Paar weken geleden werd het dan eindelijk geinstalleerd (bestelling via v/d Bosch duurde helaas oneindig lang
Echter de eerstvolgende dag dat ik de auto start en wegrijd lijkt de motor te verzuipen bij het gasgeven. Snel naar z'n 2 en al hortend en stotend rijdt de auto verder. 1 minuut later, geen probleem meer.
Deze week de auto daarom maar naar Jaap Saab gebracht, en wat blijkt: de pakking tussen de turbo en het spruitstuk was kapot, echt een hele hap eruit!
Hierdoor kwam er natuurlijk minder lucht in de motor dan dat de lamba sensor dacht, vandaar het 'verzuipen'.
Inmiddels de Saab weer terug. Hij reageert weer lekker, maar ik moet hem nog wel even testen nadat de Saab de hele nacht stil heeft gestaan, het euvel deed zich nl. voornamelijk voor met een koude motor.
Jaap Saab heeft geen kosten in rekening gebracht voor dit euvel, waarvoor ik hem hartelijk heb bedankt.
Wat is nu nog jammer van de recentste aanpassingen van de motor? Voorheen bij vol gas had je een heerlijke fluittoon en dit gaf een heerlijke beleving. Nu wel een diepe brom, maar geen fluittoon meer. Blijkbaar werd een groot gedeelte van het geluid geproduceerd door de vorige luchtfilter behuizing.
Vraagje: Heeft iemand ervaring met een dergelijk mankement gehad? Wat kan de oorzaak zijn van het stukgaan/wegblazen van de pakking?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groet, Boaz