Bodykits Saab 900ng???
-
szaab
- Geregistreerd lid
Bodykits Saab 900ng???
Weet iemand iets af betreft tuning van een 900ng? Zijn er speciale bodykits/spoilers/aero pakket leverbaar en wat de ervaringen hiermee?
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Re: Bodykits Saab 900ng???
Vraag bij Saab Janse in Apeldoorn daar staat een hele aparte
900ng met airflow-kit, heb ik zelf nog nooit gezien heel mooi!!
Vraag maar aan Desmond (injectie) die werkt daar. SUCCES
Gr EJ
900ng met airflow-kit, heb ik zelf nog nooit gezien heel mooi!!
Vraag maar aan Desmond (injectie) die werkt daar. SUCCES
Gr EJ
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Ik weet dat er een bodykit te krijgen is via
Europeantuning in Moergestel.
Vraag het even na zou ik zeggen.
Zijn grootste bezigheid is op dit moment het andere Zweedse merk,maar voor mijn auto ben ik er tot zover altijd geslaagd.
www.europeantuning.com
Europeantuning in Moergestel.
Vraag het even na zou ik zeggen.
Zijn grootste bezigheid is op dit moment het andere Zweedse merk,maar voor mijn auto ben ik er tot zover altijd geslaagd.
www.europeantuning.com
-
Maarten
- Lid van verdienste
Er zijn spoilers verkrijgbaar voor de NG900. Veel van deze Saabs hebben al een achterspoiler, maar er is ook een voorspoiler door Saab geleverd. Deze voorspoiler zat standaard op de 900 Talladega modellen.

De Viggen spoilerkit past met wat kleine aanpassingen ook op de 900. Vooral in combinatie met een verlagingsset heb je dan wel kans de grond te raken bij verkeersdrempels.
Hieronder enkele NG900 modellen met een Viggenkit van forumleden.

De Viggen spoilerkit past met wat kleine aanpassingen ook op de 900. Vooral in combinatie met een verlagingsset heb je dan wel kans de grond te raken bij verkeersdrempels.
Hieronder enkele NG900 modellen met een Viggenkit van forumleden.

-
szaab
- Geregistreerd lid
He....die Talladega voorspoiler op het eerste plaatje ziet er goed uit. Mijn Saab is ook nog eens dezelfde kleur!!!
Weet iemand hier toevallig het onderdeel nr. van? Waarschijnlijk een kleine kans dat dit tweedehands te vinden is maar als iemand iets weet.......
Weet iemand hier toevallig het onderdeel nr. van? Waarschijnlijk een kleine kans dat dit tweedehands te vinden is maar als iemand iets weet.......
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Misschien kun je ff een mailtje sturen naar Elferink of ze daar iets hebben liggen. Daar heb ik goedkoop m'n achterspoiler kunnen kopen, en ze sturen ook op.
www.elferink.nl
www.elferink.nl
-
Ron Bebelaar
- Geregistreerd lid
Het onderdeelnummer van de voorspoiler voor de 900NG is 400 103 339
mvg
Ron
mvg
Ron
-
V6Ragtop
- Geregistreerd lid
Ik heb net een taladega spoiler op mijn 900 kunnen plaatsen. Nieuw zijn ze nog steeds te krijgen (nou ja
) bij de dealers. Prijs in Nederland 375 ex BTW en in Belgie 440 ex BTW (ik heb niet gevraagd waar dat prijseverschil vandaan kwam).
Na veel zoeken en geduld heb ik een redelijk gave gebruikte spoiler gekocht.
Pas wel op. De spoiler is van een andere kunstof dan de bumper en is scheurt/breek in plaats van te deuken. Kijk dus erg goed of de spoiler al niet eens gerepareerd is geweest en overgespoten. Het is tenslotte een van de delen die het dichts bij de grond zitten.
Maar ik ben het volledig met de mening eens dat die taladega spoiler veel mooier oogt dan die oorspronkelijke vissebek.
Groeten
Paul
Na veel zoeken en geduld heb ik een redelijk gave gebruikte spoiler gekocht.
Pas wel op. De spoiler is van een andere kunstof dan de bumper en is scheurt/breek in plaats van te deuken. Kijk dus erg goed of de spoiler al niet eens gerepareerd is geweest en overgespoten. Het is tenslotte een van de delen die het dichts bij de grond zitten.
Maar ik ben het volledig met de mening eens dat die taladega spoiler veel mooier oogt dan die oorspronkelijke vissebek.
Groeten
Paul
-
robertw
op http://www.partsforsaabs.com staat deze compleet frontspoiler incl shipping voor 248 euri. Dan moet je hem natuurlijk ook nog laten spuiten in de gewenste kleur. nog steeds een prima prijs.
-
RedArrow43
- Geregistreerd lid
http://www.speedparts.se/prod/sp_sty_satser.shtml
bij speedparts hebben ze er ook een bodykit voor....
beetje overdreven, al vind ik m wel mooi
bij speedparts hebben ze er ook een bodykit voor....
beetje overdreven, al vind ik m wel mooi
-
Ranja
- Geregistreerd lid

Inderdaad mooi alleen dat spoilertje vind ik niet zo mooi.
-
Pearl Aero
- Geregistreerd lid
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
Ik heb een viggen-voorspoiler laten monteren,zeer mooi,maar...
Sindsdien heeft m'n Saab wat last van hondsdolheid
,nl er komt bij regen aan de hoeken wat smurrie en regen onder de lichten(vooral knipperlichten) door,dit is 't gevolg van een gebrek aan de nodige rubbers aldaar.
Zijn die apart te koop?
Of is deze hondsdolheid 't gevolg van 't inhouden van 't beestje bij regenweer?
Sindsdien heeft m'n Saab wat last van hondsdolheid
Zijn die apart te koop?
Of is deze hondsdolheid 't gevolg van 't inhouden van 't beestje bij regenweer?
-
Maarten
- Lid van verdienste
Bedoel je de rubber strip onder de lichten?
Na het monteren van een Viggenbumper sluiten de kunststof platen in de wielkuip niet meer aan op de bumper. Hierdoor kan opspattend water bij de lichtunits komen.
Heb je al foto's van de ombouw?
Na het monteren van een Viggenbumper sluiten de kunststof platen in de wielkuip niet meer aan op de bumper. Hierdoor kan opspattend water bij de lichtunits komen.
Heb je al foto's van de ombouw?
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
JaBedoel je de rubber strip onder de lichten?
Is dit gevaarlijk voor eventuele beschadigingen?Hierdoor kan opspattend water bij de lichtunits komen.
Neen,maar bij de eerste zon in combinatie met 5 minuutjes tijd,zorg ik er voor.Heb je al foto's van de ombouw?
Maar zo speciaal is 't ook niet hoor,ik heb er al mooiere gezien alhier op de site