probleem met de versnellingsbak...

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
wiet
Geregistreerd lid

probleem met de versnellingsbak...

Bericht door wiet » za 06 nov, 2004 1:11

hallo, dit is een noodkreet! mijn saab 900SE (automaat) vertoont opeens rare kuren: het "check gearbox" lampje blijft branden. hij hapert nu enorm met rijden. ik heb dit vervolgens opgezocht in de handleiding, maar daar staat helaas alleen dat ik naar de saabdealer moet gaan. nu vroeg ik mij af of iemand mij kon zeggen of dit echt nodig is of dat je er zelf wat aan kunt doen.

alvast bedankt!

wieteke

9000 freak
Geregistreerd lid

Re: probleem met de versnellingsbak...

Bericht door 9000 freak » za 06 nov, 2004 2:45

Denk dat je toch naar de saabdealer moet gaan, zodat zij het probleem kunnen uitlezen..

wiet
Geregistreerd lid

Bericht door wiet » za 06 nov, 2004 11:22

dank je wel! ik neem je advies ter harte!

ps:900 SE rules!!!;-)

wieteke

Aero_X
Geregistreerd lid

Bericht door Aero_X » zo 07 nov, 2004 2:19

Ik zou nog even op andere reacties w8en...zijn veel 'experts' op dit gebied hier :wink:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 07 nov, 2004 15:17

Nou Aero-X als ik goed lees is de auto amper fatsoenlijk te rijden. DAn zou ik niet wachten.
@wieteke: Mede daar de automatische bak zo ingewikkeld is. Kun je van een afstandje niet zeggen wat er loos is. Volg het advies van het instructieboekje op en breng een bezoekje aan de dealer.

Aero_X
Geregistreerd lid

Bericht door Aero_X » zo 07 nov, 2004 15:58

Is prima hoor :)

wiet
Geregistreerd lid

Bericht door wiet » wo 10 nov, 2004 13:01

hallo! heb onderhand zelf wat onderzoek verricht, er bleek een zekering te zijn doorgebrand waardoor de auto in de "controle-mode" schoot. waarom de zekering is doorgebrand, is me nog steeds een raadsel (het was namelijk de zekering van de radio), maar ik was allang blij dat het niet de versnellingsbak was.
in elk geval bedankt voor alle reacties!!! :D

wiet

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 10 nov, 2004 13:14

wiet schreef:hallo, dit is een noodkreet! mijn saab 900SE (automaat) vertoont opeens rare kuren: het "check gearbox" lampje blijft branden. hij hapert nu enorm met rijden.

wiet schreef:hallo! heb onderhand zelf wat onderzoek verricht, er bleek een zekering te zijn doorgebrand waardoor de auto in de "controle-mode" schoot. waarom de zekering is doorgebrand, is me nog steeds een raadsel (het was namelijk de zekering van de radio), maar ik was allang blij dat het niet de versnellingsbak was.

:? Ik vrees dat het toeval moet zijn, daar de twee niets met elkaar te maken hebben.

Plaats reactie