Hersenspinsels

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
bassie8
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Hersenspinsels

Bericht door bassie8 » ma 21 mei, 2007 13:10

Zit je in de saab 900, de perfecte plek om van alles te bedenken.

Dus leg ik voor aan jullie het volgende idee, wat is jullie mening.

IPV een 9000 intercooler, twee 900 intercoolers aan elkaar koppelen. Voordeel scheelt ruimte en minder buiswerk. Nadeel iets minder gekoeld.

Thom
Donateur
Donateur

intercoolers

Bericht door Thom » ma 21 mei, 2007 13:12

ik heb gehoord dat iemand dat eens gedaan had, maar dat schijnt een enorm turbogat op te leveren. Bovendien heb je dan 2 intercoolers op een slechte plek

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » ma 21 mei, 2007 13:22

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Re: Hersenspinsels

Bericht door SpeekTuning » ma 21 mei, 2007 13:23

bassie8 schreef:Zit je in de saab 900, de perfecte plek om van alles te bedenken.

Dus leg ik voor aan jullie het volgende idee, wat is jullie mening.

IPV een 9000 intercooler, twee 900 intercoolers aan elkaar koppelen. Voordeel scheelt ruimte en minder buiswerk. Nadeel iets minder gekoeld.
Oehhh al die bochten....de auto zal er astma door krijgen. Inderdaad geen goede optie, de auto krijgt inderdaad een groter turbogat. Beter toch maar die 9000 IC pas gaan maken.

bassie8
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door bassie8 » ma 21 mei, 2007 13:33

dasdaas schreef:zoiets?
Afbeelding

Kijk hier maar es

http://www.900aero.com/phpBB2/viewtopic ... ntercooler
Nee, waar de originele ic zit en daar er een achter plaatsen, en met namco slagen die in en uitlaat aan elkaar koppelen.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » ma 21 mei, 2007 17:11

Lijkt me weinig winst te geven... idd teveel bochten. Je kan beter gaan voor een lekker dikke aftermarket FMIC gaan of een chargecooler a la abbott. Minder bochten in je inlaattraject is minder turbo-lag. Al die extra buizen moeten nl. 'opgevuld' worden met lucht voordat je druk hebt. Hoe meer buizen je op te vullen hebt en hoe trager dat gaat vanwege de bochten, hoe meer vertraging...

Plaats reactie