open air kit
-
V6Aero
- Donateur (4x)

open air kit
Forummers,
in mijn zoektocht naar tuningsproducten voor mijn 9-5 kwam ik zogenaamde open-air kit's tegen.
kan iemand mij vertellen wat zo'n kit doet?
vriendelijke groeten,
Roland
in mijn zoektocht naar tuningsproducten voor mijn 9-5 kwam ik zogenaamde open-air kit's tegen.
kan iemand mij vertellen wat zo'n kit doet?
vriendelijke groeten,
Roland
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
brinky
- Donateur

Naast het open luchtfilter, bestaat een open airkit veelal uit wat montage materiaal: een stukje buis en soms een hitteschild (afhankelijk van de plaatsing van het luchtfilter).sjoerdk schreef:Open air kit is toch een 'open luchtfilter'?
Door het open luchtfilter zal de motor (veelal bij vollast) ook wat meer geluid produceren. Naar mijn mening erg mooi (zeker op een turbo motor, maar ook n/a prima), maar dat moet een ieder voor zichzelf uit maken. Indien je een niet-recirculerende dumpvalve hebt, ga je die ook iets meer horen afblazen.sjoerdk schreef:De motor kan dan meer lucht aanzuigen, waardoor je een lichte vermogensstijging zult hebben en de respons op het gaspedaal beter word.
-
V6Aero
- Donateur (4x)

bij <A HREF="http://www.speektuning.nl/shop/product_ ... cts_id=426" >deze</A> zit volgens mij ook zo'n soort luchtfilter wat ook bij de stage 1 Speedparts voor de 9-5 Aero zit, dus je krijgt dan alleen dat andere dingetje erbij, klopt dat? en doet 'dat dingetje' dan ook het hiervoor beschrevene?
op zich lijkt zo'n open air kit me wel leuk om gelijk met een stage 1 te doen, maar het moet wel enige zin hebben...
op zich lijkt zo'n open air kit me wel leuk om gelijk met een stage 1 te doen, maar het moet wel enige zin hebben...
-
V6Aero
- Donateur (4x)

een dumpvalve zie ik nog niet meteen zitten, maar meer geluid is wel welkom, ik vind de Aero nu wel erg stil; alleen bij goed doortrekken wil er wat geluid binnendringen!brinky schreef:Naast het open luchtfilter, bestaat een open airkit veelal uit wat montage materiaal: een stukje buis en soms een hitteschild (afhankelijk van de plaatsing van het luchtfilter).sjoerdk schreef:Open air kit is toch een 'open luchtfilter'?
Door het open luchtfilter zal de motor (veelal bij vollast) ook wat meer geluid produceren. Naar mijn mening erg mooi (zeker op een turbo motor, maar ook n/a prima), maar dat moet een ieder voor zichzelf uit maken. Indien je een niet-recirculerende dumpvalve hebt, ga je die ook iets meer horen afblazen.sjoerdk schreef:De motor kan dan meer lucht aanzuigen, waardoor je een lichte vermogensstijging zult hebben en de respons op het gaspedaal beter word.
-
brinky
- Donateur

Sorry, ik weet niet waar dat stukje buis voor dient, noch of dit stukje buis wordt meegeleverd bij een stage 1. Je zou even Sander kunnen mailen (info@speektuning.nl).
Waarom zie je een dumpvalve niet zitten? Voor de T7 kun je een semi-recirculerende kopen. Dit betekent dat je bij vollast een pstjiew-geluidje hoort, maar bij deellast de dumpvalve intern recirculeert (en dus nagenoeg geen geluid produceert).
Waarom zie je een dumpvalve niet zitten? Voor de T7 kun je een semi-recirculerende kopen. Dit betekent dat je bij vollast een pstjiew-geluidje hoort, maar bij deellast de dumpvalve intern recirculeert (en dus nagenoeg geen geluid produceert).
-
V6Aero
- Donateur (4x)

-
brinky
- Donateur

Alleen bij vollast. Bij constant rijden en dan het gas loslaten hoor je niet meer dan dat je nu al hoort.9-5 aero-estate schreef:maar heb je dan niet bij gas loslaten zo'n "cola fles open geluid"
Je hebt nu ook al een dumpvalve in de auto zitten. Deze verlaagt de druk in je inlaatspruitstuk bij gaswisselingen en is een bescherming voor je turbo. Zoek maar eens met de zoekfunctie naar "bov" "blow off valve" of "dumpvalve".9-5 aero-estate schreef:en hoor je verder niets? en wat is het nut van een dumpvalve?
Het verschil is dat de standaard dumpvalve de lucht niet naar buiten af blaast (en dus geen geluid) en een semi-recirculerende dit (bij vollast) dus wel doet.
-
brinky
- Donateur

-
V6Aero
- Donateur (4x)

-
brinky
- Donateur

-
Hanm
- Lid van verdienste
-
V6Aero
- Donateur (4x)

-
edwardk
- Geregistreerd lid
Ligt er aan wat je nuttig vind, lager in de toeren kunnen rijden agv een hoger koppel is niet nuttig maar wel zuiniger, je maakt zo niet direct gebruik van het gestegen aantal pk's maar van de koppelwinst door lager in de toeren te kunnen rijden en zo dus brandstof te besparen9-5 aero-estate schreef:
<FONT SIZE=0.05>
(ik ben me er van bewust dat chiptuning op zich ook niet echt nuttig is