Beste leden,
Ik heb een aantal maanden geleden een tweede auto aangeschaft omdat dat met 2 kinderen nog wel eens handig is. Het is een 9000cs uit 91 geworden. Keurige schadevrije auto met volledige onderhoudshistorie. Het enige wat mij een beetje plaagt is dat de 2.0 motor wel erg leveloos is. Om nu direct op zoek te gaat naar een 9000 turbo vind ik persoonlijk een beetje overbodig aangezien mijn auto in perfecte staat is en feilloos werkt, kortom je weet wat je hebt.
Ik kwam op marktplaats een turbolader tegen voor een 2.0 LPT.
Mijn idee is natuurlijk om deze op mijn 2.0 te plaatsen. Heeft iemand dit al eerder gedaan en zo ja welke onderdelen heb ik dan nog nodig?
De ECU zal waarschijnlijk vervangen moeten worden, maar volgens mij zijn de compressieverhoudingen van de LPT en de atmosferische motor redelijk gelijk.
Ik hoop dat jullie een aantal tips voor mij hebben. Zo niet hou ik me aanbevolen voor een 9000 turbo omdat ik het toch best een fijne auto vind.
Turbo ombouw voor B202
-
MXL
- Geregistreerd lid
De compressie verhouding is niet gelijk. Om een turbo te monteren zal je de compressie moeten verlagen, dit is in bijna alle gevallen door montage van andere zuigers. Daarnaast heb je afhankelijk van het model (ik ben niet zo thuis in de 9000 modellen van voor het trionic tijdperk) een compleet ander inlaatsysteem, andere electronica en uiteraard deels een andere uitlaatsysteem moeten hebben. Het zal veel tijd kosten en waarschijnlijk is het goedkoper/makkelijker om de auto te verkopen en een turbo terug te kopen.
Ik mij er ooit eens in verdiept voor mijn 900NG die ik hiervoor had en heb er uiteindelijk ook maar vanaf gezien.
Ik mij er ooit eens in verdiept voor mijn 900NG die ik hiervoor had en heb er uiteindelijk ook maar vanaf gezien.