Poly

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
easy
Geregistreerd lid

Poly

Bericht door easy » wo 12 nov, 2003 23:14

Hi,

Kan iemand mij vertellen welke rubbers er het eerst slijten/vervangen dienen te worden.

Ik heb nu inmiddels 4500km gereden met mijn saab welke nu net 200K heeft gedraaid.

De liefde begint een beetje te vervagen en buiten de wilde vurige sex ( believe me, i slammed her butt :lol: ga ik nu toch een beetje naar haar luisteren, en merk dat er bij het optrekken in een lage versnelling ( zeg 2 of 3, je weet wel in de stad dat je optrekt met veels te weinig toeren ) een beetje onstabiliteit optreedt en en je een brroooaam geluid hoort.
Dit moeten volgens mij rubbers zijn , maar welke?

hoor van jullie,

Peter

Marc
Lid van verdienste

Re: Poly

Bericht door Marc » do 13 nov, 2003 0:04

Afbeelding

Nr 1 zou ik als eerste vervangen, mocht je kunnen is het natuurlijk aan te raden om ze allemaal ineens te vervangen... Bij mijn 9-3 zijn zelfs de achterste aan vervanging toe... Na 150 000km dienst.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 13 nov, 2003 7:43

IK heb nr 1 en nr 5 besteld voor de mijne. Ervaringen vertel ik je volgende week. Ik ga ze zaterdag monteren.

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » do 13 nov, 2003 9:49

Injectie - zou je een paar fotootjes kunnen maken tijdens de operatie? Kan altijd handig zijn om op performance-saab.com o.i.d. te plaatsen al 'referentie' voor anderen. Paar alinea's tekst erbij met jouw ervaringen en we hebben weer een leuk en informatief artikel erbij...

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 13 nov, 2003 20:08

Zal proberen om er aan te denken meneer van Spelde. had ze er bijna vandaag al onder gezet ze jeukten in mijn handen. :lol: :lol:

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » do 13 nov, 2003 22:20

Heten die nr 1 en 5 de front and rear wishbone bushes ?

Peter

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 13 nov, 2003 22:34

Nr 1 zijn front wishbone bushes. Nr 5 zijn rear anti roll barr bushes oftewel stabilisatorstang rubbers.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » do 13 nov, 2003 22:43

Dank je injectie,

Ik had gelezen dat die achterste antirolbar rubbers vrij makelijk te vervangen zijn?
Was je al klaar met de jouwe?

peter

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 13 nov, 2003 22:47

nee was niet begonnen dacht ineens aanmijn vriendin die thuis zat te wachten op mij. :shock:
Zaterdag ga ik het daadwerkelijk doen. Tezamen met de APK

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » vr 14 nov, 2003 16:38

Dat die voorste rubbers na 200K vervangen dienen te worden is mij duidelijk maar , Zal ik ze ook daadwerkelijk vervangen door polybushings?

Ik heb op partsforsaabs een konidampers+verlagingsverenset gezien voor 550euro, en ik zit er aan te denken om deze te laten monteren.
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1371
Ik neem aan dat ik hiervoor mijninziens heel wat stabiliteit in de auto voor terugkrijg is het niet?

Dus wat denken jullie nieuwe poly`s voor of gewoon nieuwe rubbers.

Ik heb ook nog wat comfort nodig in de auto!

Trouwens marky?, jij had wat ervaring met verschillende soorten springs?.
Zijn deze springs van partsforsaabs iets?

Thank you guys :wink:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 15 nov, 2003 15:15

Eerste indrukken.
Voor hmm niet veel verschil maar ja het is nat buiten.
Achterkant Voelt heel anders. Wel een voorruitgang.
Nou die foto's nog uit de camera krijgen.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » za 15 nov, 2003 16:33

Injectie,

Ik heb ook op saabscene gelezen dat de achterste rubbers een wereld van verschil maken m.b.t. onderstuur.
Voor schijnt het dus inderdaad niet veel te helpen.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » za 17 jan, 2004 17:22

Heb vandaag de Rear Anti Rollbar rubbers vervangen door die van polyflex.

Ik kan niet anders zeggen dat ik een waarneembaar verschil merk met het nemen van een korte bocht (bijv.rotonde) en dat de auto scherper instuurt, Toppie :wink:

Gr,
easy

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 17 jan, 2004 19:03

IK krijg mijn auto in overstuurreacties tegenwoordig. Weet het eerst aan een oliespoor. Maar het gebeurde het me vandaag (17 januari) weer. DUs moet het komen door dat de wegligging achter en voor drastisch anders is geworden door deze rubbers. (Mijn voorbanden zijn enkele weken oud en op mijn achterbanden zit nog ca 4 mm profiel.)

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 17 jan, 2004 19:10

Overstuur is cool :D

Is het advies niet dat de slechtste banden voor moeten?? Aangezien overstuur moeilijker op te vangen is als onderstuur??

Minste grip voor dus...

Plaats reactie