olyslager en olving vraagbaak
-
wiet
- Geregistreerd lid
olyslager en olving vraagbaak
hallo,
ik ben momenteel zelf in het bezit van een saab 900 se 2.6V, (uit h bouwjaar '92). laatst heb ik nogal te kampen gehad met enige technische mankementen, die gelukkig snel konden worden verholpen. maar nu leek het mij wel handig om zelf een instructieboek aan te schaffen. na enige navraag bleek de vraagbaak van olyslager en olving de beste te zijn. alleen stuitte ik helaas op een probleem: alle vraagbaken lopen van 1976-1990 (dit is vaak wel inlusief de turbomodellen) en van 1995-2000 of verder. geen 1992 dus:(. maar nu vroeg ik mij dus af of de latere turbomodellen (van na 1990) ook gewoon bij de vraagbaak van 1976-1990 zitten. zou iemand mij daarmee kunnen helpen?
alvast bedankt!
groeten,
wieteke
ik ben momenteel zelf in het bezit van een saab 900 se 2.6V, (uit h bouwjaar '92). laatst heb ik nogal te kampen gehad met enige technische mankementen, die gelukkig snel konden worden verholpen. maar nu leek het mij wel handig om zelf een instructieboek aan te schaffen. na enige navraag bleek de vraagbaak van olyslager en olving de beste te zijn. alleen stuitte ik helaas op een probleem: alle vraagbaken lopen van 1976-1990 (dit is vaak wel inlusief de turbomodellen) en van 1995-2000 of verder. geen 1992 dus:(. maar nu vroeg ik mij dus af of de latere turbomodellen (van na 1990) ook gewoon bij de vraagbaak van 1976-1990 zitten. zou iemand mij daarmee kunnen helpen?
alvast bedankt!
groeten,
wieteke
-
Marc
- Lid van verdienste
Re: olyslager en olving vraagbaak
Euh bouwjaar '92 en een 2.6 V6?
Ben je zeker dat je een Saab hebt?
-
Manic
- Lid van verdienste
marky schreef:Euh bouwjaar '92 en een 2.6 V6?
Nou zover wilde ik nog niet gaan
-
Marc
- Lid van verdienste
Tja, misschien wel wat lullig, maar toch... In 92 bestond de NG gewoonweg niet, deze is pas eind 93 gekomen. En een 2.6 is er nooit geweest.
Wat er ook van is, je moet het boek van de NG900 94-98 hebben, tenminste als het een Saab is
Wat er ook van is, je moet het boek van de NG900 94-98 hebben, tenminste als het een Saab is
-
robertw
Het Haynes boek wat ik heb van NG900 bespreekt niet de V6, betwijfel trouwens of die er is. Wat wel van belang is welke gebreken er zijn. Als deze niet motor gerelateerd zijn kun je met het gewone Haynes boek een heel eind komen.
/rw
/rw
-
Manic
- Lid van verdienste
Ik denk dat de V6 bedoelt wordt met een 2.nogwat motor, wellicht dat het bouwjaar een typfoutje is of onwetendheid?
Gr,
Dennis
Gr,
Dennis
-
robertw
misschien was wiet wel aan de wiet toen hij/zij dit opdroomde
maar zonder dollen, het leven kan ook best zwaar zijn! heb ik nu 5 of 7 cylinders, heb ik nu 5 of 6 wielen. Ja, ga maar na..
maar zonder dollen, het leven kan ook best zwaar zijn! heb ik nu 5 of 7 cylinders, heb ik nu 5 of 6 wielen. Ja, ga maar na..
-
Manic
- Lid van verdienste
Ja, maar dan kan ik het "se" weer niet verklarenKoert schreef:Of hij bedoelt 2.0 16V
-
Pearl Aero
- Geregistreerd lid
Het zou misschien wel handig zijn als hij reageerde ipv van ons te laten gissen naar wat er bedoeld wordt..
-
RoccoH
- Donateur (5x)

ik gok trouwens dat wiet(eke) een zij is hoor... 
-
Injectie
- Moderator
Een 900 V6 is een atmosferische motor. Dus zit ze hier in het subforum Turbo niet op de goede plaats. Eerst maar eens afwachten tot ze weer reageerd.
-
wiet
- Geregistreerd lid
hallo, eindelijk weer op h forum:S. ik zie dat er behoorlijk wat reacties zijn geweest op mij vraag (en nee, ik was niet aan de wiet toen ik de vraag aan h tikken was:?). ik kan me vergist hebben i h bouwjaar, maar de motor is idd een 6-cillinder. en ik was totaal in de veronderstelling dat h een turbo-motor was en ik dus op h juiste subforum zat...
h probleem blijft echter dat dit model om de een of andere dubieuze reden niet is terug te vinden in de boeken. misschien dat het instructieboek van de 900 SE 2.6V nagenoeg dezelfde is als die van de eerdere 900, maar dan nog: waarom is dat nergens terug te vinden. iemand een antwoord hierop?
grtz, wiet
ps: ja, ik ben idd een "zij"...
h probleem blijft echter dat dit model om de een of andere dubieuze reden niet is terug te vinden in de boeken. misschien dat het instructieboek van de 900 SE 2.6V nagenoeg dezelfde is als die van de eerdere 900, maar dan nog: waarom is dat nergens terug te vinden. iemand een antwoord hierop?
grtz, wiet
ps: ja, ik ben idd een "zij"...