Problemen na tuning

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Mook
Geregistreerd lid

Problemen na tuning

Bericht door Mook » zo 10 jun, 2007 23:33

Beste Saab kenners,

Heb in mei mijn eerste Saab gekocht: een 9.5 Vector 2.0 T. Ik heb hem meteen laten tunen. Helaas doet het volgende probleem zich nu voor: als ik stevig op het gas trap dan gaat het waarschuwingslampje van het motormanagement branden. Oftewel: meld jezelf bij de Saabdealer.
:( :(
Die hebben vervolgens de computer gereset, de cassete vervangen die de cilinders aanstuurt en toen dat niet hielp op advies uit Zweden de bougies korter afgesteld. Zonder het gewenste resultaat ... Wie weet raad? Alvast bedankt!
:idea:

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » ma 11 jun, 2007 0:29

Wie is de tuner?

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Re: Problemen na tuning

Bericht door SpeekTuning » ma 11 jun, 2007 7:48

Wat geven de foutcodes aan? Als men de DI cassette heeft vervangen omdat de motor "overslaat" dan kan het ook goed zijn dat de katalysator ook vervangen moet worden. (Mocht de kat. vervangen moeten worden is het aan te raden om voor een exemplaar te gaan met dikke downpipe)

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » ma 11 jun, 2007 11:52

ben je na het resetten van je computer je tuning ook niet kwijt ?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 11 jun, 2007 12:02

Na het resetten van de foutcodes ben je je tuning niet kwijt. Dat gebeurt pas bij een software update (waarbij de gehele software wordt overgeschreven - dus ook het tuning gedeelte).

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » ma 11 jun, 2007 15:50

owkee ja je hebt gelijk, domme opmerking ;-)

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » ma 11 jun, 2007 20:43

Het kan ook zijn dat de software niet lekker is en hierdoor de orginele saab beveiliging er in komt,zoals turbo druk te hoog of pingel door geen juiste ontsteking en dan ken je storings lampie wel eens gaan branden.

Snap niet dat ze niet even een code uitgelezen hebben bij saab?

Plaats reactie