Magnecor
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Er bestaan blauwe en rode kabels. Blauw 8mm is voor als je geen kracht bobine monteerd maar wel goede kabels wil. De rode KV85 8.5mm variant kan een nog lagere weerstand aan en is zeer geschikt voor 50.000volt kracht bobine,s en super bougies.
Dit kabeltje heb ik toevallig laatst opgemeten voor m,n nwe lumenition kabels en kracht bobine. Bij m,n T8 is de lengte 25cm excl doppen.
Dit kabeltje heb ik toevallig laatst opgemeten voor m,n nwe lumenition kabels en kracht bobine. Bij m,n T8 is de lengte 25cm excl doppen.
-
bassie8
- Donateur (3x)

-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
bassie8 schreef:Het gaat om de KV85, ze vragen 107,25 in de btw. Wellicht kan ik met de prijs wat pingelen bij hogere afname.
Zit er verschil tussen de lengtes van de t16 en t8 boubine?
Waren dat geen blauwe? anders is het een koopjeThom schreef:ik heb ze regelmatig goedkoper gezien, zo tegen de 80 euro. Zal eens zoeken.
€ 107,25 is ook geen schandelijke prijs hoor ik kreeg ze aangeboden voor €105,- Maar er valt vast wat te pingelen als je met meer bent
Pingelen is wel een leuke in deze context als je namelijk upgrade naar race kabels/bobine/bougies 50-60000volt dan word je onsteking dusdanig veel sterker dat je een veel betere verbranding krijgt en het risico op arm mengsel en dus pingel toe neemt als je je mengsel niet controleert en bij stelt.
Ik heb uiteindelijk voor het zelfde merk kabels als m,n bobine gekozen. Dit zijn rode Lumenition kabels a,€95,- daar deze nog 10.000volt meer aankunnen als de magnecor door een nog lagere weerstand. Je moet dan wel kijken of je op je verdeler rechte doppen kwijt kan en 5cm langere kabels bestellen omdat ze alleen met rechte dop te leveren zijn.
Op deze foto van de Taaff mobiel lijkt de bobine->verdeler kabel even lang te zijn als bij een T8.

-
bassie8
- Donateur (3x)

-
joachiem
- Geregistreerd lid
Past heel netjes(Bennie heeft ze ook in combie met msd bobine)
Hij heeft ze via europeantuning en met een beetje aantal zal je best
wat korting kunnen krijgen
Verwacht geen wonder met die kabels wka pingel en lopen van je motor(zijn mensen die nog met orginele ontsteking rijden met 360pk en dit gaat nog prima)
Hij heeft ze via europeantuning en met een beetje aantal zal je best
wat korting kunnen krijgen
Verwacht geen wonder met die kabels wka pingel en lopen van je motor(zijn mensen die nog met orginele ontsteking rijden met 360pk en dit gaat nog prima)
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Mijn magnecors komen ook van Europeantuning. Gewoon even melden of het om een T8 of T16 gaat en welk bouwjaar dan komt het allemaal goed, lengtes zijn precies goed en kabels zijn genummerd (1,2,3 en 4 om fouten te voorkomen). Setprijs zat rond de 70 euro voor de blauwe set en rond de 90 voor de rode set, alles inclusief BTW.
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Ik heb mijn setje nog in de auto liggen, mocht je het nog willen weten, kan het wel ff opmeten voor je, mocht je niet gebruik maken van het idee van Vivian.
@Jelmer: Waar heb je die foto nu weer vandaan? Standaard uitlaat, geen BOV, APC, Boombox bekabeling of wat dan ook... Begint een beetje eng te worden hoe goed jij mijn album kent

@Jelmer: Waar heb je die foto nu weer vandaan? Standaard uitlaat, geen BOV, APC, Boombox bekabeling of wat dan ook... Begint een beetje eng te worden hoe goed jij mijn album kent
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Heheh ik heb zo m,n bronnen... pas jij maar op met hertog jan in zwedentaaffert schreef:Ik heb mijn setje nog in de auto liggen, mocht je het nog willen weten, kan het wel ff opmeten voor je, mocht je niet gebruik maken van het idee van Vivian.
-
bassie8
- Donateur (3x)

Kijk dat zijn leuke prijzen, ik ga hun ook wel ff mailenVyv schreef:Mijn magnecors komen ook van Europeantuning. Gewoon even melden of het om een T8 of T16 gaat en welk bouwjaar dan komt het allemaal goed, lengtes zijn precies goed en kabels zijn genummerd (1,2,3 en 4 om fouten te voorkomen). Setprijs zat rond de 70 euro voor de blauwe set en rond de 90 voor de rode set, alles inclusief BTW.
-
bassie8
- Donateur (3x)