Welke 900 best voor tuning??
-
Thomasdemeulemeester
- Geregistreerd lid
Welke 900 best voor tuning??
Ik ben van plan een 900 classic te kopen enkel en alleen als tuningproject.
En dan bedoel ik enkel vermogen opdrijven.
Uiterlijk blijft origineel.
Mijn vraag is welke 900 classic zich het best laat tunen.
Waar kan ik veel pk uithalen(hoeveel max?) met weinig problemen?
Bedankt
En dan bedoel ik enkel vermogen opdrijven.
Uiterlijk blijft origineel.
Mijn vraag is welke 900 classic zich het best laat tunen.
Waar kan ik veel pk uithalen(hoeveel max?) met weinig problemen?
Bedankt
-
(R)ed
- Lid van verdienste
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Als je alleen wat simpele aanpassingen wilt verrichten is het wel handig om met een T16 te beginnen, want dan heb je in ieder geval APC+ intercooler (de laatste is super makkelijk achteraf te monteren op een lpt, het eerste is wat meer werk). Als je echt veel, betrouwbaar en rijdbaar vermogen wil dan kan je n et zo goed met een lpt beginnen, want die standaard T16 intercooler gooi je er op een bepaald moment toch uit en qua motormanagement blijft het dan ook niet meer lang origineel (om eerlijk te zijn - als ik alles nu opnieuw zou doen zou ik waarschijnlijk voor Trionic 5 gaan...).
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
(R)ed
- Lid van verdienste
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
Maarten
- Lid van verdienste
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
(R)ed
- Lid van verdienste
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
waxle schreef:Even voor mijn begrip, welke modellen hebben Trionic 5? De NG900's?
NG900 (turbo) '94-'98
9-3 (turbo) '98-'00
9000 '94-'98
9000 '93 (turbo)
Voor de conversie op een oud type 900 blok is het misschien het handigst om de trionic 5 van een '93-er 9000 turbo te nemen. Deze heeft de krukaspos.sensor al op de goede plek zitten.
(ikzelf zou toch kiezen voor een vrij programmeerbaar systeem zoals bijv. van DTA)
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
Maarten
- Lid van verdienste
-
Maarten
- Lid van verdienste
I respectfully disagree.
De '00 modellen kwamen in september '99, de Viggen was er al eerder, namelijk in mei. Het waren alleen coupé uitvoeringen in modeljaar '99, in modeljaar '00 kwam pas een cabriolet en 5-deursuitvoering van de 9-3 Viggen.
Op de brochure staat ook altijd het modeljaar vermeld. Onderstaande scan is geen fotoshop.
persbericht februari 1999 schreef:In the U.S. market, where the largest production volume of Saab 9-3 Viggens will be allocated, the 9-3 Viggen Coupe goes on sale in very limited quantities in May. Increased volume, as well as the debut of the Saab 9-3 Viggen 5-door and Convertible variants, will follow in the autumn of 1999. Annually, only 3,000 Saab Viggens will be made available worldwide.