klepdeksel gescheurd

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Ivo
Geregistreerd lid

klepdeksel gescheurd

Bericht door Ivo » zo 02 nov, 2003 15:13

Hallo,

Op de faktuur van de grote beurt die ik gisteren op de deurmat vond stond als opmerking 'klepdeksel gescheurd, daardoor olielekkage'

Gek genoeg hebben ze daar niets over gezegd toen ik de auto kwam halen.. zal de drukte geweest zijn. Zal ze er over bellen morgen.

Maar om alvast een beetje op de hoogte te zijn... Hoe ernstig is dit, moet ik het snel laten verhelpen en wat mag dat kosten? Waar komt de gelekte olie terecht?

Overigens is het een geringe lekkage want hij is niet terug te vinden in het olieverbruik - ik peil regelmatig en de auto verbruikt niets. De lekkage was al eerder geconstateerd, bij de technische keuring die ik had laten uitvoeren voor het monteren van de tuning. Toen is (als ik het me goed herinner) een klepdekselpakking vervangen maar blijkbaar was daarmee de lekkage niet verholpen.

Anyway - kan iemand me vertellen wat het is, en hoe erg het is?

Bedankt alvast!

groet,

Ivo

900T-R
Geregistreerd lid

Re: klepdeksel gescheurd

Bericht door 900T-R » di 04 nov, 2003 9:58

Ik heb er nog eentje liggen, maar daar staat '2.3' op...

Ivo
Geregistreerd lid

Re: klepdeksel gescheurd

Bericht door Ivo » wo 05 nov, 2003 11:41

Dankjewel maar ik heb 'm sowieso niet nodig; het blijkt een haarscheurtje te zijn waardoor 'ie een beetje olie 'zweet'; niet ernstig, hoeft ook niks aan gedaan te worden maar moet gewoon in de gaten gehouden worden.

Dat viel dus mee...

Ivo

Plaats reactie