JT 3" dp + sportcat of Ferrita 3" dp + racecat?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
DaanS
Geregistreerd lid

JT 3" dp + sportcat of Ferrita 3" dp + racecat?

Bericht door DaanS » vr 20 apr, 2007 23:52

Ik sta op het punt om mijn auto een flinke upgrade te geven komende maand. Dat wil zeggen upgrade naar Maptun stage 3 tezamen met de aankoop van een nieuwe 3" downpipe + sport/race cat. Ik houd wel de originele catback.

Nu wilde ik tot vandaag aan toe gaan voor de JT 3" downpipe + sportcat. http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... ategori=61

Zie ik ineens dat de prijs van de Ferrita 3"downpipe + racecat verlaagd is en redelijk in de buurt komt van de prijs van de JT! http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=630

Kortom --> Dilemma

Als beide dezelfde performance leveren, ga ik voor de Ferrita die schijnt kwalitatief beter te zijn (roestvrij + levensl. gar.).

Wat raden jullie me aan om de beste performance te halen. De JT of de Ferrita?

viggen
Geregistreerd lid

Bericht door viggen » za 21 apr, 2007 0:25

De prijs verschil is 955 kronen dus 105 euro

viggen
Geregistreerd lid

Bericht door viggen » za 21 apr, 2007 0:32

Ik verkies de ferrita past beter en levenslang garantie

DaanS
Geregistreerd lid

Bericht door DaanS » za 21 apr, 2007 8:58

Dank voor de reactie. Wat is het verschil qua performance? Is cat 3" van JT en die van Ferrita 2.5" of zo?

viggen
Geregistreerd lid

Bericht door viggen » za 21 apr, 2007 9:26

Ze zijn alle twee 3 inch de downpipes de verschil zit dat ferrita dan naar 2.5 inch gaat en jt volledig 3 inch is (en vaak rammelt) ferrita gaat daarom maar tot 400 pk jt tot over 500 pk maar denk dat 400 pk al meer als voldoende is voor de meeste :D

DaanS
Geregistreerd lid

Bericht door DaanS » za 21 apr, 2007 9:34

Begrijp ik nu goed dat de katalysator van JT dus 3" is en die van Ferrita 2,5"? Dat zou dus betekenen dat ik meer performance haal uit een JT 3" downpipe + sportcat als ik de ECU hierop laat customizen door Maptun. Toch?

carlson
Geregistreerd lid

Bericht door carlson » za 21 apr, 2007 9:50

De downpipe zijn alle twee 3 inch maar dan gaat ferrita (na de cat) naar 2.5 inch

DaanS
Geregistreerd lid

Bericht door DaanS » za 21 apr, 2007 10:43

Alright. Dus waarschijnlijk zelfde performance toename met stage 3 met originele catback. Nadeel is dan dat als ik ooit verder wil in upgrade dat het 2,5 " einddeel van Ferrita de zaken beperkt. Met de 3" van JT zou dan wel richting de 3" catbacks kunnen gaan met de Ferrita dus niet.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 21 apr, 2007 10:59

dus jij wilt die 400 pk grens wel gaan breken :lol:

DaanS
Geregistreerd lid

Bericht door DaanS » za 21 apr, 2007 11:29

Hmm, daar zeg je wat. Inderdaad stond er eerder dat een 2,5" catbck systeem tot 400 pk gegarandeerd is. Voor mij inderdaad wel genoeg denk ik :wink:

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 21 apr, 2007 12:39

RVS en levenslange garantie zou voor mij zwaarder wegen denk ik... de meerprijs valt reuze mee, normaal is een RVS uitlaat wel 1,5 tot 2 keer zo duur

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 21 apr, 2007 12:42

De JT downpipe is ook RVS.

DaanS
Geregistreerd lid

Bericht door DaanS » za 21 apr, 2007 14:42

Oh, da's goed te weten Erik. Dacht overal te lezen dat JT van aluminium was. Geldt blijkbaar alleen voor de eindpijp die ik dus toch niet neem.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 21 apr, 2007 15:02

Ik dacht dat de JT dp RVS was en de rest normaal staal. Alu lijkt me ivm de warmte niet echt handig.

DaanS
Geregistreerd lid

Bericht door DaanS » za 21 apr, 2007 15:37

Als de Ferrita 3"dp + racecat qua performance geen voordeel heeft t.o.v. de JT 3"dp + sportcat en beide zijn van RVS, dan ga ik gewoon voor de goedkoopste. De JT dus.

Enige dat me nog bezig houdt is dat de JT een sportcat is en de Ferrita een racecat. Maar aangezien het twee verschillende merken zijn, denk ik niet dat race vs. sport veel zegt.

Heb de vraag aan Fredrik van Maptun gesteld. Ben benieuwd wat hij me aanraadt. In ieder geval volgende maand naar stage 3, dit zijn de laatste puntjes op de 'i'.

Plaats reactie