BP Ulitmate 98 in België?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Dave
Geregistreerd lid

BP Ulitmate 98 in België?

Bericht door Dave » zo 10 jun, 2007 15:30

Hey,

Blijkbaar heeft BP geen benzinestations in België, zou de BP Ultimate 98 onder een andere naam hier te vinden zijn?

Ik had ze graag ook eens getest, heb al met Shell V-Power 98 en Total Excellium 98 gereden maar merk hier toch niet echt een verschil (behalve in mijn portefeuille) niet bij het optrekken of het vermogen en ook niet in het verbruik. Merk je pas verschil na enkele tankbeurten of reeds bij de eerste?

Alvast bedankt voor jullie bijdrage.

Groeten.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 10 jun, 2007 16:04

Mijn ervaring is dat je het helemaal niet merkt. Totdat je per ongeluk 95 in de tank gooit. Dan gaat ie ineens merkbaar inhouden. totdat de Software weer is aangepast aan lagere octaan benzine.

SILVER AERO
Geregistreerd lid

Bericht door SILVER AERO » za 16 jun, 2007 1:31

hoi ik weet niet hoe het in belgie zit maar ik tank altijd in duitsland bij ARAL (BP groep) daar hebben ze ook ULTIMATE benzine

groeten Rutger :O:

Dave
Geregistreerd lid

Bericht door Dave » ma 18 jun, 2007 21:23

Bedankt voor de tip Silver Aero, ik zal eens even kijken of Aral bij ons nog actief is en welke benzines ze verdelen.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 18 jun, 2007 22:24

SILVER AERO schreef:hoi ik weet niet hoe het in belgie zit maar ik tank altijd in duitsland bij ARAL (BP groep) daar hebben ze ook ULTIMATE benzine

tank wanneer ik in Dld tank ook veelal ARAL, kan niet zeggen dat dat anders in dan dat het tot enkele maanden terug nog goedkoper was dan een liter in Nederland.

en zeker GEEN betere prestaties of fijner rijden wat met de duitse V-power wel het geval is.

FrostRacing
Geregistreerd lid

Bericht door FrostRacing » di 19 jun, 2007 8:00

edwardkommeren schreef:
SILVER AERO schreef:hoi ik weet niet hoe het in belgie zit maar ik tank altijd in duitsland bij ARAL (BP groep) daar hebben ze ook ULTIMATE benzine

tank wanneer ik in Dld tank ook veelal ARAL, kan niet zeggen dat dat anders in dan dat het tot enkele maanden terug nog goedkoper was dan een liter in Nederland.

en zeker GEEN betere prestaties of fijner rijden wat met de duitse V-power wel het geval is.
Heb je dan wel de ARAL Ultimate genomen? Slang is goed te herkennen, zit een quasi Formule-1 greep aan de slang....

Verschil tussen de Nederlands "top"-benzines en DLD is dat onze Oosterburen brandstof met octaangetal 100 hebben, terwijl je in Nederland maximaal 98 krijgt (Shell V-power "slechts 95?"?).

Tijdens de trip naar Zweden kon ik aan mijn 9-3 echt merken dat ie lekkerder(makkelijker) liep op de Duitse powers. Geldt overigens ook voor diesel, mijn V50 waardeert de Duitse diesel meer dan de "top"-diesels in NL.

Plaats reactie