Preparatie voor 28 april

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Gebruikersavatar
taaffert
Geregistreerd lid

Preparatie voor 28 april

Bericht door taaffert » wo 28 feb, 2007 11:44

28 april is de vermogensbanktestdag. Uiteraard moet de auto daarvoor geprepareerd worden, wat ga jij er aan doen?

Mijn lijstje nog te doen:

- Nieuwe bougies NGK BP7EVX
- Nieuwe bougiekabels van Beru
- Dumpvalve monteren
- SpeedParts / Speektuning Fuel Chip erin
- APC-Mod, Red Box specs
- Olie verversen (nog niet zeker, afhankelijk van wat dan de kmstand is)
- 2 Nieuwe Michelin Pilot Premacy 195/60R15 V banden om de velgen leggen (nu nog 5,5mm profiel, maar droogtescheurtjes, dat moeten we niet)
- Oliedrukmeter vervangen door nieuwe (garantie)
- Stuur rechtzetten (staat nog 5 graden uit het lood, niet goed gemonteerd door ondergetekende)
- Benzinefilter vervangen
- Bypassventiel vervangen van verwarming (heeft dat er iets mee te maken, uhm nee...)
- Nieuwe vacuümslangen voor onder de motorkap
- Turbodrukmeter vervangen door andere
- Nieuwe ruitenwissers
- Origineel 3e remlicht monteren
- Auto wassen ;)

Tot de 28e april, ik verwacht er iedereen in topconditie!

Groet,

Eelco

Ik zal ongetwijfeld nog wat vergeten zijn... :oops:

Gebruikersavatar
Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » wo 28 feb, 2007 12:15

Eelco, je kunt ook een andere Saab meenemen als ik dat zo lees...wat een waslijst!

Mijn lijstje nog te doen:

- auto wassen :wink:

Voor de rest helemaal niets...

Gebruikersavatar
taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 28 feb, 2007 12:49

Oow ja, auto wassen, dat moet ook gebeuren, ff erbij gezet ;)

Gebruikersavatar
JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 28 feb, 2007 12:56

Waxen zou qua topsnelheid wel wat uit moeten maken, maar indoor op een rollerbank? ;)

Eelco, moet je niet een wat dikkere FPR monteren bij de APC-mod en de Speedparts-chip? Of is Lucas standaard al 3 Bar?

Gebruikersavatar
taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 28 feb, 2007 13:19

waxle schreef:Waxen zou qua topsnelheid wel wat uit moeten maken, maar indoor op een rollerbank? ;)

Eelco, moet je niet een wat dikkere FPR monteren bij de APC-mod en de Speedparts-chip? Of is Lucas standaard al 3 Bar?
De chip is afgesteld op mijn auto.
Een andere FPR heeft verzuiping tot gevolg.

Gebruikersavatar
orville
Geregistreerd lid

Bericht door orville » wo 28 feb, 2007 14:51

ik ken aantal Saabs met +3 Bar FPR, zonder brandstofchipmodficatie, die perfect idle lopen..!!

Gebruikersavatar
93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » wo 28 feb, 2007 14:53

:D ik ben ook druk doende voor de 28e,

de plannen:

Luchtinlaat modificeren
Sport uitlaat (optie)
air/feul en olie temp. meter installeren.
Resterende rubber slang voor siliconen vervangen
apc gebeuren+pingel led (reeds klaar)
Bougies+kabels (reeds klaar)
Structureel alleen BP ultimate tanken
ontsteking checken
Zomer banden instaleren (schijnt beter te zijn op de bank :roll: )
Binnen handgreep bestuurderskant vernieuwen (staat zo stom zonder :oops: )
En last but not least een grondige was/schoonmaak beurt

Kortom laat de 28e maar komen :D

Gebruikersavatar
taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 28 feb, 2007 14:55

Goed bezig Arc!!

@ Orville, klopt, das precies wat je zegt, maar dat moet je niet met een andere chip doen. Dan verzuipt ie.

Gebruikersavatar
JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 28 feb, 2007 15:57

Tis niet zozeer de chip; die zorgt alleen voor een (ander) langer inspuitmoment; het is de aangepaste APC die een dikkere FPR vereist. Bosch LH is standaard 2.8 en wordt vaak opgewaardeerd naar 3.0 of 3.3 als een Rode of aangepaste APC wordt gemonteerd. Lucas heeft al standaard 3.0, heb ik me laten vertellen; dus dan heb je wat meer ruimte om te tunen.

Gebruikersavatar
De Zweed
Geregistreerd lid

Re: Preparatie voor 28 april

Bericht door De Zweed » do 01 mar, 2007 12:50

taaffert schreef:Nieuwe ruitenwissers
Voor als er een slang scheurt :wink:

Gebruikersavatar
taaffert
Geregistreerd lid

Re: Preparatie voor 28 april

Bericht door taaffert » do 01 mar, 2007 12:54

De Zweed schreef:
taaffert schreef:Nieuwe ruitenwissers
Voor als er een slang scheurt :wink:
Om de benzinedamp van mijn rijk afgestelde moteur van de ruit te wissen tijdens het rollenbanken.

Gebruikersavatar
De Zweed
Geregistreerd lid

Re: Preparatie voor 28 april

Bericht door De Zweed » do 01 mar, 2007 13:05

taaffert schreef:
De Zweed schreef:
taaffert schreef:Nieuwe ruitenwissers
Voor als er een slang scheurt :wink:
Om de benzinedamp van mijn rijk afgestelde moteur van de ruit te wissen tijdens het rollenbanken.

Wens je veel succes... volgend jaar ben ik er (waarschijnlijk) ook bij.

Gebruikersavatar
taaffert
Geregistreerd lid

Re: Preparatie voor 28 april

Bericht door taaffert » do 01 mar, 2007 13:07

De Zweed schreef:Wens je veel succes... volgend jaar ben ik er (waarschijnlijk) ook bij.
Ben benieuwd wat de 96 op de bank doet ;)

Gebruikersavatar
Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » do 01 mar, 2007 18:33

Mijne moet eind van de maand naar de keuring, en krijgt aldaar een grote beurt..........
Enige wat ik er zelf nog aan doe is wassen, en (zoals gewoonlijk) volgooien met shell v-power....alle beetjes helpen..

Ow ja.....en ff tomtom installeren een porteble dvd opladen voor onderweg...

Gebruikersavatar
dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » do 01 mar, 2007 18:41

Hmm... Ik denk dat ik em lekker laat zoals ie meestal is... Lekker vies en snel :wink:

Plaats reactie