Turbometer
-
ArjenH
- Geregistreerd lid
Turbometer
Zag nu net wat plaatjes op het forum waar de turbometer helemaal achter in het rood staat ? Is dat haalbaar bij een niet getunde versie. Mijn 9-5 Aero nipt net een beetje in het rode gebied boven de 3.000 omw/m, verder krijg ik hem echt niet. Of hoort ie verder te kunnen ?
Moet wel zeggen dat nu met BP Ultimate de meter makkelijker uislaat en zelfs ietsje verder het rood in gaat, alhoewel ik nog steeds twijfel of ik dat niet "graag wil zien"
Moet wel zeggen dat nu met BP Ultimate de meter makkelijker uislaat en zelfs ietsje verder het rood in gaat, alhoewel ik nog steeds twijfel of ik dat niet "graag wil zien"
-
Ruud
- Geregistreerd lid
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
@ ArjenH: 3000tpm lijkt me aardig laat, maar verder gaat hij ook bij onze Aero maar een klein stukje in het rood... Bij mijn 9000 komt hij trouwens praktisch nooit in het rood, en als dat al het geval is wordt hij teruggeregeld naar einde geel... het vershilt dus een beetje per Saab, bij de 900 classic gaan ze een redelijk stuk het rood in dacht ik
-
brinky
- Donateur

-
ArjenH
- Geregistreerd lid
-
Ruud
- Geregistreerd lid
In de 1e en 2e versnelling denk ik dat je te maken hebt met de koppelbegrenzer, om de 1e en 2e versnelling een beetje te ontzien van de krachten, dus minder slijtage.ArjenH schreef:nou ja davidjoost, ik zie dat ie na 3000 omw/m het stapje maakt van einde geel in het beginnende gedeelte rood, tis maar minimaal. Alhoewel het me in de 1e en 2e versnelling niet lukt, dan staat het motormanagement dat blijkbaar niet toe.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
@ ArjenH: ik heb even wat filmpjes uit het 'archief' bekeken en onze auto, toen hij nog geen Abbott Racing onderdelen had, maar wel al op gas reed, ging inderdaad op benzine pas rond de 3000tpm in het rood (de turbodrukmeter)... Het leuke is dat hij dat op lpg al bij zo'n 2300tpm doet en dat hij iets dieper het rood in gaat...
In de 2e versnelling moet hij (op benzine) ook gewoon in het rood kunnen, dat deed die van ons ook toen hij nog standaard was.
-
s95ae
- Geregistreerd lid
-
ArjenH
- Geregistreerd lid
-
Maarten
- Lid van verdienste
-
Maarten
- Lid van verdienste