gierend geluid.
-
900 T 16
- Geregistreerd lid
gierend geluid.
vanavond reed ik weg met een koude motor, gelijk bij het aanraken van het gas een luid gierend geluid uit de hoek van de turbo.
Ik heb de auto stil gezet maar kan niets vinden, ben toen rustig naar huis gereden en tot mijn verbazing hield het na 200 meter op.
Heeft iemand ervaring met dit euvel? en is hiermee te rijden?
Ik heb de auto stil gezet maar kan niets vinden, ben toen rustig naar huis gereden en tot mijn verbazing hield het na 200 meter op.
Heeft iemand ervaring met dit euvel? en is hiermee te rijden?
-
s95ae
- Geregistreerd lid
-
sander69
- Donateur (2x)

-
s95ae
- Geregistreerd lid
-
900 T 16
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
900 T 16
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
900 T 16
- Geregistreerd lid
het geluid is vrij hard met de motorkap open en mijn oor in de buurt van de turbo bijna oorverdovend.
het geluid houd ongeveer dertig seconde aan, en is dan weg.
ook is het geluid alleen hoorbaar als ik gas geef stationair hoor ik niets.
ik ben gaan zoeken met een spiegeltje waar het geluid vandaan kwam, zonder resultaat.
de auto reageert prima geen verschil merkbaar ik heb een turbodrukmeter ingebouwt en ook hier geen verschil.
verder heb ik nog niet gekeken ik zou ook niet weten waar.
oja de wastegate sluit goed
het geluid houd ongeveer dertig seconde aan, en is dan weg.
ook is het geluid alleen hoorbaar als ik gas geef stationair hoor ik niets.
ik ben gaan zoeken met een spiegeltje waar het geluid vandaan kwam, zonder resultaat.
de auto reageert prima geen verschil merkbaar ik heb een turbodrukmeter ingebouwt en ook hier geen verschil.
verder heb ik nog niet gekeken ik zou ook niet weten waar.
oja de wastegate sluit goed
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
tgremlin
- Geregistreerd lid
Ik had bij mijn T8 ook last van een jankend geluid. Zeer luid hoorbaar tijdens rijden, mensen bij een stoplicht kijken enzo. Bleek een laag niveau olie in de pomp voor de stuurbekrachtiging te zijn. Dat janken was dus (waarschijnlijk) het caviteren van de pomp. Stuurde nog steeds uitstekend trouwens. Kwart liertje olie erbij (let op: wel de goeie olie) en probleem was in mijn geval opgelost.