Maar hoe zit het nu? Als je het stangetje uitdraait krijg je dan meer of minder druk??
En wat voor een luchtdruk zit er op het slangetje? overdruk of vacuum?

By Artfull_Devlin

En air intake grootte op de turbo en compressed out naar de intercooler aansluitgrootte, niet te vergetentom_goteborg schreef:Handig plaatje! staat niet in mijn Haynes voor de 900 turbo.
Is er iemand die de aansluitgroottes weet van":
- inlet manifold
- aansluitingen 9000 intercooler
Staat dit in de workshopmanual?
Groeten Tom
tom_goteborg schreef:Handig plaatje! staat niet in mijn Haynes voor de 900 turbo.
Is er iemand die de aansluitgroottes weet van":
graag gedaan alleen comp-out blijkt 45mm, ik twijfelde dus ff nagemeten.tom_goteborg schreef:Harstikkke bedankt voor deze info! Kan ik gaan shoppen naar mooi alternatief leidingwerk.
![]()
![]()
Bij een fpt heeft dit niet veel zin,de ecu/driewegklep gaat niet verder dan de max ingestelde druk..maak je de arm wel korter of te kort(meer als 0,5bar)zul je snel boostspykes krijgen en dat voelt echt vet even die duw maar is niet goed voor een mooie opbouw en je motorblokGuido schreef:De wastegate word door luchtdruk gestuurd en bepaald hoeveel uitlaatgassen via de schoepen van de turbo lopen.
Maar hoe zit het nu? Als je het stangetje uitdraait krijg je dan meer of minder druk??
En wat voor een luchtdruk zit er op het slangetje? overdruk of vacuum?
By Artfull_Devlin
Ja dan moet je hem zo lang maken dat je bijna geen draad meer over hebt op de stang en de waste gate pot de klep in de turbo niet meer dicht krijgterik schreef:Een te slappen actuator (langere arm) zal er wel voor zorgen dat de basisdruk te laag is. Totale druk zal ook lager blijven hangen.
Voor een standaard ftp is een van basisdruk van 0.4 tot 0.45 een hele mooie waarde.