ECU op Marktplaats .nl
-
E.K.Barelds
- Geregistreerd lid
ECU op Marktplaats .nl
Ik vond op Marktplaats.nl bij Saabauto's op pag.3 een orginele tuningset van Saab onderdeelnr. 400127296. kan iemand mij zeggen waar je op moet letten tav type enz. In de advertentie staat dat hij op alle typen 9-5 2.0 lpt past????
Het is een ECU + rode injectoren iets van 192pk-300nm
Alvast bedankt voor jullie reactie
Het is een ECU + rode injectoren iets van 192pk-300nm
Alvast bedankt voor jullie reactie
-
Jelmer
- Geregistreerd lid
Re: ECU op Marktplaats .nl
Misschien dat het handiger is om maar meteen een linkje te plaatsen??!
http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... 26js%253D1
In de advertentie staat trouwens dat hij enkel op de oudere 9-5's "past" (98 - 01)
http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... 26js%253D1
Dit is een erg hoog toerental voor een maximaal koppel, bij een saabturbo. Ik zou het niet doen, ga gewoon voor een maptun of hirsch (duurder maar oke) Hier heb je tenminste enige garantie dat er geen rommel in je auto wordt gezet.(uit de advertentie)
Origineel 240 Nm - met tuningkit 300 Nm bij 3500 tpm = +25%
In de advertentie staat trouwens dat hij enkel op de oudere 9-5's "past" (98 - 01)
-
Marc
- Lid van verdienste
Rommel????
Dit is de originele tuningskit voor de 9-5 van Saab!
Dit is de originele tuningskit voor de 9-5 van Saab!
-
E.K.Barelds
- Geregistreerd lid
Marky hoi.
Heb je misschien nog meer gegevens van dit tuningsetje zoals vermogensdiagrammen ed.
Dan de vraag, heb je de rode injectoren nodig en wat voor effect heeft dat op je vermogen en bv. pingelen , moet je ook over op ron 98
Verder is dit setje te koop zonder omruilen dus je eigen ECU kun je houden volgens mij en is het dan de €-ies waard?
bvb Dank
Heb je misschien nog meer gegevens van dit tuningsetje zoals vermogensdiagrammen ed.
Dan de vraag, heb je de rode injectoren nodig en wat voor effect heeft dat op je vermogen en bv. pingelen , moet je ook over op ron 98
Verder is dit setje te koop zonder omruilen dus je eigen ECU kun je houden volgens mij en is het dan de €-ies waard?
bvb Dank
-
Marc
- Lid van verdienste
Heb de curve hier wel, maar kan ze niet inscannen, misschien even googelen?
De injectoren zijn nodig omdat de eerste generatie 9-3 2.0lpt relatief kleine injectoren heeft. De software is voorzien op de rode, dus laat het niet na om deze te monteren. 98 is aan te raden, maar niet verplicht. Het trionic systeem is zelflerend en zal indien het octaangetal te laag is (pingelen), het vermogen afzwakken door de ontsteking en de brandstofinspuiting aan te passen. Indien dit nog niet het gewenste effect geeft, zal de turbodruk omlaag gebracht worden.
Wat mij betreft zeker het geld waard.
De injectoren zijn nodig omdat de eerste generatie 9-3 2.0lpt relatief kleine injectoren heeft. De software is voorzien op de rode, dus laat het niet na om deze te monteren. 98 is aan te raden, maar niet verplicht. Het trionic systeem is zelflerend en zal indien het octaangetal te laag is (pingelen), het vermogen afzwakken door de ontsteking en de brandstofinspuiting aan te passen. Indien dit nog niet het gewenste effect geeft, zal de turbodruk omlaag gebracht worden.
Wat mij betreft zeker het geld waard.
-
E.K.Barelds
- Geregistreerd lid
Marky hoi,
Ik weet niet of het uit maakt maar ik heb een 9-5 model '99 2.0 lpt Automaat, jij hebt het over 9-3, ivm de rode injectoren.
Wat denk je van het verbruik door de rode jongens bij normaal gebruik?
Ik weet niet of het uit maakt maar ik heb een 9-5 model '99 2.0 lpt Automaat, jij hebt het over 9-3, ivm de rode injectoren.
Wat denk je van het verbruik door de rode jongens bij normaal gebruik?
-
Marc
- Lid van verdienste
9-3 is een typefout, moet 9-5 zijn
Verbruik zal na montage normaal gezien dalen of hetzelfde blijven bij hetzelfde gebruik.
Verbruik zal na montage normaal gezien dalen of hetzelfde blijven bij hetzelfde gebruik.
-
E.K.Barelds
- Geregistreerd lid
Heb een mailtje gestuurd naar verkopende partij, als je mij de techn. gegevens nog zou kunnen mailen zou ik je daar erkentelijk voor zijn
-
Jelmer
- Geregistreerd lid
Hmm misschien geen juiste woordkeuze, maar de gegeven specs zijn m.i. minder gunstig dan die van maptun. Plus dat de functionaliteit van deze trionic moeilijk af te lezen is aan de buitenkant/certificaat van saab...marky schreef:Rommel????
Het lijkt me sowieso verstandig om een slag om de arm te houden mbt. de functionaliteit van het gebodene.
Als het inderdaad allemaal functioneel is, dan is het goede deal.
-
Marc
- Lid van verdienste
De specs zijn idd wat minder, maar als E.K zijn berichten leest wil ie meer souplesse ipv pure rauwe pk's. Ook de prijs speelt hierbij een rol.
En wat de functionaliteit betreft moet je mijns inziens nauwelijks iets vrezen. Enkel de eerste 9-5's hadden een campagne lopen ter vervanging van de ecu daar deze niet waterdicht zou zijn. Verder zijn er maar bitter weinig problemen met die units.
En als je denkt dat je met maptun of een andere tuner op dat vlak beter af bent,.... Deze maken gebruik van een ruilprogramma. Je krijgt dus een andere ecu teruggestuurd waar nieuwe software is ingeladen, maar in principe is het gewoon een oude gebruikte trionic.
Niets mis mee trouwens ook.
Oh ja, vooraleer deze vol enthousiasme in te gaan bouwen, wel eerst een bezoekje langs de dealer, daar de unit aan je auto geprogrammeerd moet worden.
En wat de functionaliteit betreft moet je mijns inziens nauwelijks iets vrezen. Enkel de eerste 9-5's hadden een campagne lopen ter vervanging van de ecu daar deze niet waterdicht zou zijn. Verder zijn er maar bitter weinig problemen met die units.
En als je denkt dat je met maptun of een andere tuner op dat vlak beter af bent,.... Deze maken gebruik van een ruilprogramma. Je krijgt dus een andere ecu teruggestuurd waar nieuwe software is ingeladen, maar in principe is het gewoon een oude gebruikte trionic.
Niets mis mee trouwens ook.
Oh ja, vooraleer deze vol enthousiasme in te gaan bouwen, wel eerst een bezoekje langs de dealer, daar de unit aan je auto geprogrammeerd moet worden.
-
Erik
- Lid van verdienste
Dat van die injectoren geldt ook alleen voor de 9-5 toch?
Mijn eerste bouwjaar 9-3 lpt heeft dezelfde injectoren als de latere en oudere NG900 185pk turbo.
Mijn eerste bouwjaar 9-3 lpt heeft dezelfde injectoren als de latere en oudere NG900 185pk turbo.