Turbodruk 2
-
Injectie
- Moderator
Turbodruk 2
Ik ben bezig om mijn 86-er 8V FPT op te knappen. Echter de turbodruk wil niet omhoog. Misschien kunnen jullie mij een oplossing bieden. Ik heb mijn APC omgesoldeerd naar een rode APC.
Ik heb Een gemeten basisdruk van 0,3 bar. Dat moet volgens de gegevens van Saab kloppen.
Met APC aangesloten piekt de turbodruk op 0,62 bar. En bouwt vervolgens af naar 0,4 bar.
Vanavond heb ik even gereden zonder wastegate. Bij 1,5 bar turbodruk ben ik gestopt met rijden en heb hem weer aangesloten. Oftewel mijn turbo levert voldoende druk.
De APC potmetertjes zijn al opgedraaid. echter zonder resultaat.
Iemand gaf mij de tip om de potmeter van de pingelsensor te verdraaien. Echter dit wil ik nog niet doen.
Kunnen jullie mij nog ideeen verschaffen over dit probleempje
Ik heb Een gemeten basisdruk van 0,3 bar. Dat moet volgens de gegevens van Saab kloppen.
Met APC aangesloten piekt de turbodruk op 0,62 bar. En bouwt vervolgens af naar 0,4 bar.
Vanavond heb ik even gereden zonder wastegate. Bij 1,5 bar turbodruk ben ik gestopt met rijden en heb hem weer aangesloten. Oftewel mijn turbo levert voldoende druk.
Iemand gaf mij de tip om de potmeter van de pingelsensor te verdraaien. Echter dit wil ik nog niet doen.
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Re: Turbodruk 2
Hey Desmond ik heb een ander schematje gebruikt,
Dat staat op www.900earo.com en tevens mijn wastegate twee slagen strakker gezet.
Mijn basis druk is 0.75 en piek 0.85 ik vind dit genoeg want op 0.9 bar grijpt de fuel cut in,ben er alleen nog niet achter hoe ik die kan omzeilen.
Dat staat op www.900earo.com en tevens mijn wastegate twee slagen strakker gezet.
Mijn basis druk is 0.75 en piek 0.85 ik vind dit genoeg want op 0.9 bar grijpt de fuel cut in,ben er alleen nog niet achter hoe ik die kan omzeilen.
-
Marc
- Lid van verdienste
Basisdruk van 0.75
Dan heb je de apc regeling zo goed als uitgeschakeld
Dan heb je de apc regeling zo goed als uitgeschakeld
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Misschien leg ik het verkeerd uit als ik in 3,4of5 vol gas geef vanaf +/- 2600 toeren piekt hij op 0.85 en loopt de druk daarna terug naar 0.75.
-
Injectie
- Moderator
Ik heb mijn basisdruk gemeten alszijnde een LPT dus met de Solenoid valve afgekoppeld. Volgens mijn collega de te volgen procedure.Red Arrow schreef:Hey Desmond ik heb een ander schematje gebruikt,
Dat staat op www.900earo.com en tevens mijn waistgate twee slagen strakker gezet.
-
Marc
- Lid van verdienste
Dat is al totaal iets anders.
@ Desmond
Meestal geef ik volgas en trap de rem lichtjes in. Bij trionic modellen verkrijg je dan de basisdruk, of het bij de oudjes ook zo is weet ik niet.
@ Desmond
Meestal geef ik volgas en trap de rem lichtjes in. Bij trionic modellen verkrijg je dan de basisdruk, of het bij de oudjes ook zo is weet ik niet.
-
Injectie
- Moderator
Zo is het ook bij de oudjes Marc. 1500 toeren in de drie dan volgas acceleren en bij 80 90 met links de rem bedienen dan meet je de max druk.
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Dat is max boost. We hadden het over de basisvuldruk of 'basic boost'. Alhowel je bij een '86er of later met de rem ingetrapt ook niet meer dan de basisvuldruk krijgt -extra functie van de APC om te voorkomen dat je met heel veel linksremmen de remvloeistof aan de kook brengt 
Handigste vind ik nog steeds het loskoppelen van de APC-stekker.
-
Injectie
- Moderator
Injectie schreef:Ik ben bezig om mijn 86-er 8V FPT op te knappen. Echter de turbodruk wil niet omhoog. Misschien kunnen jullie mij een oplossing bieden. Ik heb mijn APC omgesoldeerd naar een rode APC.
Injectie schreef: Ik heb mijn basisdruk gemeten alszijnde een LPT dus met de Solenoid valve afgekoppeld. Volgens mijn collega de te volgen procedure.
marky schreef: @ Desmond
Injectie schreef: Zo is het ook bij de oudjes Marc. 1500 toeren in de drie dan volgas acceleren en bij 80 90 met links de rem bedienen dan meet je de max druk
900T-R schreef: Dat is max boost. We hadden het over de basisvuldruk of 'basic boost'. Alhowel je bij een '86er of later met de rem ingetrapt ook niet meer dan de basisvuldruk krijgt -extra functie van de APC om te voorkomen dat je met heel veel linksremmen de remvloeistof aan de kook brengt
Zo heb ik ook gegemeten Eric. (wel even lezen) Zowel mijn basis boost als de max boost. Max boost wel zonder rem intrappen natuurlijk.
Ik heb het ook even geprobeerd zonder wastegate. toen liep de druk op voorbij de 1,5 bar. Dus de Turbo levert genoeg druk.