Ja ik weet het, via Speektuning had ik een nog veel meer opleverende vermogens en koppeltoename kunnen bewerkstelligen. Helaas konden ze bij Speedparts in Zweden niks met de onderdeelnummers van mijn ECU en DI/APC kastje...

Om het leed wat te verzachten heb ik kans gezien mijn slag te slaan op E-bay, en heb een Carlsson Red Box (8660334) gekocht!!

Voor een bedrag van €69,10 incl. verzenden zou dit rode kastje mij een vermogenstoename van 175pk naar 204pk moeten geven, en een bescheiden stijging van het koppel van 273Nm naar 290Nm. Vandaag werd hij dan eindelijk bezorgd!
Na al mijn angsten te hebben overwonnen heb ik het oude kastje losgehaald en het nieuwe kastje vastgezet. Dit was een simpel klusje wat in enkele seconden geklaard was.
Hier is de oude nog aangesloten en ligt de nieuwe te wachten om 29 paardjes toe te gaan voegen...
Uiteindelijk de moed verzameld en het rode kastje aangesloten....!
Vervolgens de sleutel op contact gezet.... Ik zie nog 'Check Engine' blijven staan in de display en denk "het zal toch niet...?"

Toen de motor gestart en ja hoor alle lampjes gingen netjes uit!

Vervolgens een paar km gereden om te testen of de auto het goed deed, gelukkig wel!!

Nog niet boven de 4000tpm geweest en nog geen volgas gegeven, maar hij voelt vanaf zo'n 2500tpm al wat feller aan. Zelfs na de start bij het wegrijden in de 1 merkte ik subtiel verschil. Ik hoef gewoon niet zoveel gas te geven om weg te komen. Op het eind van de middag ga ik weer naar huis, in die rit van 75km zal ik hopelijk wat meer kunnen vertellen over hoe groot (of klein) het verschil is met de Red Box geïnstalleerd!
Ik ben in ieder geval reuze blij met mijn fabrieks-originele tuning!
Wordt vervolgd!!!