knocksensor

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
dader
Geregistreerd lid

knocksensor

Bericht door dader » do 01 mar, 2007 12:22

Heeft iemand een foto waar de knocksensor van een T8 op staat, ik kan het ding niet vinden, het zit toch als je voor de auto staat aan de rechterkant ergens onder het inlaatspruitstuk??

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Re: knocksensor

Bericht door SpeekTuning » do 01 mar, 2007 12:51

dader schreef:Heeft iemand een foto waar de knocksensor van een T8 op staat, ik kan het ding niet vinden, het zit toch als je voor de auto staat aan de rechterkant ergens onder het inlaatspruitstuk??
midden onder het inlaatspruitstuk bovenop het 'platte' gedeelte van het blok. Zit met een boutje bevestigd en stekker wijst richting linker koplamp

dasdaas
Geregistreerd lid

Re: knocksensor

Bericht door dasdaas » do 01 mar, 2007 12:52

SpeekTuning schreef: midden onder het inlaatspruitstuk bovenop het 'platte' gedeelte van het blok. Zit met een boutje bevestigd en stekker wijst richting linker koplamp
"klopt" :lol:

dader
Geregistreerd lid

Bericht door dader » do 01 mar, 2007 20:06

Ga Zaterdag even beter zoeken.

Stel; mijn 3-weg klep tikt omdat de knocksensor een verkeerd signaal geeft. Dan houdt mijn klep op met tikken als ik de stekker van de knocksensor haal??

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » do 01 mar, 2007 23:04

dader schreef:Ga Zaterdag even beter zoeken.

Stel; mijn 3-weg klep tikt omdat de knocksensor een verkeerd signaal geeft. Dan houdt mijn klep op met tikken als ik de stekker van de knocksensor haal??
Lijkt mij wel. Springt de turbo dan niet op basisdruk omdat de APC geen sensor meer detecteert?

dader
Geregistreerd lid

Bericht door dader » do 01 mar, 2007 23:17

RobbertS schreef:

Lijkt mij wel. Springt de turbo dan niet op basisdruk omdat de APC geen sensor meer detecteert?
Dat ga ik Zaterdag uitvinden..

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » di 13 mar, 2007 23:06

dader schreef:
RobbertS schreef:

Dat ga ik Zaterdag uitvinden..
Gelukt??

Plaats reactie