 aug, 2004 18:27

Bart-01 schreef:
Red Arrow schreef:Turbo druk is idd gewoon op vacuum en overdruk toeren teller is electrisch.
Gemeten wordt inderdaad de luchtdruk, maar is de meter op het dashboard niet gewoon electrisch, of loopt er een luchtslang naar je dashboard ?.
In mijn 9-3 is het in ieder geval electrisch; als ik de night (en nog wat) knop indruk op de sid dan gaan alle meters op nul (behalve de snelheidsmeter).
Hangt erbij de 9-3 een beetje vanaf. Het is eigenlijk beide. Er loopt een vacuumslang naar je mapsensor, die het signaal elektronisch doorgeeft. De meter van de t5 geeft nog wel de effectieve waarden weer, die van de t7 volgt een te progammeren drukopbouw, die niet aan de realiteit gekoppeld is.

Plaats reactie