zomeraanbiedingen van maptun en speedparts

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
timpie
Geregistreerd lid

zomeraanbiedingen van maptun en speedparts

Bericht door timpie » wo 18 apr, 2007 18:57

Dit lijkt mij interessant, maar wat te kiezen voor een vialle Lpi?

http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Sa ... delen.html

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 18 apr, 2007 19:09

met Vialle LPi kun je beter niet veel verder dan 210pk gaan bij een 4-cilinder... misschien kunnen ze er wat extra koppel bij tunen ter compensatie

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 18 apr, 2007 19:41

De adverteerder bouwt veel LPG installaties in. Ze zullen vast wel een zinnig antwoord op je vraag weten als je even belt.

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » wo 18 apr, 2007 20:08

davidjoost schreef:met Vialle LPi kun je beter niet veel verder dan 210pk gaan bij een 4-cilinder...
maar jullie hebben toch een Aero met Vialle LPi?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 18 apr, 2007 20:11

ja maar wij hebben een 5 gasinjector erbij laten zetten bij inbouw... vandaar dat onze installatie die 250pk wel kan leveren

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » wo 18 apr, 2007 20:20

ah, ok!

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » wo 18 apr, 2007 20:26

zou je die extra PK's en Nm's van een stage 1 tuning echt merken of hebben we het over tienden van secondes?

Speedparts belooft 84 Nm extra koppel, misschien dat je daar in het dagelijks verkeer wat aan hebt, maar het zal je banden ook sneller doen slijten, denk ik...

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 18 apr, 2007 20:55

ik denk dat stage 1 tuning misschien wel het meest spectaculaire verschil geeft, de stages erna zijn wat subtieler... 84Nm extra hoeft niet perse extra slijtage te geven voor je banden, 350Nm is ook al erg veel, als je zorgt dat je niet met spinnende banden wegrijdt en je houdt je gaspedaal goed onder controle hoeft het geen extra slijtage te geven... je gaat het verschil in koppel in elk geval wel enorm merken, dat weet ik wel!

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » wo 18 apr, 2007 21:03

Heeft Tony nou zijn schoonmoeder op 1 van de foto's voor zijn cabrio gezet of zie ik dat verkeerd? :D

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » wo 18 apr, 2007 21:05

9-5 aero-estate schreef:zou je die extra PK's en Nm's van een stage 1 tuning echt merken of hebben we het over tienden van secondes?

Speedparts belooft 84 Nm extra koppel, misschien dat je daar in het dagelijks verkeer wat aan hebt, maar het zal je banden ook sneller doen slijten, denk ik...
Waar het bij tunen om gaat is dat je veiliger kan inhalen, de uiteindelijke snelheid is niet belangrijk, alleen de veiligheid :roll:

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » wo 18 apr, 2007 21:40

nog een vraagje: kan de automaat (sentronic 5-traps) het extra vermogen en koppel wel aan? Bij Hirsch levert een getunede 9-5 Aero 400 Nm, 50 Nm extra dus, en bij Speedparts wordt het koppel met 84 Nm verhoogt, kan dit schade aan de aandrijflijn aanrichten of is er zo'n ruime veiligheidsmarge dat dit wel meevalt?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 18 apr, 2007 21:43

de automaat kan eigenlijk niet meer dan 400Nm (veilig) aan.... :roll:

West
Geregistreerd lid

Bericht door West » do 19 apr, 2007 12:49

Alleen korting op stage1? of ook Stage 4?

Heb nog een upgrade nodig :D

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » do 19 apr, 2007 15:04

als 400 Nm het maximum is, dan denk ik dat tuning zinloos is, of je moet voor Hirsch gaan, maar die vind ik nogal prijzig

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » vr 20 apr, 2007 21:12

MXL schreef:Heeft Tony nou zijn schoonmoeder op 1 van de foto's voor zijn cabrio gezet of zie ik dat verkeerd? :D
Hmm, ziet er naar uit, heb haar alleen niet mogen ontmoeten toen ik daar was voor mijn stage... :roll:

Plaats reactie