voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Bericht
door jwaterink » zo 20 mei, 2007 23:54
Tijdens de hemelvaartsdag is mijn saabje voorzien van een wat moderner en jonger onderstel (mocht ook wel na 3 ton). Vorig jaar waren er al powerflex bussen rondom geplaatst (veel gerammmel en speling in de draagarmen) en nu is de rest gebeurd.
De veranderingen H&R 3 cm verlaging en Bilstein sportschokdempers en dus Powerflex.
Voorheen

Nu
Ik moest vanavond naar Winterswijk en heb dus mooi een paar uur kunnen spelen in de bochten en dit is fenomenaal. Hij is veranderd van een spoorgevoelige oude dweil naar een kart! Hij helt niet meer over en de grip in bochten is fenomenaal! Ik heb dan slechts de 130pk variant, maar in de bochten blijft een standaard snellere saab me nu niet meer bij.
Bedankt Sander!
-
Maarten
- Lid van verdienste
Bericht
door Maarten » di 22 mei, 2007 10:51
Het standaard chassis van de 900 is niet optimaal, maar met verlagingsveren en goede dempers is inderdaad een grote inhaalslag te maken.
Rijplezier draait niet enkel om pk's.

-
jwaterink
- Donateur (6x)

Bericht
door jwaterink » di 22 mei, 2007 11:00
Maarten schreef:
Rijplezier draait niet enkel om pk's.

Precies

-
michiel
- Donateur (2x)

Bericht
door michiel » di 22 mei, 2007 13:12
Goed bezig, Jan!
Durven we weer achter je aan te rijden naar een meeting.

-
brinky
- Donateur

Bericht
door brinky » di 22 mei, 2007 13:15
Heel kewl! Nou nog een keertje 18" BBS-en, zijskirts en Viggen bumpers en dan is-ie af.

-
jwaterink
- Donateur (6x)

Bericht
door jwaterink » di 22 mei, 2007 14:12
brinky schreef:Heel kewl! Nou nog een keertje 18" BBS-en, zijskirts en Viggen bumpers en dan is-ie af.

Een paar 16 inch Viking velgen lijkt me nog wel een keer geinig.
michiel schreef:Goed bezig, Jan!
Durven we weer achter je aan te rijden naar een meeting.

Was het nu zo link dan toen naar rosmalen

-
jwaterink
- Donateur (6x)

Bericht
door jwaterink » di 22 mei, 2007 14:17
Ik zal nog wel de hulpveren hermonteren, ding begint nu toch achter wat te ver door te zakken.
-
Erik
- Lid van verdienste
Bericht
door Erik » di 22 mei, 2007 15:29
jwaterink schreef:Ik zal nog wel de hulpveren hermonteren, ding begint nu toch achter wat te ver door te zakken.
Als die veren nieuw zijn moeten ze zich altijd even zetten. Maar heel veel zal dat niet zijn.
Wat bedoel je precies met het te ver doorzakken?
-
9000H
- Geregistreerd lid
Bericht
door 9000H » di 22 mei, 2007 15:43
jwaterink schreef:Ik moest vanavond naar Winterswijk en heb dus mooi een paar uur kunnen spelen in de bochten en dit is fenomenaal....
Wat deed je in mijn territorium? ik dacht dat ik zo'n beetje het saab-alleenrecht had in en om "Wenters".....
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Bericht
door SpeekTuning » di 22 mei, 2007 15:54
erik schreef:jwaterink schreef:Ik zal nog wel de hulpveren hermonteren, ding begint nu toch achter wat te ver door te zakken.
Als die veren nieuw zijn moeten ze zich altijd even zetten. Maar heel veel zal dat niet zijn.
Wat bedoel je precies met het te ver doorzakken?
hmmm....nog nooit bij Jan in de kofferbak gekeken?
Vanwege al dat gereedschap lijkt me dat geen slecht idee om de hulpse veren te gaan monteren.
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Bericht
door jwaterink » di 22 mei, 2007 16:45
Hij hangt nu na een paar dagen als een kampermercedes door de achterveren, volle gereedschapset en een lpg tank onder de bodem.
9000HENGEVELD schreef:jwaterink schreef:Ik moest vanavond naar Winterswijk en heb dus mooi een paar uur kunnen spelen in de bochten en dit is fenomenaal....
Wat deed je in mijn territorium? ik dacht dat ik zo'n beetje het saab-alleenrecht had in en om "Wenters".....
Handel

(ja op zondag ik weet t
-
Erik
- Lid van verdienste
Bericht
door Erik » di 22 mei, 2007 17:17
Ah, tja dat zal niet meehelpen idd.
-
plafundum
- Geregistreerd lid
Bericht
door plafundum » wo 23 mei, 2007 2:13
9000HENGEVELD schreef:jwaterink schreef:Ik moest vanavond naar Winterswijk en heb dus mooi een paar uur kunnen spelen in de bochten en dit is fenomenaal....
Alleenrecht alleen als ik mijn ouders niet bezoek in umme Wenters! Je ziet dat je niet de enige bent die regelmatig die 160 km aflegt vanuit Amsterdam.
Meende zelf jarenlang de enige 900 te hebben die daar reed, maar er is er minstens nog één!
-
robijn
- Geregistreerd lid
Bericht
door robijn » wo 23 mei, 2007 21:23
Mooi dat er mensen blij zijn met Sander.
Ik zelf heb een mindere ervaring met hem en zal hem ook iedereen afraden. Je kan beter zakendoen met een echt bedrijf.
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Bericht
door Coenwagner » wo 23 mei, 2007 21:29
robijn schreef:Mooi dat er mensen blij zijn met Sander.
Ik zelf heb een mindere ervaring met hem en zal hem ook iedereen afraden. Je kan beter zakendoen met een echt bedrijf.
blackmailen hoef nou ook niet lijkt me. maar Sander word wel echt HELEMAAL de hemel in geprezen op dit forum, beetje belachelijk vind ik.