Zit je in de saab 900, de perfecte plek om van alles te bedenken.
Dus leg ik voor aan jullie het volgende idee, wat is jullie mening.
IPV een 9000 intercooler, twee 900 intercoolers aan elkaar koppelen. Voordeel scheelt ruimte en minder buiswerk. Nadeel iets minder gekoeld.
Hersenspinsels
-
Thom
- Donateur

intercoolers
ik heb gehoord dat iemand dat eens gedaan had, maar dat schijnt een enorm turbogat op te leveren. Bovendien heb je dan 2 intercoolers op een slechte plek
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Re: Hersenspinsels
Oehhh al die bochten....de auto zal er astma door krijgen. Inderdaad geen goede optie, de auto krijgt inderdaad een groter turbogat. Beter toch maar die 9000 IC pas gaan maken.bassie8 schreef:Zit je in de saab 900, de perfecte plek om van alles te bedenken.
Dus leg ik voor aan jullie het volgende idee, wat is jullie mening.
IPV een 9000 intercooler, twee 900 intercoolers aan elkaar koppelen. Voordeel scheelt ruimte en minder buiswerk. Nadeel iets minder gekoeld.
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Lijkt me weinig winst te geven... idd teveel bochten. Je kan beter gaan voor een lekker dikke aftermarket FMIC gaan of een chargecooler a la abbott. Minder bochten in je inlaattraject is minder turbo-lag. Al die extra buizen moeten nl. 'opgevuld' worden met lucht voordat je druk hebt. Hoe meer buizen je op te vullen hebt en hoe trager dat gaat vanwege de bochten, hoe meer vertraging...