hallo, dit is een noodkreet! mijn saab 900SE (automaat) vertoont opeens rare kuren: het "check gearbox" lampje blijft branden. hij hapert nu enorm met rijden. ik heb dit vervolgens opgezocht in de handleiding, maar daar staat helaas alleen dat ik naar de saabdealer moet gaan. nu vroeg ik mij af of iemand mij kon zeggen of dit echt nodig is of dat je er zelf wat aan kunt doen.
alvast bedankt!
wieteke
probleem met de versnellingsbak...
-
9000 freak
- Geregistreerd lid
Re: probleem met de versnellingsbak...
Denk dat je toch naar de saabdealer moet gaan, zodat zij het probleem kunnen uitlezen..
-
wiet
- Geregistreerd lid
dank je wel! ik neem je advies ter harte!
ps:900 SE rules!!!;-)
wieteke
ps:900 SE rules!!!;-)
wieteke
-
Aero_X
- Geregistreerd lid
Ik zou nog even op andere reacties w8en...zijn veel 'experts' op dit gebied hier 
-
Injectie
- Moderator
Nou Aero-X als ik goed lees is de auto amper fatsoenlijk te rijden. DAn zou ik niet wachten.
@wieteke: Mede daar de automatische bak zo ingewikkeld is. Kun je van een afstandje niet zeggen wat er loos is. Volg het advies van het instructieboekje op en breng een bezoekje aan de dealer.
@wieteke: Mede daar de automatische bak zo ingewikkeld is. Kun je van een afstandje niet zeggen wat er loos is. Volg het advies van het instructieboekje op en breng een bezoekje aan de dealer.
-
wiet
- Geregistreerd lid
hallo! heb onderhand zelf wat onderzoek verricht, er bleek een zekering te zijn doorgebrand waardoor de auto in de "controle-mode" schoot. waarom de zekering is doorgebrand, is me nog steeds een raadsel (het was namelijk de zekering van de radio), maar ik was allang blij dat het niet de versnellingsbak was.
in elk geval bedankt voor alle reacties!!!
wiet
in elk geval bedankt voor alle reacties!!!
wiet
-
Marc
- Lid van verdienste
wiet schreef:hallo, dit is een noodkreet! mijn saab 900SE (automaat) vertoont opeens rare kuren: het "check gearbox" lampje blijft branden. hij hapert nu enorm met rijden.
wiet schreef:hallo! heb onderhand zelf wat onderzoek verricht, er bleek een zekering te zijn doorgebrand waardoor de auto in de "controle-mode" schoot. waarom de zekering is doorgebrand, is me nog steeds een raadsel (het was namelijk de zekering van de radio), maar ik was allang blij dat het niet de versnellingsbak was.