EBC schijf icm Greenstuff remblokken

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
ZoetZuur
Geregistreerd lid

EBC schijf icm Greenstuff remblokken

Bericht door ZoetZuur » ma 09 apr, 2007 17:23

Ik heb sinds een paar manden een EBC gegroefde schijf icm de Greenstuff blokken op mijn 9-5 aut. , nu beginnen ze al te trillen,vooral als ik hard moet remmen bij snelheid boven 140km/u. zou ik de schijven nog kunnen afdraaien, en evt andere remblokken nemen, of terug naar de originele schijf icm de redstuff ?
ik moet wel zeggen ik ben niet zo te spreken over de greenstuff blokken, op die mindere aanslag op je velgen na, voor de rest merk ik weinig verschil met een standaard remblokken.
Vooral na mijn laatste tripje naar de ardennen, niet zachtzinnig gebruikt, daarna lange file op een automaat :( , toen begon de ellende !!.
Wat raden jullie aan ?

yan

edwardk
Geregistreerd lid

Re: EBC schijf icm Greenstuff remblokken

Bericht door edwardk » ma 09 apr, 2007 17:32

ZoetZuur schreef: Wat raden jullie aan ?

yan
gewoon weer originele blokken misschien?

ZoetZuur
Geregistreerd lid

Bericht door ZoetZuur » ma 09 apr, 2007 17:38

Dat is ook een optie, maar liever heb ik een wat zwaardere, gezien mijn plannen om een tuning upgrade te doen, dus ik dacht, laten we eerst beginnen met de remmen, en nu zijn de EBC schijven ook al niet meer jovel, hoewel zij nog dik zijn, ( pas ca. 18000 km gebruikt )

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » ma 09 apr, 2007 17:47

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 09 apr, 2007 17:59

kostbaar, maar dan heb je ook wat... dan moet je wel minimaal 17 inch velgen hebben denk ik?

ZoetZuur
Geregistreerd lid

Bericht door ZoetZuur » ma 09 apr, 2007 18:12

Wow :bow: ziet er heftig uit !!
wel idd betje veel geld, terwijl mijn schijven niet eens zo oud zijn< halfjaar oud, en ca. 18d km gebruikt.
Hoe is de remkwaliteit van zo'n set, als die nog koud is ? Ik zit elke dag in de file, en de eerste kom ik al tegen, 6 km van m'n huis :(

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » ma 09 apr, 2007 22:02

Waarschijnlijk heb je last van ongelijke verdeling van remmateriaal op de schijven. Hierdoor lijkt het alsof remmen krom zijn. Dit schijnt bij een geventileerde schijf echter heel moeilijk te gaan.

Dit effect komt door het vasthouden van je remmen als deze warm zijn. Er blijft dan lokaal wat meer remmateriaal op de schijf achter. Bij elke volgende rempoging zal er meer materiaal ophopen.
Afdraaien is inderdaad een oplossing.

Over greenstuff is al regelmatig wat geschreven. Schijnt voor grotere auto's niet echt denderend te zijn. Ik heb zelf erg goede ervaringen met de blokken van Ferodo. Zowel met de DS Performance als de DS2500.

Zoek eens op het forum. Ik meen dat Maarten er eens een heel verhaal over heeft gepost.

ZoetZuur
Geregistreerd lid

Bericht door ZoetZuur » di 10 apr, 2007 0:57

erik, dat kan kloppen, ik rij dagelijks in de file, en in combinatie met automaat trap ik wat vaker en langer op het rempedaal, en de laatste dagen voel ik idd wat raars, alsof hij niet helemaal los laat, dat ie ergens nog kleeft of zo.
Ik zal eerst maar proberen af te draaien, maar mag je een gegroefde schijf wel afdraaien ?

Stage_01
Geregistreerd lid

Bericht door Stage_01 » za 14 apr, 2007 9:32

onlangs op mijn Saab 95 20t handbak Roesch http://www.roeschbrake.com blokken laten monteren. Grijpen sneller aan dan de standaard blokken en veel minder vuil op de velgen.
Tot nu toe bevallen ze mij goed.

In het verleden ook EBC greenstuff op een andere auto gehad; slecht bevallen, geen goed remvermogen, zelfs op een dagje "gummen"op Assen lieten deze het afweten.
Roesch blokken zijn de krijgen voor de Saab 93 + 95 voor en achter. Alfa Strada www.alfastrada.nl in Amersfoort levert deze.
Indien geen Roesch ga dan voor de Ferrodo's type DS2500.

groet,

ZoetZuur
Geregistreerd lid

Bericht door ZoetZuur » za 14 apr, 2007 16:55

- Update-

Jongens, bedankt :thumbup: vandaag de schijven afgedraaid, en de greenstuff vervangen met DS2500, perfecte combinatie !

....alleen nu ondekte ik dat de achterbanden beginnen te cuppen :(
Ik ga eerst laten trimmen, hoop dat het helpt.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 14 apr, 2007 23:01

Mooi,...

vwb cuppen, zet je achterbanden lekker naar voren en rij er de komende tijd stevig mee. Is het gecupte zo weer weg.

ZoetZuur
Geregistreerd lid

Bericht door ZoetZuur » zo 15 apr, 2007 1:17

erik, da's ook een idee..maar ik ben niet zo geduldig :oops: en met koninginedag weekend gaan wij weekendje weg naar duitsland, ik ben bang dat het niet genoeg tijd is, en voor eur. 15,- per band valt het toch mee denk ik.

Plaats reactie