Onregelmatig lopen en veel rook bij koude start 900 Turbo 8

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
MRO
Geregistreerd lid

Onregelmatig lopen en veel rook bij koude start 900 Turbo 8

Bericht door MRO » do 25 nov, 2004 14:24

Tijdens de koude start heb ik enorm veel (witte) rookontwikkeling achter de auto. Zodra de Saab 900 Turbo uit 1989 enigszins op temparatuur is wordt dit minder. Tevens stottert ze onder de 50 Km/U. Temperatuurmeter loopt zo hoog tot bijna het rode streepje. Ik ben (nog) een leek op het Saab 900 T8 gebied. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Ewout900
Geregistreerd lid

Re: Onregelmatig lopen en veel rook bij koude start 900 Turb

Bericht door Ewout900 » do 25 nov, 2004 15:11

Ik vrees met grote vreze voor je koppakking... Controleer het niveau van je koelvloeistof eens.

MRO
Geregistreerd lid

Bericht door MRO » do 25 nov, 2004 15:20

Er zat inderdaad niets meer in het reservoir....kan het dan ook zo zijn, dat ik hem niet meer gestart krijg na een ritje??

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » do 25 nov, 2004 18:08

Hoogst waarschijnlijk is de koppakking kapot, en kom er koelvloeistof in de cylinders daardoor slaan de bougies nat en wil hij niet starten.

MRO
Geregistreerd lid

Bericht door MRO » do 25 nov, 2004 18:22

Bennie,

bedankt voor deze info. Ondanks dat ik niet blij ben met de mededeling...Heb jij enig idee hoeveel zoiets kost om het te repareren?

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » do 25 nov, 2004 21:49

MRO schreef:Bennie,

bedankt voor deze info. Ondanks dat ik niet blij ben met de mededeling...Heb jij enig idee hoeveel zoiets kost om het te repareren?
Ja, het is best een omvangrijke operatie, dus laten doen is duur. Echter, ik als leek heb de koppakking van mijn 16-klepper turbo ook succesvol vervangen, dus je kunt je er aan wagen met het juiste gereedschap en handleidingen (en hulp waar nodig).

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » vr 26 nov, 2004 0:33

Ewout900 schreef: