tikkend geluid
-
Pat
- Geregistreerd lid
tikkend geluid
Hallo,
ik heb een saab 900 turbo en merkte ineens dat bij stationair draaien de motor een tikkend geluid maakt.
Het geluid is binnen in de auto goed te horen.
Wie weet wat dit geluid veroorzaakt.
Ik hoor het graag
ik heb een saab 900 turbo en merkte ineens dat bij stationair draaien de motor een tikkend geluid maakt.
Het geluid is binnen in de auto goed te horen.
Wie weet wat dit geluid veroorzaakt.
Ik hoor het graag
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
-
Pat
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
Pat
- Geregistreerd lid
Ik heb vanavond 20 km gereden en toen ik thuis kwam, was het tikken nog steeds te horen. De motor blijft maar tikken.
Ik heb de auto nu 1,5 maand en geen olie vervangen. Ik weet ook niet of de vorige eigenaar het wel heeft gedaan.
De olie ziet er in iedergeval mooi schoon uit. Kan het tikken opkomen als er te weinig olie in de auto zit?
Ik heb de auto nu 1,5 maand en geen olie vervangen. Ik weet ook niet of de vorige eigenaar het wel heeft gedaan.
De olie ziet er in iedergeval mooi schoon uit. Kan het tikken opkomen als er te weinig olie in de auto zit?
-
joachiem
- Geregistreerd lid
kijk even naar je distributie keting...anders mischien een keer de cilinderkop er af geweest laaste tijd of?Pat schreef:Ik heb vanavond 20 km gereden en toen ik thuis kwam, was het tikken nog steeds te horen. De motor blijft maar tikken.
Carter ontluchting goed vrij?
injectoren die tikken?
-
MXL
- Geregistreerd lid
Tikken kan heel goed van de olie komen, ververs daarom altijd de olie als je niet weet wat erin zit. De 9-3 van mijn broer tikte ook heel luid toen hij hem net gekocht had, olie verversen, starten en het tikken verdween na 10 seconden. De kanaaltjes van de klepstoters zijn niet heel groot, je hebt er niet veel voor nodig om te te blokkeren.
-
Pat
- Geregistreerd lid
-
joachiem
- Geregistreerd lid
-
Pat
- Geregistreerd lid
-
joachiem
- Geregistreerd lid
even niet mee rijden metPat schreef:Oke dan, ik ga morgen meteen de olie laten verversen en hoop dat het getik dan weg is.
Verder rijdt de auto fantastisch.
die tik int blok..om schade te voorkomen
Als het dan nog niet weg is laat ze dan even je olie druk meten....is deze niet goed of erg laag kan het zijn dat je oliepomp versleten is maar komt niet heel vaak voor.
-
joachiem
- Geregistreerd lid
-
Pat
- Geregistreerd lid