voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
nacra 93
- Donateur

Bericht
door nacra 93 » za 31 mar, 2007 16:27
Ik had gisteren meneer en mevrouw
Profichiptuning nederland, voorheen chipmeister, bij mij aan tafel en na wat heen en weer gebabbel bood de beste man mij een chip
aan voor mijn 9-3 [nu 154 pk]die het vermogen naar 200 pk en 300nm zou brengen, en dit voor 400 euro en ik dacht das niet veel geld!
Weten jullie hier meer van, is dit een beetje kwaliteit?
de site doet het schijnbaar niet
-
Erik
- Lid van verdienste
Bericht
door Erik » za 31 mar, 2007 23:37
Ik zou eerst eens willen weten wat ze ermee doen.
Bedenk dat saab vanaf de 185pk versie van de Trionic 5 al een APC klep monteert die electronisch e.e.a. regelt.
Als zij dit op een andere manier doen (denk het eigenlijk wel) dan vindt de tuning al niet op een manier plaats zoals saab voor de motor in gedachte heeft.
Mijn advies. Laten liggen tenzij ze de weg met de electronische klep bewandelen. Kijk regelmatig rond op ebay e.d. en koop een gebruikte 185pk, 200pk, of maptun/hirsch/speedparts chip. Gebruikte 3-weg klep kost je 40 euro. Kan je voor 400 euro ook klaar zijn, op een verantwoorde manier.
-
brinky
- Donateur

Bericht
door brinky » zo 01 apr, 2007 0:42
erik schreef:Kijk regelmatig rond op ebay e.d. en koop een gebruikte 185pk, 200pk, of maptun/hirsch/speedparts chip. Gebruikte 3-weg klep kost je 40 euro. Kan je voor 400 euro ook klaar zijn, op een verantwoorde manier.
Een driewegklep voor een T7 kost inderdaad rond de 40 euro... maar die voor een T5 is wel wat duurder. Nieuw zijn ze zo rond de 250 euro, dacht ik. Nacra noemt 154pk... dat is toch T5?
-
sander69
- Donateur (2x)

Bericht
door sander69 » zo 01 apr, 2007 21:36
nacra 93 schreef:Ik had gisteren meneer en mevrouw
Profichiptuning nederland, voorheen chipmeister, bij mij aan tafel en na wat heen en weer gebabbel bood de beste man mij een chip
aan voor mijn 9-3 [nu 154 pk]die het vermogen naar 200 pk en 300nm zou brengen, en dit voor 400 euro en ik dacht das niet veel geld!
Weten jullie hier meer van, is dit een beetje kwaliteit?
de site doet het schijnbaar niet
ik zag vrijdag wel een bestelbusje richting Zwolle rijden......met de term profichiptuning achterop.....
waren deze jongens dus...
kwam het betrouwbaar over?
-
Erik
- Lid van verdienste
Bericht
door Erik » zo 01 apr, 2007 22:18
brinky schreef:Een driewegklep voor een T7 kost inderdaad rond de 40 euro... maar die voor een T5 is wel wat duurder. Nieuw zijn ze zo rond de 250 euro, dacht ik. Nacra noemt 154pk... dat is toch T5?
erik schreef:Gebruikte 3-weg klep kost je 40 euro.
Is net zo betrouwbaar, alleen geen garantie.