Ik heb dat met een vacuumslangetje er wel weer uitgezogen, maar ik merkte dat de turbo toch niet zo hoog kwam als voorheen bij een proefritje.....heb ik nu iets zeer doms (en duurs) gedaan??
euhhm, turbodruk minder na klussen...
-
catch222
- Geregistreerd lid
euhhm, turbodruk minder na klussen...
Bij het klussen afgelopen weekend om de voorste motorsteun te vervangen (die bij nadere inspectie weer terug kon, beetje jammer...), is er wat koelwater van de bovenste slang de turbo ingelopen
.
Ik heb dat met een vacuumslangetje er wel weer uitgezogen, maar ik merkte dat de turbo toch niet zo hoog kwam als voorheen bij een proefritje.....heb ik nu iets zeer doms (en duurs) gedaan??
-
(R)ed
- Lid van verdienste
-
catch222
- Geregistreerd lid
-
lars
- Donateur (2x)

-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
WorldRocker
- Geregistreerd lid
-
catch222
- Geregistreerd lid
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
catch222
- Geregistreerd lid
ja, de massa is goed, het ligt echt aan de plus stroom.
Even voor de duidelijkheid - de driewegsklep maakt bij stationair draaiende motor een tikkend geluid (hoogfrequent aan en uit zeg maar...). Als ik de driewegklep (solenoid valve) losmaak, dan werkt de turbodruk goed (tot aan rood), met de driewegklep vast, krijg ik alleen basisdruk.
Dus ik denk dat ik elektrische verbindingen moet nagaan, klopsensor, en APC? Of zijn er nog meer zaken waar ik aan moet denken?
Even voor de duidelijkheid - de driewegsklep maakt bij stationair draaiende motor een tikkend geluid (hoogfrequent aan en uit zeg maar...). Als ik de driewegklep (solenoid valve) losmaak, dan werkt de turbodruk goed (tot aan rood), met de driewegklep vast, krijg ik alleen basisdruk.
Dus ik denk dat ik elektrische verbindingen moet nagaan, klopsensor, en APC? Of zijn er nog meer zaken waar ik aan moet denken?
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Niet persebaszwolle schreef:kort aan en uit gaat.
volgens mij is dat nu net de bedoeling bij dit klepje
Bij een spannigsval in de klep is het meestal de massa aansluiting rechts op de kokerbalk. Deze kan je schoonmaken en in de contactspray zetten.
Het kan ook goed zijn dat er olie en vuil in je 3wegklep zit en dit het magnetisch veld in de klep opheft op een willekeurig moment. Deze is open te maken dmv. een korte pulse perslucht op de geblokkeerde ingang van de klep dan plopt hij zo open (wel goed je hand erom houden anders kan je de deksel 3huizen verderop gaan zoeken
Controleer ook de + en massa van je apc en stekker op corrosie e.d dit zorgt ook voor rare storingen
hier kan je meer info vinden in de kolom tech en dan apc theory.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
catch222
- Geregistreerd lid
-
brinky
- Donateur

De klopsensor zit op het blok. Als je tussen het inlaatspruitstuk door kijkt zie je naast de startmotor de klopsensor op het blok geschroefd zitten.catch222 schreef:Ik had nog even een vraagje: weet iemand waar de klopsensor zit op een 16V turbo? En de druksensor?

Op het achterste blok op de foto zie je nog net de zwarte klopsensor zitten.

En hier zie je een bout in het blok zitten (de linkse). Daar zit normaal gesproken de klopsensor.
De druksensor zit onder het dashboard.
-
catch222
- Geregistreerd lid
okee, bedankt!
Had ik nog een interessevraagje - waarom zit die druksensor onder het dashboard?? Had die niet gewoon naast het apc-kastje (bij mij linksvoor in het motorruim) gekund?
Of is dat omdat er ook al een drukslangetje loopt naar het dashboard om je turbodruk weer te geven?
Afijn, ik ben nog niet echt wat je noemt een crack op turbogebied....
Had ik nog een interessevraagje - waarom zit die druksensor onder het dashboard?? Had die niet gewoon naast het apc-kastje (bij mij linksvoor in het motorruim) gekund?
Of is dat omdat er ook al een drukslangetje loopt naar het dashboard om je turbodruk weer te geven?
Afijn, ik ben nog niet echt wat je noemt een crack op turbogebied....