tunen 9-5

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
nako
Geregistreerd lid

tunen 9-5

Bericht door nako » vr 22 jun, 2007 0:54

Ik heb een 9-5 uit 1999 met 2 ton op de teller op LPG
Ik was van plan hem in te ruilen op een aero, maar inruil valt vies tegen!
Alternatief is tunen!

De man waar ik hem van kocht, gaf aan dat hij fabrieks af gechipt is
(192 pk), maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal en ik ook niets in boekjes o.i.d. terugvinden. IS er een andere manier om hier achter te komen? Ik vind hem wel snel (vanaf 3000 rpm)

Is het verstandig om te tunen na 2 ton?

Wat voor tuner raden jullie mij aan? (ik vind bv stage 3 een hoop geld)
Ik zoek gewoon wat meer pit, met name onderin!!!

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » vr 22 jun, 2007 10:16

Die 192pk is gewoon niet terug te vinden, ook niet met de Tech2; ik heb hetzelfde aan de hand met de mijne. Vorige eigenaar (en de dealer) bevestigen de tuning maar er is geen bewijs van (omwille van in belgië toch) voor de hand liggende redenen.
Ik had kort ervoor een zelfde wagen met de standaard 150 pk en ik heb een duidelijk verschil gemerkt.

John
Geregistreerd lid

Re: tunen 9-5

Bericht door John » vr 22 jun, 2007 10:34

nako schreef:maar inruil valt vies tegen!
Alternatief is tunen!

IS er een andere manier om hier achter te komen? Ik vind hem wel snel (vanaf 3000 rpm)
Ik was er al bang voor......(inruil)prijzen voor dit soort auto's met 2 ton op de teller zijn erg laag, ook al is het een Estate. Ik rijd die van mij maar even door (inmiddels met 3 ton, een 3.0 V6 met G3)

Je zou een test op een rollenbank kunnen overwegen

nako
Geregistreerd lid

Bericht door nako » vr 22 jun, 2007 12:15

Tegenvallen is een understatement.
Ik kan voor de inruilprijs net een astra of golje uit het jaar 0 kopen.
Wordt er bij de dealer een handelaar gebeld, beschrijft hem telefonisch
(mooie, nette auto, compleet uitgevoerd, rijd goed, lekkere velgjes, ect)
Handelaar geeft telefonisch 4K aan. Daar wordt ik droevig van, zeker omdat een vergelijkbare bij de plaatselijke dealer voor 11K staat.
Erg frustrerend!
Ik heb besloten hem ook maar verder door te rijden en wat meer naar mijn zin te maken: beetje tunen, dat "hout" vervangen voor alu-kleur en misschien een achterspoilertje..............of er moet een particulier komen die met een reeel bod komt, zodat ik op zoek kan gaan naar een aero!

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » vr 22 jun, 2007 13:18

Er zijn grafieken hier op het forum te vinden die aangeven hoe snel de acelleratie, getuned en ongetuned, zouden moeten zijn. Zoek daar even naar o.a. van Hirsh.

Toen ik mijn 93 Coupe uit 2000 had, vond ik hem ook al zo snel en vroeg ik me hetzelfde af. Na tuning op stage1 met Maptun, was het wel duidelijk dat hij nog ongetuned was :wink:

Je kan stage 1 van maptun er op laten zetten, je komt dan op 205pk wa tde gasinstallatie ook nog kan trekken. Bij Tony van A&P cars is volgens mij nog een aanbieding omdat Fredrik uit Zweden daar nog langs komt. Aldus heb ik horen vertellen, ergens in augustus. Je kan dan voor net onder de 700,- de stage1 krijgen (normaal tegen de 1000,-).

Meer als dat is niet haalbaar aangezien je, net zoals ik op G3 rijdt (wat natuurlijk zo ook zijn voordelen heeft).

Suc6,

Psy

nako
Geregistreerd lid

Bericht door nako » vr 22 jun, 2007 13:23

Stage 1 is voor mij max. hoor. Ik hoef ook niet in een porschekiller rond te rijden. Ik ben maar een brave vader die af en toe eens los wil :twisted: in no-manland (stukje liefkenshoektunnel antwerpen en Bergen op Zoom)
Zo lekker om daar eens voluit te gaan

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » vr 22 jun, 2007 18:11

Ha, dan ben je niet de enige vader hier op het forum die wel eens snel wil ...:lol:

Anyway, Stage1 bij Tony laten zetten lijkt dan de perfecte keuze voor jou, hier heb je de gegevens:

"contacteer 011/52.45.32.
a&pcars houthalen.
17 augustus 2007 - tuningsontdekkingsdag - gratis proefritten met saab +500pk en +400pk.

zomeraanbiedingen
maptun stage 1 - saab 9.3-9.5 t7 - normaal 890 euro nu 699 euro"

Ik denk dat Fredrik van Maptun er dan zal zijn maar ik zou nog ff informeren als ik jou was.

b.t.w. je moet nog wel ff je sig aanpassen want volgens mij heb jij een 2t ipv T, detail :wink:

Spec 4
Geregistreerd lid

Bericht door Spec 4 » di 26 jun, 2007 19:27

Zo ver ik weet geld de aanbieding bij Tholen vanaf de tuningsdagen tot het einde van deze maand voor een stage1 699euro :lol:
Ik zie dat je regelmatig in de buurt komt van Bergen op Zoom.

Ik zou ze even bellen ik denk dat ze je snel kunnen helpen aan wat extra power. :wink:

Plaats reactie